|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/4611
|
Title: | Use of ICT in Secondary Schools in Libya: A Teachers’ Perspective |
Authors: | İlkan, Mustafa Almgadmi, Nader Yousef Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies |
Keywords: | Computer Education and Instructional Technologies Information and Communication Technologies in Education Libya Education - Computer network resources--Educational Technology Schools--Teaching, Aids and Devices Educational Technology--Educational Media--E-Learning Teaching Aids--Teaching Materials--Teaching Equipments--Instructional materials Teaching - Computer network resources Information Technology ICT in Education ICT in Libyan Education |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Almgadmi, Nader Yousef. (2018). Use of ICT in Secondary Schools in Libya: A Teachers’ Perspective. Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Educational Sciences, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | The purpose of this study is based on the selection of schools and recognizing the
importance of ICT in education in Libya. Despite the fact that Libya is a country
with a high standard of living; it has the highest literacy rate in North Africa. Before
the war, ICT was restricted to the public sectors only, but today the Libyan
government is providing ICT to private Schools to boosts modern education and
prepare for global competitiveness. The Ministry of Education has facilitated the
integration of ICT into educational institutions across the country.
This study used selected schools in Libya to collect data to conduct the research
through the set of questionnaire. Quantitative research method was used to analysis
the data and the results obtain overall were significant. The research investigated 87
secondary school teachers from 8 secondary schools in Libya. The beneficial impact
of ICT usage in the Libyan educational system proved significant on national
development.
The results of this research therefore indicate that the use of ICT in schools in Libya
will go a long way to develop the young generation of students and increase their
knowledge and abilities in information and communication technologies and also
signified by teachers that there is a huge unavailability of ICT for its use by teachers
in the classroom.
Keywords: Information Technology, ICT in Education, ICT in Libyan Education ÖZ:
Bu çalışmanın amacı, Libya’da okulların seçiminde ve eğitimde BİT'in öneminin
farkındalığını yaratmaktır. Libya yüksek bir yaşam standardına sahip bir ülke
olmasının yanında; Kuzey Afrika'da da en yüksek okuma yazma oranına sahiptir.
Bu çalışmada, Libya'daki seçilmiş okullarda araştırma seti aracılığıyla ve anket
formuyla veri toplanarak analizler kullanılmıştır. Verilerin analizinde nicel araştırma
yöntemi kullanılmış ve sonuçların toplamı anlamlı bulunmuştur. Araştırmada,
Libya'daki 8 orta öğretim okulundan 87 orta öğretim öğretmeni ile çalışma yapılmış
ve sonuçta BİT kullanımının Libya eğitim sistemindeki olumlu etkisinin, ulusal
kalkınmada önem taşıdığı görülmüştür.
Bu araştırmanın sonuçları, bu nedenle, BİT'in Libya'da okullarda kullanılmasının
genç nesil öğrencileri geliştirmede ve bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgi
ve yeteneklerini arttırmada önemli olduğu tesbit edilmiştir. Öğretmenlerin büyük bir
kısmının bilgiye erişemediğinin ortaya çıkması da yapılması gereken birçok
uygulamanın olduğu ve uzun bir yol kat edilmesi gerektiği ortaya çıkmıştır. BIT'in
sınıftaki öğretmenler tarafından kullanılmasının bu eksikliklerin giderilmesi
açısından önemine vurgu yapıldı.
Anahtar Kelimeler: Bilgi Teknolojileri, Eğitimde BİT, Libya Eğitiminde Bilgi ve
İletişim Teknolojileri. |
Description: | Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies, 2018. Supervisor: Prof. Dr. Mustafa İlkan. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/4611 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|