DSpace
 

EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/4564

Title: Mass Media as Marketing Communication Tool in Managing Customer Satisfaction of Governmental Services: A Case Study of PAEW’s Drinking Water Service in Batinah North Governorate’s states, Oman
Authors: Tümer, Mustafa
Al-Maamari, Said Amran Sbeit
Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration
Keywords: Marketing Management
Social Media Marketing--Oman
Social Media--Customer relations--Marketing Communication--Customer Satisfaction
Social media--Branding (Marketing)
Marketing management
marketing communication
media satisfaction
Business Administration
Issue Date: 2016
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Al-Maamari, Said Amran Sbeit. (2016). Mass Media as Marketing Communication Tool in Managing Customer Satisfaction of Governmental Services: A Case Study of PAEW’s Drinking Water Service in Batinah North Governorate’s states, Oman. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: he purpose of this thesis is to examine how a governmental organization can manage customer satisfaction via mass media as a marketing communication tool. The selected governmental service was the Public Authority for Electricity and Water responsible for presenting drinking water service in the Sultanate of Oman. The investigation sample was based on customer experiences that could contribute significantly to an overall review of the service level after using/subscribing and consumers‘ evaluation of media and marketing accompanied to the service. The reviewed literature emphasizes the importance of mass media in marketing communication to achieve customer satisfaction. The various studies related to marketing and communication are analysed to construct the study‘s conceptual model to illustrate the way marketing messages are conveyed via mass media devices in order to form satisfied bonds between the organization and the customers. The analysis shows that there are feelings of mistrust among customers toward provided water quality, especially with regards to drinking water, and the substitute is purchasing bottled drinking water. The conclusion of the study indicates that there is a relative customer satisfaction of the studied governmental organization‘s marketing management activities conveyed via mass media. Moreover, it is proved statistically that there is a strong correlation between the service provider‘s media efficiency and the success of marketing process, and there is an association between satisfaction degrees of the service provider and satisfaction feelings of service marketing‘s media.
ÖZ: Bu tezin amacı, devlet bağlantılı bir örgütün medya iletişim aracılığı ile müşteri memnuniyetini nasıl yönetebileceğinin incelenmesidir. Umman Sultanlığında seçilen hükümetin Elektirik ve Su işlerinden sorumlu birimi halka içme suyu imkanlarını sağlamak zorundadır. Medya ve pazarlama hizmetlerinin değerlendirilmesi, müşterinin aldığı hizmetten sonraki deneyimileri dikkate alanarak sonuçlandırılır. Kitle iletişim araçlarının ve pazarlama iletişimin önemi, müşteri memnuniyetinin sağlanmasında öne çıkmaktadır.Bununla ilgili olarak pazarlama ve iletişim alanı ile ilgili yapılan çeşitli çalışmalar organizasyonu yürüten birimler ve müşteri arasındaki memnuniyet verici bağların oluşturılmasında da tatmin edici olmalıdır.Yapılan çalışmalar gösteriyor ki sağlanan suyun özellikle içme suyunun kalitesine yönelik müşterileriler arasında güvensizlik duyguları belirmiş ve bundan dolayı da tüketici şişelenmiş içme suyunu satın alma yoluna gitmiştir.Yapılan çalışmaların sonucu olarak görülüyor ki kitle iletişim araçları yoluyla yapılmaya çalışılan hükümet organizasyonlarında pazarlama yönetimi ile ilgili faaliyetlerde göreceli olarak müşteri memnuniyeti varolmaktadır. Bunun yanında statistiksel olarak kanıtlanmıştır ki, medya etkinliklerindeki servis sağlayıcılar ile pazarlama sürecinin başarısı arasında küçlü bir bağ olduğu gibi servis sağlayıcının memnuniyet derecesi ve sununlan hizmetin pazarlaması arasında da güçlü bir ilişki söz konusu olduğudur.
Description: Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2016. Supervisor: Prof. Dr. Mustafa Tümer.
URI: http://hdl.handle.net/11129/4564
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics

Files in This Item:

File Description SizeFormat
almaamarisaıd.pdfThesis, Master1.49 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback