|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/4686
|
Title: | Virtual Socialization, Sharing and Loneliness Level of Primary School Teachers: A Case Study of Famagusta, North Cyprus |
Authors: | İşçioğlu, Ersun Valiyeva, Lamiya Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Information and Communication Technologies in Education |
Keywords: | Information and Communication Technologies in Education-Virtual Learning Instructor Attitudes-Information Communication Technologies-Virtual Learning Environments Education - Computer network resources Educational Technology-E-Learning Environment Virtual Learning Virtual Learning Environment Famagusta North Cyprus Information and Communication Technologies in Education |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Valiyeva, Lamiya. (2016). Virtual Socialization, Sharing and Loneliness Level of Primary School Teachers: A Case Study of Famagusta, North Cyprus. Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Educational Sciences, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | In social sciences environment is becoming very essential in any given field. Virtual
learning environment is one of the on-going trends in our primary education today. In
fact, it has been increasingly luring the social scientists who dedicate most of their
studies in field researches.
The main purpose of this study is to find out teachers perspective about a virtual
learning environment, with regards to virtual socialization, virtual sharing and to
investigate the loneliness level of primary school teachers in virtual environment.
This thesis make use of a mixed approach in data collection, as data will be retrieved
from the participant with the use of a questionnaire aiming to evaluate teachers’
loneliness level in virtual learning environments that will be administered among 153
instructors in 32 Primary schools within the Famagusta District of North Cyprus. In
the same vein, a semi-structured interview will be carried out.
This study indicates that there is a firm correlation between teachers’ attitudes and
virtual learning environments. The main findings of this study show that the level of
teachers’ virtual socialization is higher than their loneliness level, and the teachers’
level of virtual sharing was at a lowest level.
Keywords: Environment, Virtual Learning, Virtual Learning Environment,
Famagusta, North Cyprus ÖZ:
Sosyal ortamlarda yapılan saha çalışmaları, birçok sosyal disiplin açısından özel bir
öneme sahiptir. Günümüzde özellikle temel eğitim alanında artan bir ivme sergileyen
ve öğrenme süreçlerinin önemli bir parçasına dönüşen sanal öğrenme ortamları, saha
çalışmasına önem veren araştırmacıların büyük ilgisini çekmektedir.
Bu çalışmanın temel amacı öğretmenlerin sanal öğrenme ortamlarına yönelik
düşüncelerini, öğrencilerinin sanal ortamlarda sosyalleşmelerine ve sanal
paylaşımlarda bulunmalarına nasıl baktıklarını araştırmak, ayrıca ilkokul
öğretmenlerinin sanal ortamlardaki yalnızlık düzeylerini ortaya koymaktır.
Bu tez araştırması, Kuzey Kıbrıs’ın Gazimağusa şehrinde bulunan 32 ilkokulda
eğitim veren toplam 153 öğretmeni kapsamaktadır. Araştırmada, veri toplama
aşamasında karma bir yaklaşım benimsenerek başlıca iki temel araçtan
yararlanılmıştır. Araştırma içerisinde ilgili katılımcılarla, öğretmenlerin sanal
öğrenme ortamındaki yalnızlığını ölçmeye yönelik bir anket yürütülmüş, aynı
zamanda ikinci bir veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniğine
başvurulmuştur.
Bu çalışma, öğretmenlerin tutumlarıyla sanal öğrenme ortamları arasında sıkı bir
ilişki olduğunu ortaya koymaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen temel bulgular,
katılımcı öğretmenlerin sanal sosyalleşme düzeylerinin yalnızlık düzeylerinden daha
yüksek olduğunu ve sanal paylaşımın en düşük düzeyde gerçekleştiğini
göstermektedir.
Anahtar kelimeler: Sosyal Ortam, Sanal Öğrenme, Sanal Öğrenme Ortamı,
Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs |
Description: | Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Information and Communication Technologies in Education, 2016. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Ersun İşçioğlu. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/4686 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|