|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/4502
|
Title: | Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyet’inde Elektronik Ticaret ile İlgili Tüketici Araştırması |
Authors: | Ünlücan, Doğan Altan, Ahmet Doğu Akdeniz Üniversitesi, İşletme ve Ekonomi Fakültesi |
Keywords: | İşletme Yönetimi Elektronik Ticaret--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) KKTC E-ticaret Gazimağusa tüketici araştırması TRNC E-commerce Famagusta consumer survey İşletme |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Altan, Ahmet. (2018). Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyet’inde Elektronik Ticaret ile İlgili Tüketici Araştırması. Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | ÖZ:
Elektronik ticaret ya da kısaca e-ticaret dünyada ve özellikle ülkemizde internet
kullanımın artmasıyla ortaya çıkan, ticaretin elektronik ortamda yapılması
kavramıdır. Dünyadaki internet kullanıcılarının oranı gün geçtikçe artmaktadır. 2017
itibariyle dünya nüfusunun % 46’sı internet kullanmaktadır. İnternet sayesinde
tüketiciler, günün herhangi bir saatinde ve dünyanın herhangi bir yerindeki ürünleri
veya hizmetleri satın almasını olanaklı kılmakta, mesafe ve zaman engelini ortadan
kaldırmaktadır. Bu çalışmada KKTC’nin Gazimağusa ilçesinde elektronik ticaret ile
ilgili tüketici araştırması yapılmıştır. Bu bağlamda yapılmış olan çalışmada
elektronik ticaret ile ilgili genel bilgiler verilmesi ayrıca elektronik ticaretin anlamı,
kapsamının ne olduğu, araçları, türleri ve tarafları ifade edilmektedir. Daha sonra ise
e-ticaretin etkileri ve faydalarının analizi yapılmakta ve e-ticaretin KKTC’deki
gelişimi gösterilmeye çalışılmaktadır. Bu doğrultuda KKTC de anket çalışması
yapılmış ve tüketicilere sorular sorulup elde edilen cevaplar doğrultusunda SPSS
programı kullanılarak analiz yapılmış ve bu analizler sonucunda yorumlarda ve
önerilerde bulunulmuştur. Elde edilen veriler doğrultusunda KKTC’de elektronik
ticaret ile ilgili tüketicilerden alınan bilgiler doğrultusunda, e-ticareti geliştirmeye
yönelik sonuçlara ulaşılmıştır. Bu çalışma ile bilgi teknolojilerindeki gelişmelerle
birlikte, işletmeler için bu kadar büyük potansiyel sağlayan elektronik ticaretin daha
iyi anlaşılması sağlanmış ve e-ticaret hakkında temel bilgiler açıklanmıştır.
Anahtar Kelimeler: KKTC, E-ticaret, Gazimağusa, tüketici araştırması Electronic commerce or e-commerce is the concept of doing business in an electronic
environment, especially with the increasing use of internet in our country. In the
world, the rate of internet users is increasing day by day. By 2017, 46% of the
world's population is using the internet. Thanks to the Internet, consumers are able to
buy products or services anywhere in the world at any time of the day, eliminating
distance and time constraints. In this study, a consumer survey on electronic
commerce was conducted in Famagusta which is district of TRNC. In this context,
the study provides general information about electronic commerce and also the
definition, scope, tools, types and parties of electronic commerce. Then, the effects
and benefits of e-commerce are analyzed and the development of e-commerce in the
Turkish Republic of Northern Cyprus is tried to be shown. In this direction, a
questionnaire study was conducted in the TRNC and the questions were asked to the
consumers and the analyzes were made using the SPSS program in line with the
answers obtained, and comments and suggestions were made as a result of these
analyzes. In the direction of the obtained data, in the direction of the information
received from the consumers related to electronic commerce in the TRNC, the results
for improving e-commerce have been reached. This study has provided a better
comprehension of e-commerce, which provides such great potential for businesses
with the development of information technologies, and introduced basic information
about e-commerce.
Keywords: TRNC, E-commerce, Famagusta, consumer survey |
Description: | Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne İşletme Yönetimi Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, İşletme ve Ekonomi Fakültesi, 2018. Tez Danışmanı: Yard. Doç. Dr. Doğan Ünlücan. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/4502 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|