|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/4931
|
Title: | Perceptions of Students’ on ‘Intelligent Tutoring System |
Authors: | İlkan, Mustafa Yüce, Ali Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies |
Keywords: | Computer Education and Instructional Technologies Information and Communication Technologies in Education Computer-assisted instruction--Intelligent tutoring systems Education - Computer network resources--Educational Technology Schools--Teaching, Aids and Devices Educational Technology--Educational Media--E-Learning Teaching Aids--Teaching Materials--Teaching Equipments--Instructional materials Teaching - Computer network resources Tutoring Intelligent Tutoring Artificial Tutoring System |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Yüce, Ali. (2017). Perceptions of Students’ on ‘Intelligent Tutoring System. Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Educational Sciences, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | The research in this thesis investigated how instructional technological based solutions, such as intelligent tutoring system, help students to increase their learning motivation and satisfaction after provided quality of information, system, and service. Intelligent tutoring system as an educational supplemental tool, which has been one of the major discussion topics about between educators and education theorist, is designed to assist students for their academic achievement. Although intelligent tutoring system has been successfully used in number of disciplines, it has not been exactly identified what affects students‟ perceptions and consequently what factor leads to success or failure of the program.
Therefore, this study implemented information system success model to ensure that all the dimensions are measured scientifically to carry out reliable and validated findings. This model proved that intelligent tutoring system helps to improve the desired learning performances significantly as students receive quality information, service and system. Another noteworthy finding was learning motivation, student satisfaction and task-technology fit were closely related with the learning performances. ÖZ:
Bu tez araştırması, akıllı öğretim sistemi gibi eğitim amaçlı teknolojik temelli çözümlerin, verilen kaliteli bilgi, sistem ve hizmet sonrasında öğrencilerin öğrenme motivasyonlarının ve memnuniyetlerinin artmasına nasıl katkıda bulunduğunu incelemeye çalışmıştır. Eğitimciler ile eğitim kuramcıları arasındaki en önemli tartışma konularından birisi olan akıllı öğretim sistemi, eğitim/öğretimi destekleyici bir araç olarak, öğrencilerin akademik başarılarına yardımcı olması için tasarlanmıştır. Akıllı öğretim sistemi bir çok disiplinde başarıyla kullanılmış olsa da, öğrencilerin algılarını neyin etkilediği ve dolayısıyla programın başarısına veya başarısızlığına neden olan etkenler tam olarak tespit edilememiştir.
Bundan dolayı, güvenilir ve geçerliliği olan bulguları elde etmek için bu çalışma da tüm boyutların bilimsel olarak ölçüldüğüne emin olmak için „bilişim sistemleri başarı modeli‟ uygulanmıştır. Bu model, öğrencilere kaliteli bilgi, hizmet ve sistem sunulduğunda, akıllı öğretim sisteminin öngörülen öğrenim performanslarını önemli ölçüde iyileştirdiğini göstermiştir. Dikkate değer bir başka bulgu ise öğrenme motivasyonu, öğrenci memnuniyeti ve görev-teknolojisi uyumunun öğrenme performanslarıyla yakından ilişkili olmasıydı. |
Description: | Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies, 2017. Supervisor: Prof. Dr. Mustafa İlkan. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/4931 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|