DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/4817

Title: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki Mesleki ve Teknik Liselerin Bilgi ve İletişim Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Authors: Sonyel, Bengi
Şenel, Ömer Faruk
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakultesi
Keywords: Eğitim Bilimleri
Mesleki ve Teknik Liseler
Program Geliştirme
Program Değerlendirme
Bilgi ve İletişim Dersi
Vocational and Technical High Schools
Curriculum Development
Curriculum Evaluation
Information and Communication Course
Issue Date: 2017
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Şenel, Ömer Faruk. (2017). Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki Mesleki ve Teknik Liselerin Bilgi ve İletişim Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs.
Abstract: The purpose of this research is to evaluate the teachers’ perception on information and communication course within the curriculum at vocational and technical high schools in North Cyprus. In this thesis, case study is used as a methodology. In order to gather data, two instruments, questionnaire and semi-structured interviews are used. Considering this perceptions of ınformation and communication teachers on the general properties of the course such as content, teaching learning process and assessment are collected through the use of these two instruments. The quantitative data is analysed by using SPSS program and moreover the semi-structured interviews are analysed by using both content analysis and SPSS program.
ÖZ: Bu çalışmanın amacı; Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki, mesleki ve teknik liselerin, bilgi ve iletişim dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Araştırmada durum saptaması yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anketten ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Bu bağlamda, bilgi ve iletişim dersi öğretmenlerinden, bilgi ve iletişim dersi öğretim programının; temel özellikleri, hedefleri, içeriği, öğrenme ve öğretme süreci ve değerlendirme süreci hakkında bilgi toplanmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir ve yarı yapılandırılmış görüşmeler için hem içerik analizi hem de SPSS analizi kullanılmıştır.
Description: Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne Eğitim Programları ve Öğretim Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakultesi, 2017. Tez Danışmanı: Yard. Doç. Dr. Bengi Sonyel.
URI: http://hdl.handle.net/11129/4817
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
senelomer.pdfThesis, Master1.4 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback