DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/4773

Title: Integrative and Instrumental Motivation of Libyan ELT Undergraduate Students Towards Learning English
Authors: Gilanlıoğlu, İlkay
Alsharif, Bushra
Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching
Keywords: English Language Teaching (ELT)
English Language--Study and Teaching
Student Motivation--English (Second Language)--Second Language Learning
Motivation
Integrative
Instrumental
ELT students
Issue Date: 2018
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Alsharif, Bushra. (2018). Integrative and Instrumental Motivation of Libyan ELT Undergraduate Students Towards Learning English. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus.
Abstract: The current study aimed to explore the motivation level and motivation type (whether they are integratively or instrumentally motivated) of ELT undergraduate Libyan students towards learning English. It also attempts to explore the major factors which influence the motivation of ELT undergraduate students in learning English. The study was conducted at the University of Sebha, specifically in the Department of English Language Teaching (ELT), which is located in the south of Libya. This case study used a quantitative method. 118 ELT undergraduate students participated in this research. The data collection instrument was a student's questionnaire. The collected data were analyzed by using SPSS 20 software programme. The results showed that the motivation of students for learning English is high. In addition, they are more instrumentally than integratively motivated to learn English language. Furthermore, it was revealed by the results that the factors which contribute to learner's motivation are mixed between integrative and instrumental motives. Lastly, the implications, limitations of the study, as well as further research studies suggestions were also provided at the end of this study. Keywords: Motivation, Integrative, Instrumental, ELT students
ÖZ: Bu çalışmada, Libyalı ELT lisans öğrencilerinin İngilizce öğrenmek için yüksek motivasyona sahip olup olmadıklarının, ayrıca İngilizce öğrenmeye yönelik bütünsel veya araçsal olarak motive olup olmadıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, ELT lisans öğrencilerini İngilizce öğrenirken motive etmeye katkıda bulunan başlıca faktörleri bulmaya çalışmaktadır. Araştırma, Libya'nın güneyinde bulunan Sebha Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümü'nde (ELT) yürütülmüştür. Araştırmada niceliksel bir yöntem kullanılmıştır. Araştırma 118 ELT lisans öğrencisinin katılımıyla gerçekleşmiştir. Veriler bir anket kullanılarak toplanmış ve SPSS 20 yazılım programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, Libyalı ELT lisans öğrencilerinin İngilizce öğrenme konusunda büyük motivasyona sahip olduklarını, ayrıca İngilizce dilini öğrenmek için bütünsel bir motivasyona sahip olduklarını göstermiştir. Sonuçlar ayrıca öğrenenlerin motivasyonuna katkıda bulunan faktörlerin bütünsel ve araçsal nedenlerin karışımı olduğunu ortaya koymuştur. Son olarak, bu çalışmanın sonucunda İngilizce dil öğretiminin etkileri, çalışma kısıtlamaları ve daha ileri araştırma çalışmalanin için öneriler getirilmiştir sunulmuştur. Anahtar kelimeler: Motivasyonlar, Bütünsel, Araçsal, ELT öğrencileri.
Description: Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2018. Supervisor: Assist. Prof. Dr. İlkay Gilanlıoğlu.
URI: http://hdl.handle.net/11129/4773
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
AlsharifBushra.pdfTheses ,Master.1.11 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback