|
EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/4906
|
Title: | Antecedents and Consequences of Work Engagement in Hospitality Industry in Russia |
Authors: | Karadas, Georgian (Co-Supervisor) Avcı, Turgay (Supervisor) Sumaneeva, Ksenia Alexandrovna Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism |
Keywords: | Tourism Employee motivation--job satisfaction Tourism and Hospitality--Russia Employee motivation--Psychology Job Organizational behavior--Work Environment--Work Psychological aspects--Employees Attitudes Work Engagement Proactive Personality Idiosyncratic Deals Creative Performance Proactive Customer Service Performance Frontline Hotel Employees Russia |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Sumaneeva, Ksenia Alexandrovna. (2017). Antecedents and Consequences of Work Engagement in Hospitality Industry in Russia. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Faculty of Tourism, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | The current study aimed to develop and test a research model that examines the effects of personal and job resources, namely proactive personality and idiosyncratic deals, on work engagement, creative performance, and proactive customer service performance. Specifically, work engagement plays a mediating role of the impact of proactive personality and idiosyncratic deals on creative performance and proactive customer service performance. The conceptual model and the investigated relationships were assessed based on the data obtained from frontline employees in the four- and five-star hotels in Saint Petersburg in Russia.
The findings of this research confirm the positive effect of proactive personality and idiosyncratic deals on employees’ work engagement. Employees’ proactive personality is positively related to their job performance, whereas idiosyncratic deals are not. Work engagement also improves employees’ job performance (e.g., creative performance and proactive customer service performance). Moreover, work engagement plays as a partial mediator in the relationship between proactive personality and creative performance. Nevertheless, the effect of idiosyncratic deals on job performance and the mediating role of work engagement on this relationship are not empirically supported.
In addition, based on the study’s results, theoretical and managerial implications are suggested. This thesis provides the limitations of this study. The directions for future researches are also presented. ÖZ: Bu çalışmada, kişisel ve iş kaynaklarının, yani proaktif kişilik ve kişisel anlaşmaların, iş ilişkisi, yaratıcı performans ve proaktif müşteri hizmetleri performansı üzerindeki etkilerini inceleyen bir araştırma modelinin geliştirilmesi ve test edilmesi amaçlanmıştır. Özellikle, işe bağımlılık proaktif kişiliğin ve kendine özgü fırsatların yaratıcı performans ve proaktif müşteri hizmetleri performansı üzerindeki etkisinin aracılık ettiği bir rol oynamaktadır. Araştırma çerçevesinde, avramsal model ve araştırılan ilişkiler, Saint Petersburg Rusya'daki dört ve beş yıldızlı otellerdeki ön saflarda çalışanlardan elde edilen verilere dayanılarak değerlendirilmiştir. Bu araştırmanın bulguları, proaktif kişiliğin ve kendine özgü fırsatların çalışanların işe alımında olumlu etkisini doğrulamaktadır. Çalışanların proaktif kişilikleri iş performansı ile pozitif yönden ilişkiliyken, ahlaka aykırı işler değildir. İşe giriş, çalışanların iş performansını da artırır (ör., Yaratıcı performans ve proaktif müşteri hizmetleri performansı). Dahası, işe giriş, proaktif kişilik ile yaratıcı performans arasındaki ilişkide kısmi arabulucu rol oynamaktadır. Bununla birlikte, ahlaka aykırı anlaşmaların iş performansı ve iş ilişkisinin aracılık rolü üzerindeki etkisi bu ampirik olarak desteklenmemektedir. Buna ek olarak, çalışmanın sonuçlarına dayanarak teorik ve yönetsel sonuçlar önerilmektedir. Öte yandan, çalışmanın sonuçları kısıtlamalar çerçevesinde teorik ve yönetsel etkileri önerilmiş ve gelecekteki araştırmalara yönelikönerilerde de bulunulmuştur. |
Description: | Master of Science in Tourism Management. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2016. Co-Supervisor: Assoc. Dr. Georgiana Karadas, Supervisor: Prof. Dr. Turgay Avcı. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/4906 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Tourism
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|