DSpace
 

EMU I-REP >
10 Faculty of Communication and Media Studies >
Faculty of Communication and Media Studies - Thesis Colection >
Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5083

Full metadata record

DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAliefendioğlu, Hanife-
dc.contributor.authorSambou, Sulayman-
dc.date.accessioned2021-09-01T06:31:22Z-
dc.date.available2021-09-01T06:31:22Z-
dc.date.issued2019-
dc.date.submitted2019-
dc.identifier.citationSambou, Sulayman. (2019). ISIS Hashtags on Twitter: A Content Analysis. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11129/5083-
dc.descriptionMaster of Arts in Communication and Media Studies. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication, Dept. of Communication and Media Studies, 2019. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Hanife Aliefendioğlu.en_US
dc.description.abstractIn the new media age, the impact of terrorism has been felt in every part of the world irrespective of geographical boundaries. After the September 11 (9/11) 2001 terrorist attack on the World Trade Centre in the United States of America, most of the countries started to come up with strategies to combat international terrorism. Major terrorist organizations like the Al-Qaeda, ISIS and Boko Haram have manifested their power through the use of social networking sites (SNS) such as Twitter, Instagram and Facebook. Social media is therefore seen as a panacea for terrorist activities. The research aims firstly at looking at the Twitter usage by major terrorist groups namely Al-Qaeda, ISIS and Boko Haram. Secondly, the research also examines ISIS Tweet hashtags in the month of January 2019. In conducting this research, the use of ISIS Tweets hashtags was accessed and analysed through a content analysis. Findings from the study highlight that 575 tweets sent on ISIS hashtags contain ideological, violent, propaganda, new reports and theological messages. Ideological Tweets emerges as the most popular Tweets on ISIS hashtags on Twitter in the month of January 2019 with a percentage of 34%, followed by Violent tweets which is 28%, Propaganda which is 19%, news reports which is 14% and Theology which is 5% respectively.en_US
dc.description.abstractÖZ: Yeni medya çağında, terörizmin etkisi coğrafi sınırları aşan bir şekilde dünyanın her yerinde hissedilmektedir. ABD’deki 11 Eylül 2001 (9/11) Dünya Ticaret Merkezi’ne yönelik terör saldırısından sonra birçok ülke uluslararası terörle mücadele için çeşitli önlemler aldı. Al-Qaeda, ISIS ve Boko Haram gibi büyük terör örgütleri kendi tehditkar güçlerini Twitter, Instagram ve Facebook gibi sosyal medya platformları (SNS) üzerinden göstermektedirler. Bu nedenle sosyal medya terörist örgütlerin aktivitelerinin görünen yüzüdür. Bu araştırma öncelikle Al-Qaeda, ISIS ve Boko Haram terör örgütlerinin Twitter kullanımına bakmaktadır. Daha sonra araştırma ISIS terör örgütünün Ocak 2019 tarihli Tweeeter ISIS etiketi içeriklerini analiz etmektedir. Araştırma için ISIS Tweeter hashtag başlığı altındaki 575 tweete ulaşılmış ve içerik analizi yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre ISIS etiketi ile paylaşılan tweet mesajlarının içerikleri ideolojik, şiddet içeren, propaganda amaçlı, olgusal ve dini amaçlı olarak ayrılmıştır. Ideolojik tweetler ISIS etiketi altındaki en popüler mesajlardır. Ocak 2019 tweetlerine bakıldığında sırasıyla yüzde 34’ünün ideolojik, yüzde 28’inin şiddet içeren, yüzde 19’unun propaganda amaçlı ve yüz 14’ünün haber içerikli ve yüzde 5’inin ise dini içerikli olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherEastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCommunication and Media Studiesen_US
dc.subjectTerrorism in social mediaen_US
dc.subjectTerrorism--Mediaen_US
dc.subjectTerrorismen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectISISen_US
dc.subjectAl-Qaedaen_US
dc.subjectBoko Haram and Social Mediaen_US
dc.titleISIS Hashtags on Twitter: A Content Analysisen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEastern Mediterranean University, Faculty of Communication, Dept. of Communication and Media Studiesen_US
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Sambousulaeyman.pdfThesis, Master1.19 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback