DSpace
 

EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/4673

Title: Measuring Customer Based-Brand equity, Evidence from Restaurants and Cafeterias Inside EMU Campus
Authors: Türmer, Mustafa
Dehkayei, Azadeh Delavar Rafiei
Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism
Keywords: Brand Equity--Restaurants--Eastern Mediterranean University--(Cyprus, North)
Brand Equity
Customer-based Brand Equity (CBBE)
Brand Awareness
Brand Loyalty
Brand Image
Brand Value
Northern Cyprus
Tourism
Issue Date: 2016
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Dehkayei, Azadeh Delavar Rafiei. (2016). Measuring Customer Based-Brand equity, Evidence from Restaurants and Cafeterias Inside EMU Campus. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Faculty of Tourism, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: This study examines the practicality and applications of a customer-based brand equity model in the Eastern Mediterranean University restaurants and cafeterias. This research is based on design, methodology, and approach most common conceptual framework of brand equity. The study pursues a significant relationship between five dimensions of brand equity to find whether these dimensions are related to each other. Based on this idea, the aim of current thesis is to investigate the effects of brand equity components (brand awareness, brand image, brand quality, brand value and brand loyalty) on overall brand equity. This study is used to measure restaurants and cafeterias usage of the more than 200 university students and their senses. The purpose of this study is suggested as: high quality of brand equity to the managers for being update and finding their costumers’ needs. This study also provides insights about the understanding of Eastern Mediterranean University restaurants and cafeterias market consumers’ perceptions of overall brand equity and its dimensions.
ÖZ: Bu çalışma Doğu Akdeniz Üniversitesi restoran ve kafeteryalarının tüketici-temelli marka değerinin uygulanabilirliğini incelemektedir. Söz konusu inceleme en yaygın marka değeri kavramsal çerçevesinin tasarımı, metodolojisi ve tutumuna dayanmaktadır. Çalışmanın amacı marka değerinin beş boyutu arasındaki belirgin ilişkiye bakarak bu boyutların birbirleriyle bağlantılı olup olmadığını ortaya koymaktır. Bu fikirden yola çıkarak, mevcut tezde marka değeri bileşenlerinin (marka bilinci, marka imajı, marka kalitesi, marka değeri ve marka bağlılığı) genel marka değeri üzerindeki etkisi incelenmektedir. Ayrıca, yöneticilerin tüketici ihtiyaçlarını güncel bir şekilde takip ederek yüksek kalite marka sermayesine sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. Bahsi geçen çalışma 200’den fazla üniversite öğrencisinin okul içerisindeki restoran ve kafeteryalara karşı tutumunu değerlendirmek amacıyla kullanılmıştır. Aynı zamanda Doğu Akdeniz Üniversitesi işletmelerinin genel marka değeri ve boyutları hakkındaki tüketici algısı konusunda görüş sağlamak amaçlanmaktadır.
Description: Master of Science in Tourism Management. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2016. Supervisor: Prof. Dr. Mustafa Türmer.
URI: http://hdl.handle.net/11129/4673
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Tourism

Files in This Item:

File Description SizeFormat
dehkayeiazadeh.pdfThesis, Master890.15 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback