|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/4846
|
Title: | English Needs Analysis of Passport Control and Immigration Employees at Erbil International Airport |
Authors: | Shibliyev, Javanshir Abdulla, Mazin Abubakir Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching |
Keywords: | English Language Teaching (ELT) English Language--English Needs--Employees--Erbil International Airport Passport Control and Immigration (PCI) Department employees English language needs Language skills English for Specific Purposes (ESP) |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Abdulla, Mazin Abubakir. (2018). English Needs Analysis of Passport Control and Immigration Employees at Erbil International Airport. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | This study aimed to explore the English language needs of Passport Control and
Immigration Department employees at Erbil International Airport in the North of
Iraq. The study adopted a mixed-method approach in its design. A total of 85
employees were surveyed through a questionnaire and 11 employees were also
interviewed. The survey consisted of three sections namely the extent of use of the
four main skills, level of difficulty experienced in the four main skills, and the extent
the participants need to use each skill for specific tasks. The data were analysed
through the SPSS program and statistical values such as mean, frequency and
percentage were obtained. The findings of the study revealed that the employees used
the two main skills of speaking and listening more than the other two skills of
reading and writing. The participants of the study also stated that they experienced
the most difficulty in speaking and writing skills. Further, the results obtained
through the interviews showed that the employees were well aware of the role of
English in their jobs and how they managed to deal with the difficulties they
experienced while communicating with foreign passengers and travellers. The study
concluded with some implications for other contexts and for the current and future
employees working at Erbil International Airport. ÖZ: Bu çalışma, Kuzey Irak Erbil Uluslararası Havalimanı Pasaport Kontrol ile
Göçmenlik ve Vize Dairesi çalışanlarının İngilizce dil ihtiyaçlarını belirlemeyi
amaçlamaktadır. Çalışmanın yöntemi olarak karma yöntem kullanılmıştır. Mevcut
çalışmada toplamda 85 çalışan ankete katılmış olup, 11 çalışanla da yüz yüze
görüşme yapılmıştır. Anket üç bölümden oluşmaktadır, bunlar; dört ana becerinin
kullanımı, dört ana beceride karşılaşılan zorlukların derecesi, ve katılımcıların bu
becerileri özel amaçlar için ne derecede kullanabildiği şeklindedir. Veriler, SPSS
programı ile analiz edilmiş, ortalama, sıklık, ve yüzdelik gibi istatistiksel değerler
elde edilmiştir. Çalışmanın bulguları, çalışanların konuşma ve dinleme becerilerini,
diğer iki beceri olan okuma ve yazmadan daha fazla kullandıklarını ortaya
koymuştur. Araştırmaya katılanlar, en çok konuşma ve yazma becerilerinde
zorlandıklarını ifade etmişlerdir. Ayrıca, görüşme yoluyla elde edilen sonuçlar
çalışanların tümünün, İngilizce'nin çalışma hayatlarında nasıl bir etkiye sahip olduğu
konusunda bilinçli olduklarını ve yabancılarla iletişim kurarken karşılaştıkları
zorlukların üstesinden nasıl geldiklerini göstermiştir. Bu çalışma şu anda Erbil
Uluslararası Havalimanı çalışanları ve degelecekteki çalışanları ile ilgili olarak çeşitli
çıkarımlarda bulunmuştur. |
Description: | Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2018. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Javanshir Shibliyev. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/4846 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|