DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/4782

Title: Yükseköğretim Kurumlarının Araştırma Kapasitesinin Geliştirilmesi: Akademisyen Bakış Açısı
Authors: Mertkan, Şefika
Öntekin, Nazlı Ezgi
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Keywords: Eğitim Bilimleri
Yükseköğretim--Araştırma--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-)
Eğitim Yönetimi
Araştırma Kapasitesi
Yükseköğretim
Educational Management
Research Capacity
Higher Education
Issue Date: 2018
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Öntekin, Nazlı Ezgi. (2018). Yükseköğretim Kurumlarının Araştırma Kapasitesinin Geliştirilmesi: Akademisyen Bakış Açısı. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs.
Abstract: This study focuses on improving the research capacity of higher education institutions with the aim to examine the value attached to research by the university and system administrators, efforts to improve the research capacity of the universities from the perspective of scholars while also exploring the suggestions scholars make to enhance the research capacity of universities. Because the study aims to examine the aforementioned issues from the perspectives of scholars in depth, the study employs a phenomenological design and a qualitative approach. Sixteen scholars from seven different faculties based in one higher education institution participated in the study. Participants were selected using criteria sampling. Data were generated through face-to-face semi-structured interviews ranging from 60 minutes to 90 minutes conducted in participants’ natural settings. Data were analysed using content analysis. Findings suggest scholars believe research is not given sufficient weight in the current higher education system and the interventions to improve the research capacity is far from being sufficient. There is clear evidence to suggest scholars trust this negatively influences not only organizational research capacity, but also the studies conducted.
ÖZ: Yükseköğretim kurumlarının araştırma kapasitesinin geliştirilmesi konusunda yürütülen bu araştırmanın temel amacı; akademisyenlerin bakış açıları doğrultusunda Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti bünyesinde yer alan yükseköğretim kurumlarının ve sistem yönetimleri tarafından araştırma işlevine verilen önem ve değer yanında araştırma işlevinin geliştirilmesi noktasında üniversite yönetimleri tarafından yapılanların belirlenmesi ve yükseköğretim kurumlarının araştırma kapasitelerinin geliştirilmesi adına çözüm önerilerinin belirlenmesidir. Çalışmada derinlemesine inceleme hedeflendiği için, araştırmada nitel yaklaşım kullanılmış ve araştırma kişilerin edindiği deneyimlerin temelinde yatan sebeplere ve kişilerin yaşadıkları bu deneyimlerin nasıl bir bilinç oluşturduğu uzerine odaklandığından fenomenolojik olarak desenlendirilmiştir. Çalışmaya Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde bulunan bir üniversitede görev yapmakta olan 7 farklı fakülteden toplam 16 akademisyen katılmıştır. Çalışma grubu belirlenirken amaçlı örnekleme türlerinden biri olan ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veri bir saatle bir buçuk saat arasında süren yarı-yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla katılımcıların kendi doğal ortamlarında yüz yüze toplanmıştır. Araştırma sürecinde elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda ortaya çıkan bulgular, akademisyenlerin Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti yükseköğretim sisteminde araştırma işlevine yeterince değer verilmediğini ve üniversite yönetimleri tarafından hayata geçirilen çalışmaların araştırma kapasitesini geliştirme noktasında yetersiz kaldığını düşündüklerini göstermektedir. Akademisyenlerin bakış açısından ele alındığı zaman bu durumun araştırma işlevini ve yapılan araştırmaları olumsuz etkilediği yine bulgular arasındadır.
Description: Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne Eğitim Yönetimi ve Denetimi Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2018. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Şefika Mertkan.
URI: http://hdl.handle.net/11129/4782
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ontekinnazli.pdfThesis, Master1.4 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback