|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/4929
|
Title: | An Investigation of the Predictive Validity of ELT Improvement Courses’ Exams in an ELT Undergraduate Program |
Authors: | Gilanlıoğlu, İlkay Zeedan, Yaseen Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching |
Keywords: | English Language Teaching (ELT) English Language--Study and Teaching English (Second Language)--Second Language Learning--Exams Predictive Validity English Language Teaching Undergraduate, Exams Improvement Courses |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Zeedan, Yaseen. (2019). An Investigation of the Predictive Validity of ELT Improvement Courses’ Exams in an ELT Undergraduate Program. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | This study was designed to investigate the predictive validity of the exams of the
English language improvement courses in the undergraduate program as well as the
relationship between the scores of these exams. A quantitative methodology was used
in this study. The study was conducted at the Foreign Language Education
Department (FLE) of the Faculty of Education at Eastern Mediterranean University
(EMU). The Data was analyzed using quantitative statistics and presented using
tables. The mid-term and final exam scores of 1716 students in the academic years
2013-2018 of FLE, and their final grades in the English improvement courses were
correlated.
The results of this study revealed that the bulk of the exams in the improvement
courses have strong predictive validity. Moreover, the strong correlations between the
exam scores revealed that the exams scores could predict the performance of the
students in future exams and tests, and that the majority of these scores represent a
real performance of the students. The outcomes revealed that there is positive
relationship between the scores of mid-term and the final exam scores; it also proved
that the relationship between the final exams scores and the total grades in those
courses is strong and positive.
Keywords: Predictive Validity, English Language Teaching, Undergraduate, Exams,
Improvement Courses ÖZ:
Bu çalışma, lisans programındaki İngilizce dil öğretimi iyileştirme kursu sınavlarının
yordama geçerliliğini ve bu sınavların puanları arasındaki ilişkiyi araştırmak
amacıyla hazırlanmıştır. Bu çalışmanın yürütülmesinde nicel yöntem kullanılmıştır.
Çalışma Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi
Bölümünde yürütülmüştür. Veriler nicel istatistik yöntemiyle analiz edilmiş ve tablo
kullanılarak verilmiştir. 2013-2018 yılları arasında Doğu Akdeniz Üniversitesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümünde kayıtlı 1716 öğrencinin ara sınav ve final sınav
notları ile İngilizce takviye derslerinde elde ettikleri başarı notları karşılaştırılmıştır.
Çalışmada elde edilen bulgular, iyileştirme kurslarındaki sınavların çoğunun güçlü
yordama geçerliliğine sahip olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca sınav puanları
arasındaki güçlü korelasyonlar, sınav puanlarının öğrencilerin test ve sınavlarda
performansını yordayabildiğini ve bu puanların öğrencilerin gerçek performansını
büyük ölçüde yansıttığını ortaya koymuştur. Sonuçlar, ara sınav puanları ile final
sınavı puanları arasında pozitif bir ilişki olduğunu ve final sınav puanları ile genel
başarı puanları arasında pozitif bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur.
Anahtar Kelimeler: yordama geçerliliği, İngiliz Dili Eğitimi, lisans, sınav, takviye
dersler |
Description: | Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2019. Supervisor: Assist. Prof. Dr. İlkay Gilanlıoğlu. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/4929 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|