DSpace
 

EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/4556

Title: Impacts of Luxury Fashion Brand’s Social Media Marketing on Purchase Intention in Turkey: a Comparative Study on Louis Vuitton and Chanel
Authors: Tümer, Mustafa
Bekar, Gökhan
Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration
Keywords: Marketing Management
Social Media Marketing--Turkey
Social Media--Customer relations--Brand Loyalty
Social media--Branding (Marketing)
Social media marketing
brand loyalty
fashion market Turkey
Business Administration
Issue Date: 2016
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Bekar, Gökhan. (2016). Impacts of Luxury Fashion Brand’s Social Media Marketing on Purchase Intention in Turkey: a Comparative Study on Louis Vuitton and Chanel. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: This study discusses the importance of social media marketing in the Turkish fashion industry. There are different theories related to how social media influences customers’ thinking and buying decisions. Traditional strategies for promoting fashion goods have lost their potential to attract and convince customers. So, the need for social media to convince customers of products’ excellence has been explained here. The concept of marketing is a quite useful illustration to manifest the area of the research. The models, theories of social marketing and customers’ perceptions of fashion products have been discussed on this study. The ways customers’ decisions are influenced are explained in the literature review of this study. The blow of luxury fashion branding in the relationship between the customers and the market has been analysed here at great length. The interest of the customers to buy products from the Turkish market has been discussed here. Brand equity and loyal model are also discussed. A quantitative data collection method has been used here to verify and understand the reality of the research subject.
ÖZ: Çalışma, Türkiye’deki moda pazarında sosyal medyanın önemini tartışmıştır. Sosyal medya ve sosyal medyanın müşterilerin düşünme ve satın alma kararı üzerine etkisi ile ilgili birçok farklı teori türleri vardır. Moda mallarının geleneksel promosyon stratejileri, müşterileri çekme ve ikna etme potansiyelini kaybetmiştir. Bu yüzden burada, ürünlerin müşterileri ikna etme konusunda sosyal medyanın ihtiyacı açıklanmıştır. Araştırmanın alan tezahürü için pazarlama kavramı çok yararlı bir örnektir. Sosyal pazarlama teorileri, sosyal pazarlama modelleri ve moda ürünleri konusunda müşterilerin algısı burada açıklanmıştır. Müşterilerin etkilendiği karar verme yolları, araştırma çalışmasının literatürü içinde açıklanmıştır. Lüks moda markalaşması piyasa ve müşteri ilişkisi içerisinde enine boyuna analiz edilmiştir. Müşterilerin, Türkiye pazarına gelen ürünlere olan ilgisine değinildi. Ayrıca, marka değeri ve sadakat modeli de tartışılmıştır. Araştırma konusunun doğruluğunu ve gerçekliğini anlamak için nicel veri toplama yöntemi kullanılmıştır.
Description: Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2016. Supervisor: Prof. Dr. Mustafa Tümer.
URI: http://hdl.handle.net/11129/4556
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics

Files in This Item:

File Description SizeFormat
bekargokhan.pdfThesis, Master1.04 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback