DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5100

Title: Students’ Perceptions towards the Effective Use of Web-Based Learning Platform (WBLP) on their Learning Outcomes
Authors: Sonyel, Bengi
Ghanouni, Parisa
Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies
Keywords: Computer Education and Instructional Technologies
Information and Communication Technologies in Education--Massive Open Online Course (MOOC)--Eastern Mediterranean University
Education - Computer network resources--E-Learning
Mobile communication systems in education
Schools--Teaching, Aids and Devices
Educational Technology--Educational Media--E-Learning
Teaching Aids--Teaching Materials--Teaching Equipments--Instructional materials
Teaching - Computer network resources
web-based learning
e-learning applications
multimedia technologies
teaching tool
the educational system
Issue Date: Dec-2018
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Ghanouni, Parisa. (2018). Students’ Perceptions towards the Effective Use of Web-Based Learning Platform (WBLP) on their Learning Outcomes. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Architecture, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: Nowadays, computers are the potential deliverers of the educational system, since they can be used for personalizing learning, to design learning according to the learners’ knowledge and needs. Educators’ attention has overtime been attracted by the development of the internet and internet-based computerized learning (i.e e-learning). Academic studies in this area have portrayed that the process of obtaining web technology for the purpose of learning and teaching is quickly becoming an important tool in these fields. In accordance with the latest requirements, many institutions and individuals prefer to provide education/training via the Internet and that has sparked a remarkable rate of increase in web-based education institutions. And therefore, there has been a rise in the usage of personal/informal as well as institutional/formal web-based learning platforms. Therefore, the web, with its wide range of functions, has become such a highly invaluable source and the tool to acquire learning, research development that in all honesty without its learning process. The technological implications and wide use of learning applications of the web that includes a wide array of functions and many unique components are now currently utilized in the development and evaluation of effective web-based learning applications in order to facilitate teaching contents through interactive exercises and multimedia materials. This research is to analyze the perceptions of Eastern Mediterranean University (EMU) students, who are registered to a course which is given by the School of Computing and Technology through a web-based learning platform Keywords: web-based learning, e-learning applications, multimedia technologies, teaching tool, the educational system
ÖZ: Günümüzde, bilgisayarlar eğitim sisteminin potansiyel sağlayıcısıdır, çünkü öğrenmeyi kişiselleştirmek için, öğrenenlerin bilgisine ve ihtiyaçlarına göre öğrenmeyi tasarlamak için kullanılabilirler. Eğitimcilerin ilgisi, internet ve internet tabanlı bilgisayarlı öğrenmenin (yani e-öğrenmenin) gelişmesiyle son zamanlarda oldukça etkilenmiştir. Bu alandaki bilimsel çalışmalara göre web teknolojisinin hızlı bir araç haline geldiği gösterilmiştir. Bu araç öğrenim, öğretim ve bilgi elde edinme amacıyla önemli bir destek sunmaktadır. Yine bu son yıllarda web-tabanlı eğitim uygulamalarının sayısı dikkate değer bir oranda artmaktadır. Ayrıca birçok kurumlar ve bireyler internet üzerinden eğitim veya öğretimi tercih etmektedir. Bu kapsamda biçimsel web-tabanlı öğrenme platformları kişisel veya resmi olmayan şahıslar tarafından ayrıca kurumlarda yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Bu nedenle, web tabanlı platform hiç öğrenmeye ihtiyaç duymadan aynı anda çok çeşitli işlevleriyle ve aynı zamanda çok yönlü bir öğrenme, araştırma ve geliştirme kaynak veya araç olarak tanımlanmıştır. Günümüzde etkileşimli araştırmalar yoluyla öğretim içeriğini sunmakta ve bununla birlikte multimedya materyalleri sık sık web-tabanlı öğrenme uygulamalarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesinde kullanmaktadır. Bu araştırma, Web tabanlı bir öğrenme platform aracılığıyla Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü tarafından verilen bir derse kayıtlı olan Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) öğrencilerinin algılarını analiz etmektir Anahtar Kelimeler: web-tabanlı öğrenme, uzaktan eğitim uygulamaları, multimedya teknolojileri, öğretim aracı, eğitim sistemi
Description: Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies, 2018. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Bengi Sonyel.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5100
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ghanouniparisa.pdfThesis, Master1.92 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback