|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/4518
|
Title: | Örgütsel Etkililik Açısından Kıbrıs Türk Öğretmenler Sendikası’nın Değerlendirilmesi |
Authors: | Karslı, Mehmet Durdu Erhalaç, Sevgi Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi |
Keywords: | Eğitim Bilimleri Eğitim Yönetimi KTÖS Örgütsel Etkililik Örgütsel Etkililik Boyutları Cyprus Turkish Teachers’ Union Organizational Effectiveness Dimensions Of Organizational Effectiveness |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Erhalaç, Sevgi. (2018). Örgütsel Etkililik Açısından Kıbrıs Türk Öğretmenler Sendikası’nın Değerlendirilmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. |
Abstract: | ÖZ:
Örgütün amaçlarına ulaşma düzeyi olarak da tanımlanan örgütsel etkililik, bir
örgütün başarısını gösteren kriterlerden birisidir.
Mevcut çalışma, KTÖS üyelerinin bakış açısından KTÖS’nın örgütsel
etkililiğini beş farklı boyutta incelemeyi amaçlamıştır. Elde edilen bulgulara göre
sendikanın örgütsel etkililik bakımından entegrasyon boyutu dışındaki tüm
boyutlarda çok etkili olduğu gözlemlenmiştir. Çalışmada elde edilen diğer bulgulara
göre; katılımcıların cinsiyet, medeni durumlarına ve eğitimlerine göre örgütsel
etkililik boyutlarının tümünde anlamlı farklılığa rastlanmamıştır. Diğer yandan,
mesleki tecrübe, ikamet bölgesi ve sendikal durum değişkenlerinde örgütsel etkilik
boyutlarında anlamlı farklılıklar gözlemlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: KTÖS, Örgütsel Etkililik, Örgütsel Etkililik Boyutları Organizational effectiveness, could be defined as a degree of achieving
organizational goals which is an indicator of the success of an organization.
The current study aimed to examine the organizational effectiveness of
Cyprus Turkish Tearchers’ Union by relying view points of its members in context of
five different dimensions. The study revealed that, the union is effective in all
dimensions except the dimension of integration in terms of organizational
effectiveness. Moreover, the study also concluded that no statistical difference was
existed among gender, marital status, academic backround and dimensions of
organizational effectiveness, whereas work experience, residence and members’
status in the union were statistically significant with the dimensions of organizational
effectiveness.
Keywords: Cyprus Turkish Teachers’ Union, Organizational Effectiveness,
Dimensions Of Organizational Effectiveness |
Description: | Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne Eğitim Yönetimi ve Denetimi Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2018. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Mehmet Durdu Karslı. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/4518 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|