|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/4758
|
Title: | Anxiety in Foreign Language Learners: A Case Study of Kurdish Students |
Authors: | Kunt, Naciye Sofi, Mahabad Salam Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching |
Keywords: | English Language--Study and Teaching Language and languages--English Language--Study and teaching--Psychological aspects--Anxiety--Language and emotions English as a foreign language high school learners’ level of anxiety factors causing anxiety gender relation to anxiety English Language Teaching (ELT) |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Sofi, Mahabad Salam. (2016). Anxiety in Foreign Language Learners: A Case Study of Kurdish Students. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | The study was carried out to investigate foreign language anxiety levels of high school students in grade 11th from a Kurdish setting in Kurdistan, Iraq, as well as to figure out the factors that are responsible for their anxiety. The sample population of this study consists of 87 students from two high schools in Irbil. All the participants in this study are native speakers of Kurdish studying English as a foreign language (EFL).
The instruments used in this study are background questionnaire, Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS), open ended questions and researcher’s field note. The results of this study show that public Kurdish high school students experienced language anxiety. The main factors causing anxiety in the context of this study are learners’ attitudes and beliefs regarding English language learning; classmates’ level of speaking ability; teacher-student interaction in class; the teacher’s questioning when students are not prepared; and unannounced pop quizzes; and the teacher’s explanation in class through explicit means. Among other significant factors are seeing others speaking better English; fear of being laughed at by others; others’ thoughts and reactions when they speak English. In this regard, the findings in this study are in line with those of previous studies, such as Chan and Wu (2004), Young (1991), Young (1994), MacIntyre (1995), Awan, et al. (2010).
This study adds to the body of knowledge on the understanding of EFL learners' level of anxiety and factors that cause anxiety. ÖZ: Bu araştırmanın amacı, lrak Kürdistan Özerk Bölgesinde öğrenim gören lise öğrencilerinin yabancı dil olarak İngilizce öğrenimine yönelik kaygıdüzeylerini ve buna neden olan etkenleri (faktörleri) belirlemektir. Bu araştırmaya konu katılımcılar Erbıl şehrindeki iki lisede öğrenim gören 87 öğrenciden oluşmaktadir. Katılımcılarm hepsi, anadili kürtçe olan ve İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenmekte olan lise öğrencileridir.
Araştırmada kullanılan veri toplama araçları yabancı dil sınıf kaygı, ölçeği(Foreign Language Classroom Anxiety Scale FLCAS), artalan anketi, açık uçlu sorular ve araştırmacı saha notlarından oluşmaktadır. Bu araştırmanın sonuçları, çalışmanın yapıldığıbağlamdaki öğrencilerin yabancı dil öğrene kaygıları yaşadıklarını ortaya koymuştur. Kaygıya neden olan belli başlı faktörler arasında öğrenlerin yabancı dil olark İngilizce öğrenimine yönelik tutum ve inanışları, sınıfiçi öğretmen öğrenci ilişkisi ve etkileşimlesi, ve ders öğretmeninin ders içi anlatım ve açıklamarının etkili olduğu gözlemlenmiştir. Kaygıya neden olan diğer faktöler ise sınıf arkadaşlarının İngilizce konuşma becerilesi düzeyleri, kendilerinden daha iyi İngilizce konuşabilen sınıf arkadaşlarının varlığı, İngilizce konuşmaya çalışırken arkadaşlarının kendirine güleceği korkusu, ve kendilerini hazır hıssetmedikleii anlarda öğretmen tarafından kendilerine soru sorulması şeklinde gözlenlenmiştir. Bu araştırmanın ortaya koyduğu balgular, bu konuda yapılan diğer benzer çalışmaların bulguları ile paralellik göstermektedir, örneğın Chan ve Wu (2004), Young(1999), Young (1994), Maclntyre(1995), Awan ve diğesleri (2010). |
Description: | Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2016. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Naciye Kunt. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/4758 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|