|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/4773
|
Title: | Integrative and Instrumental Motivation of Libyan ELT Undergraduate Students Towards Learning English |
Authors: | Gilanlıoğlu, İlkay Alsharif, Bushra Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching |
Keywords: | English Language Teaching (ELT) English Language--Study and Teaching Student Motivation--English (Second Language)--Second Language Learning Motivation Integrative Instrumental ELT students |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Alsharif, Bushra. (2018). Integrative and Instrumental Motivation of Libyan ELT Undergraduate Students Towards Learning English. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | The current study aimed to explore the motivation level and motivation type
(whether they are integratively or instrumentally motivated) of ELT undergraduate
Libyan students towards learning English. It also attempts to explore the major
factors which influence the motivation of ELT undergraduate students in learning
English. The study was conducted at the University of Sebha, specifically in the
Department of English Language Teaching (ELT), which is located in the south of
Libya.
This case study used a quantitative method. 118 ELT undergraduate students
participated in this research. The data collection instrument was a student's
questionnaire. The collected data were analyzed by using SPSS 20 software
programme.
The results showed that the motivation of students for learning English is high. In
addition, they are more instrumentally than integratively motivated to learn English
language. Furthermore, it was revealed by the results that the factors which
contribute to learner's motivation are mixed between integrative and instrumental
motives. Lastly, the implications, limitations of the study, as well as further research
studies suggestions were also provided at the end of this study.
Keywords: Motivation, Integrative, Instrumental, ELT students ÖZ:
Bu çalışmada, Libyalı ELT lisans öğrencilerinin İngilizce öğrenmek için yüksek
motivasyona sahip olup olmadıklarının, ayrıca İngilizce öğrenmeye yönelik bütünsel
veya araçsal olarak motive olup olmadıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca,
ELT lisans öğrencilerini İngilizce öğrenirken motive etmeye katkıda bulunan başlıca
faktörleri bulmaya çalışmaktadır. Araştırma, Libya'nın güneyinde bulunan Sebha
Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümü'nde (ELT) yürütülmüştür. Araştırmada
niceliksel bir yöntem kullanılmıştır. Araştırma 118 ELT lisans öğrencisinin
katılımıyla gerçekleşmiştir. Veriler bir anket kullanılarak toplanmış ve SPSS 20
yazılım programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Elde edilen sonuçlar, Libyalı ELT lisans öğrencilerinin İngilizce öğrenme konusunda
büyük motivasyona sahip olduklarını, ayrıca İngilizce dilini öğrenmek için bütünsel
bir motivasyona sahip olduklarını göstermiştir. Sonuçlar ayrıca öğrenenlerin
motivasyonuna katkıda bulunan faktörlerin bütünsel ve araçsal nedenlerin karışımı
olduğunu ortaya koymuştur. Son olarak, bu çalışmanın sonucunda İngilizce dil
öğretiminin etkileri, çalışma kısıtlamaları ve daha ileri araştırma çalışmalanin için
öneriler getirilmiştir sunulmuştur.
Anahtar kelimeler: Motivasyonlar, Bütünsel, Araçsal, ELT öğrencileri. |
Description: | Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2018. Supervisor: Assist. Prof. Dr. İlkay Gilanlıoğlu. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/4773 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|