|
EMU I-REP >
06 Sağlık Bilimleri Fakültesi (Faculty of Health Sciences) >
Tez Koleksiyonu (Master ve Doktora) – Sağlık Bilimleri / Theses (Master’s and Ph.D.) – Health Sciences >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/4626
|
Title: | Hemşirelik Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Belirlenmesi |
Authors: | Görgülü, Refia Selma Arslan, Yeşim Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü |
Keywords: | Hemşirelik Hemşirelik--Hemşireler--Hemşirelik Öğrencileri--Eğitim Öğretim--Yaşam Boyu Öğrenme Yaşam Boyu Öğrenme Hemşirelik Öğrencileri Hemşirelik Eğitimi Lifelong Learning Nursing Students Nursing Education |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Arslan, Yeşim. (2018). Hemşirelik Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Belirlenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Hemşirelik Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. |
Abstract: | ÖZ:
Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin
belirlenmesi amacıyla, tanımlayıcı araştırma tasarımına uygun olarak yapılmıştır.
Araştırmanın evrenini, Doğu Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi ve
Sağlık Hizmetleri Yüksekokulu Hemşirelik Bölümlerinde 2017-2018 öğretim yılı güz
döneminde eğitimine devam eden öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmada örneklem
seçimine gidilmeyip evren üzerinde çalışılmış, araştırmanın yapıldığı tarihlerde sınıfta
olan ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan 283 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir.
Araştırmanın verileri, ‘‘Öğrenci Tanıtım Formu’’ ve ‘‘Yaşam Boyu Öğrenme
Eğilimleri Ölçeği’’ ile toplanmıştır.
Araştırmaya katılan öğrencilerin % 51.2’si 18-20 yaş arasında, % 62.2’si
kadın, % 32.9’u birinci sınıf öğrencisidir. Öğrencilerin annelerinin % 42’si;
babalarının ise % 39.9’u ilköğretim mezunu olup, araştırmaya katılanların % 72.4’ü
gelir düzeylerini giderlerine denk olarak bildirmiştir. Öğrencilerin % 63.3’ü lisansüstü
eğitim yapmayı planlamakta, % 85.9’u ise bilimsel etkinliklere katılmak istemektedir.
Öğrencilerin % 50.2’sinin ise, kitap okuma alışkanlığı yoktur.
Öğrencilerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği toplam puanı 124.8 ±
22.4 olarak oldukça iyi düzeyde bulunmuştur. Öğrencilerin cinsiyet, lisansüstü eğitim
yapma planı, kitap okuma alışkanlıkları ve bilimsel etkinliklere katılma isteklerine
göre, yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasında farklılıklar olduğu bulgusuna ulaşılmış
olup; öğrencilerin sınıf ve gelir durumu özelliklerine göre ölçeğin öğrenmeyi
düzenlemede yoksunluk ve merak yoksunluğu alt boyutlarında istatistiksel farklılıklar
olduğu saptanmıştır (p<.05). Öğrencilerin yaş ve anne/baba eğitim durumlarına göre,
yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılığa
rastlanmamıştır.
Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, hemşirelik öğrencilerinin
yaşam boyu öğrenme deneyimlerini güçlendirecek öğrenme ortamlarının sunulması,
kitap okuma alışkanlıklarının ve bilimsel etkinliklere katılımlarının desteklenmesine
ilişkin önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Yaşam Boyu Öğrenme, Hemşirelik Öğrencileri, Hemşirelik
Eğitimi This study uses a descriptive research design to determine nursing students’
lifelong learning tendencies. The study population was comprised of the students of
Eastern Mediterranean University’s Faculty of Health Sciences and Vocational School
of Health Services Department of Nursing in the fall semesters of 2017 and 2018. The
study, without specifying a sampling group, was carried out with the whole study
population and 283 students who were taking classes during the study period and
agreed to participate. The data were collected using the “Student Information Form”
and “Lifelong Learning Tendency Scale”.
Of the participants, 51.2% were aged 18-20, 62.2% were female, and 32.9%
were freshmen. It was reported that 42% of their mothers and 39.9% of their fathers
had completed primary school and 72.4% of their income and expenditure levels were
equal; 63.3% planned to undertake master’s study and 85.9% wanted to take part in
scientific activities. It was found that 50.2% of the students had no reading habit.
The mean Lifelong Learning Tendency Scale score of the participants was
124.8 ± 22.4, which was rather satisfactory. There were differences in students’
lifelong learning tendencies in terms of gender, planning to pursue master’s study,
reading habits and desire to participate in scientific activities, and there were also
statistical differences between the lack of organization in learning and lack of curiosity
subscales regarding their grades and income levels (p<.05). There was no difference
in their lifelong learning tendency scores regarding their parents’ education levels.
It is suggested, as a result of the findings, that nursing students be provided
with environments in which they can broaden their lifelong learning experiences and
their reading habits and that participation in scientific activities be supported.
Keywords: Lifelong Learning, Nursing Students, Nursing Education |
Description: | Hemşirelik Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, 2018. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Refia Selma Görgülü. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/4626 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu (Master ve Doktora) – Sağlık Bilimleri / Theses (Master’s and Ph.D.) – Health Sciences
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|