|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/5101
|
Title: | Students and Instructors Perception on the Use of Moodle-LMS in the Department of Computer Science in Veritas University |
Authors: | Özverir, İldeniz Jaja, Augustine Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies |
Keywords: | Computer Education and Instructional Technologies Information and Communication Technologies in Education--Online Learning Education - Computer network resources--E-Learning--Moodle--Learning Management System Mobile communication systems in education Educational Technology--Educational Media--E-Learning Teaching - Computer network resources E-learning Moodle Higher education Learning Management System Nigeria |
Issue Date: | Jan-2020 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Jaja, Augustine. (2020). Students and Instructors Perception on the Use of Moodle-LMS in the Department of Computer Science in Veritas University. Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Educational Sciences, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | Teaching and learning has become a significant factor in today’s world, where numerous nations are putting great amount of monetary resource in education in view that education is essential for any nation to develop. The new trend of developing countries are to invest into modern innovations for educational purposes with function to make learning more adaptable, progressively viable and effective. Lots of Nigerian universities still lack the effort to arrange a good structure online learning course that support student learning ability also having access to learning materials from anywhere. Learning is not a popular teaching approach in Nigeria, but most Universities in Nigeria prefer off - campuses for their distant student who enrols in their educational programs. Many universities in Nigerian still practice full-time traditional approach of teaching - school campus. This makes e-learning unpopular in Nigerian Universities. This study used both quantitative and qualitative approaches to analyse students and instructors` perception towards use of Moodle with sample size of 107 participants were used to collect data from the department of computer science at Veritas University. However, the study provides positive and fresh perceptions towards both theoretical and real-life challenges of LMS and the results show that the attitude and perceptual experience of students and instructors within the department of computer science at Veritas University were positively significant and this is due to the fact that new methods are incorporate modern applications with learning activity, this brings more and new approach to school curriculum.
Keywords: E-learning, Moodle, Higher education, Learning Management System,
Nigeria. ÖZ:
Eğitim ve öğrenme günümüz dünyasında önemli bir faktör haline gelmiştir, burada birçok ülke eğitimin herhangi bir ülkenin gelişmesi için elzem olduğu için eğitime büyük miktarda parasal kaynak koymaktadır. Gelişmekte olan ülkelerin yeni eğilimi, öğrenmeyi daha uyarlanabilir, aşamalı olarak uygulanabilir ve etkili hale getirme işleviyle eğitim amaçlı modern yeniliklere yatırım yapmaktır. Nijeryalı üniversitelerin birçoğu, öğrencilerin öğrenme becerilerine de her yerden erişebilmelerini destekleyen iyi bir çevrimiçi öğrenme kursu düzenleme çabası göstermemektedir. Öğrenme Nijerya'da popüler bir öğretim yaklaşımı değildir, ancak Nijerya'daki çoğu Üniversite, eğitim programlarına kaydolan uzak öğrencileri için kampüs dışında kalmayı tercih etmektedir. Nijerya'daki birçok üniversite hala tam zamanlı geleneksel öğretim yaklaşımı uygulamaktadır - okul kampüsü. Bu, Nijerya Üniversitelerinde e-öğrenmeyi popüler değil. Veritas Üniversitesi'nde bilgisayar bilimleri bölümünden veri toplamak için bu çalışmada hem katılımcıların hem de eğitmenlerin 107 katılımcı örneklem büyüklüğü ile Moodle kullanımına yönelik algılarını analiz etmek için hem nicel hem de nitel yaklaşımlar kullanılmıştır. Bununla birlikte, çalışma LMS'nin hem teorik hem de gerçek yaşam zorluklarına karşı olumlu ve taze algılamalar sağlar ve sonuçlar Veritas Üniversitesi bilgisayar bilimi bölümündeki öğrenci ve öğretim elemanlarının tutum ve algısal deneyimlerinin olumlu olduğunu ve bunun yeni yöntemlerin modern uygulamaları öğrenme etkinliği ile birleştirmesi, okul müfredatına daha fazla ve yeni bir yaklaşım getiriyor.
Anahtar Kelimeler: E-öğrenme, Moodle, Yükseköğretim, Öğrenme Yönetim Sistemi, Nijerya. |
Description: | Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies, 2020. Supervisor: Assist. Prof. Dr.İldeniz Özverir. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/5101 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|