DSpace
 

EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5197

Title: The Role of Green Marketing Factors on Green Energy: The Case of North Cyprus
Authors: Fethi, Sami
Karavarkorooyeh, Elham
Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration
Keywords: Business Administration
Marketing Management
Green Marketing--Cyprus, North
Green marketing--Management--Industrial management--Environmental aspects
Green marketing--Environmentalist, conservationist & Green organizations
Green marketing--Product management - Environmental aspects
Green marketing
Green energy
Environmental concern
availability of green products
purchase intentions
promotion of utility
OLS
North Cyprus
Issue Date: 2018
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Karavarkorooyeh, Elham. (2018). The Role of Green Marketing Factors on Green Energy: The Case of North Cyprus. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: In today’s world, services and merchandise which are sustainable are highly sorted for. This is because most people in various countries of the world especially the developed society and developing societies are becoming more interested and concerned about their environment. Especially, the concept of green energy is considered an extremely important aspect in protecting the planet as livable for the future generations. This study aims at investigating the relationship between green energy and availability of green products, environmental concern, purchase intentions, and promotion of utility by employing ordinary least square (OLS) method. The questionnaire with two hundred responses was carried out in Famagusta, North Cyprus and administered to students in Eastern Mediterranean University, local people and travelers. The results of OLS revealed that there is a positive relationship between green energy and, environmental concern, purchase intentions, and promotion of utility. Results also show that availability of green products has no impact on green energy. The policy makers may take some important points into account based on the concepts under inspection. Information and technology for green energy should be considered. Pollution and harmful substances should be reduced whereas low price and social responsibly are initiated. Development of a product that meets the format, size, shape and scope should be introduced to the customers. Keywords: Green marketing, Green energy, Environmental concern, availability of green products, purchase intentions, promotion of utility, OLS, North Cyprus
ÖZ: Günümüz Dünyasında, sürdürülebilir olan hizmetler ve ürünler son derece uyumludur. Bunun nedeni, dünyanın çeşitli ülkelerinde yaşayan insanların, özellikle gelişmiş toplumların ve gelişmekte olan toplumların çoğunun çevreleriyle daha fazla ilgilendiği ve endişe duymalarıdır. Özellikle yeşil enerji kavramı, gezegenin gelecek nesiller için yaşanabilir olmasının korunmasında son derece önemli bir unsur olarak kabul edilmektedir. Bu tez çalışması, yeşil enerji ile yeşil ürünlerin bulunabilirliği, çevresel kaygılar, satın alma niyetleri ve faydanın teşvik edilmesi arasındaki ilişkiyi En küçük kareler yöntemi (EKK) kullanılarak araştırmayı amaçlamaktadır. İki yüz cevaplı anket, Kuzey Kıbrıs'ın Mağusa kentinde gerçekleştirildi ve Doğu Akdeniz Üniversitesi'ndeki öğrencilere, ve yerel halka soruldu. EKK'nin sonuçları, yeşil enerji ile çevresel endişe, satın alma niyetleri ve faydanın desteklenmesi arasında pozitif bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Sonuçlar aynı zamanda yeşil ürünlerin hazırda olması yeşil enerji üzerinde hiçbir etkisinin olmadığını göstermektedir. Politika yapıcılar, denetlenen konseptlere dayanarak bazı önemli noktaları göz önüne alabilirler. Yeşil enerji için bilgi ve teknoloji düşünülmelidir. Kirlilik ve zararlı maddeler azaltılmalı, düşük fiyat ve sosyal sorumluluk başlatılmalıdır. Biçimi, boyutu, şekli ve kapsamını karşılayan bir ürün geliştirilmesi müşterilere tanıtılmalıdır. Anahtar Kelimeler: Yeşil pazarlama, Yeşil enerji, EKK, Kuzey Kıbrıs
Description: Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2018. Supervisor: Prof. Dr. Sami Fethi.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5197
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics

Files in This Item:

File Description SizeFormat
karavarkorooyehelham.pdfThesis, Master1.02 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback