|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/4845
|
Title: | Integrating Peer-teaching Element into Pre-Service English Language Teacher Education Courses |
Authors: | Erozan, Fatoş Tork Nejad, Seyed Farshad Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching |
Keywords: | English Language Teaching (ELT) English Language Teacher--Education--Study and Teaching Teachers - Training of--Education Program Peer-teaching student teacher teacher education programs instructors‟ attitudes, student teachers‟ attitudes |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Tork Nejad, Seyed Farshad (2019). Integrating Peer-teaching Element into Pre-Service English Language Teacher Education Courses. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | The present study aims to investigate into the attitudes of both students and
instructors in the English Department at Islamic Azad University of Shiraz towards
„microteaching‟ element in some departmental courses. The study also aims to
identify their needs, expectations and suggestions as regards the utilization of
microteaching component in some of the departmental courses.
This study has been designed as a case study which uses a mixed-methods approach
to research. In other words, both qualitative and quantitative data were collected
through student and instructor questionnaires and interviews. The participants of the
study are sixty-five student teachers and twelve instructors in the English Department
at Islamic Azad University of Shiraz.
Overall, the findings of the present study indicate that both the instructors and the
student teachers held positive attitudes as regards the inclusion of microteaching
element in some of the departmental courses including methodology courses and
study skills courses. Also, the results highlighted the effectiveness and necessity of
integrating microteaching component into language teacher education programs as
perceived by the participants of the study.
Furthermore, some pedagogical implications of the present study such as increasing
the teacher candidates‟ awareness as regards the importance of microteaching as well
as promoting the integration of microteaching in some of the departmental courses
are presented. Also, some recommendations are provided to pave the way for the
future researchers who are eager to conduct further studies on the utilization of
microteaching component in language teacher education programs.
Keywords: peer-teaching, student teacher, teacher education programs, instructors‟
attitudes, student teachers‟ attitudes ÖZ:
Bu çalışma, bazı bölüm derslerinde, Şiraz İslam Azad Üniversitesi İngilizce
Bölümündeki öğrencilerin ve eğitmenlerin, “mikro-öğretim” öğelere yönelik
tutumlarını araştırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca çalışma, bölüm derslerinin
bazılarında mikro-öğretim bileşeninin kullanımına ilişkin ihtiyaç, beklenti ve
önerileri de belirlemeyi amaçlamaktadır.
Bu çalışma, araştırmada karma yöntem yaklaşımı kullanan bir durum çalışması
olarak tasarlanmıştır. Başka bir deyişle, hem nitel hem de nicel veriler öğrenci ve
öğretmen anketleri ve görüşmeleri yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın katılımcıları,
Şiraz İslami Azad Üniversitesi İngilizce Bölümü'nde bulunan altmış beş öğretmen
adayı ve on iki eğitmendir.
Genel olarak, bu çalışmanın bulguları hem eğitmenlerin hem de öğretmen
adaylarının, mikroöğretim öğesinin metodoloji ve çalışma becerileri dersleri de dahil
olmak üzere bazı bölüm derslerine dahil edilmesine ilişkin olumlu tutumlarının
mevcut olduğunu göstermektedir. Ayrıca, sonuçlar, mikro-öğretim bileşeninin,
çalışmanın katılımcıları tarafından algılandığı gibi dil öğretmeni eğitim
programlarına entegre edilmesinin etkinliğini ve gerekliliğini vurgulamaktadır.
Ayrıca, bu araştırmanın pedagojik sonuçları, öğretmen adaylarının mikro-öğretimin
önemi ile ilgili farkındalıklarını arttırması ve bazı bölümlerde mikro-öğretimin
kalitesi ile ilgili farkındalıklarını arttırmaları gibi bazı önerileri sunmaktadır. Buna ek
olarak, bu araştırmada dil öğretmenliği eğitim programlarında mikro-öğretim
bileşeninin kullanımı konusunda daha fazla araştırma yapmak isteyen gelecek
araştırmacıların önünü açmak için bazı önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: mikro-öğretim, öğretmen adayı, öğretmen eğitimi programları,
öğretmen tutumları, öğretmen adaylarının tutumları. |
Description: | Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2019. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Fatoş Erozan. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/4845 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|