|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/4817
|
Title: | Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki Mesleki ve Teknik Liselerin Bilgi ve İletişim Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi |
Authors: | Sonyel, Bengi Şenel, Ömer Faruk Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakultesi |
Keywords: | Eğitim Bilimleri Mesleki ve Teknik Liseler Program Geliştirme Program Değerlendirme Bilgi ve İletişim Dersi Vocational and Technical High Schools Curriculum Development Curriculum Evaluation Information and Communication Course |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Şenel, Ömer Faruk. (2017). Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki Mesleki ve Teknik Liselerin Bilgi ve İletişim Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. |
Abstract: | The purpose of this research is to evaluate the teachers’ perception on information and communication course within the curriculum at vocational and technical high schools in North Cyprus. In this thesis, case study is used as a methodology. In order to gather data, two instruments, questionnaire and semi-structured interviews are used. Considering this perceptions of ınformation and communication teachers on the general properties of the course such as content, teaching learning process and assessment are collected through the use of these two instruments. The quantitative data is analysed by using SPSS program and moreover the semi-structured interviews are analysed by using both content analysis and SPSS program. ÖZ:
Bu çalışmanın amacı; Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki, mesleki ve teknik liselerin, bilgi ve iletişim dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Araştırmada durum saptaması yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anketten ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Bu bağlamda, bilgi ve iletişim dersi öğretmenlerinden, bilgi ve iletişim dersi öğretim programının; temel özellikleri, hedefleri, içeriği, öğrenme ve öğretme süreci ve değerlendirme süreci hakkında bilgi toplanmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir ve yarı yapılandırılmış görüşmeler için hem içerik analizi hem de SPSS analizi kullanılmıştır. |
Description: | Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne Eğitim Programları ve Öğretim Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakultesi, 2017. Tez Danışmanı: Yard. Doç. Dr. Bengi Sonyel. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/4817 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|