DSpace
 

EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5207

Title: Estimating the Willingness to Pay for Online Banking Services by SMEs Engaged in International Trade
Authors: Jenkins, Glenn P.
Shahnoori, Parvaneh
Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Economics
Keywords: Economics
Online Banking--International Trade
Online banking services
willingness to pay
choice experiments
mixed logit model
contingent valuation method
interval regression
Issue Date: 2019
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Shahnoori, Parvaneh. (2019). Estimating the Willingness to Pay for Online Banking Services by SMEs Engaged in International Trade. Thesis (Ph.D.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Economics, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: The objective of this dissertation is to determine the important attributes of online banking services for SMEs as well as the value of the services to them. Of particular interest are the attributes relevant to SMEs engaged in international trade. A choice experiment method is used to value the attributes of online banking services namely travel time saved, waiting time saved, unlimited 24/7 accessibility, and a high level of security. The data were collected through face to face nterviews of 400 SMEs financial managers/owners from the Free Trade Zones of the United Arab Emirates (UAE). Using mixed logit estimation models, the results of this research show that 24/7 accessibility to banking services and a high level of security are highly valued by these enterprises. If these attributes are missing over 93 percent of the value of the service to the SME owners are lost. On average the WTP for high-quality service is $451.07 and vary from $163.31 per month for those firms not involved in international trade to $736.26 per month for those SMEs who export in excess of 25 percent of what they produce. Another method which is used to estimate the WTP is CVM. An interval regression model is used to identify company characteristics affecting WTP. The results indicate an average WTP for online banking of $518.50 per month. Firms engaging in international trade value these services at least 10% more than those with only domestic operations. Other variables that significantly affect WTP include the number of employees and the transportation cost of using traditional branch banking. Keywords: Online banking services, willingness to pay, choice experiments, mixed logit model, contingent valuation method, interval regression.
ÖZ: Bu tezin amacı, KOBİ'ler için internet bankacılık hizmetlerinin önemli niteliklerini ve KOBİ’lere verilen hizmetlerin değerini belirlemektir. Özellikle uluslararası ticaretle uğraşan KOBİ'ler ile ilgili niteliklere özel ilgi gösterildi. İnternet bankacılık hizmetlerinin önemli niteliklerinden olan seyahat süresinden tasarruf, bekleme süresinden tasarruf, 7/24 sınırsız erişilebilirlik ve yüksek düzeyde güvenlik niteliklerine değer verebilmek amacıyla seçim deney yöntemi kullanılmıştır. Veriler, Birleşik Arap Emirlikleri Serbest Ticaret Bölgesinden, 400 KOBİ finansal yöneticisi veya sahipleri ile yüz yüze görüşme yoluyla toplandı. Bu araştırmanın sonuçları, karma logit kestirimi modelleri kullanılarak, bankacılık hizmetlerine 24/7 erişilebilirliğin ve yüksek bir güvenlik seviyesinin bu şirketler tarafından çok değerli bulunduğunu göstermektedir. Bahsi geçen nitelikler olmasaydı, KOBİ sahiplerine sunulan hizmetin değerinin yüzde 93'ünden fazlası kaybedilecekti. Ortalama olarak yüksek kaliteli hizmet için ödeme istekliliği aylık 451.07 Dolar, uluslararası ticarete katılmayan firmalar için aylık 163,31 Dolar ve ürettikleri ürünün yüzde 25'inden fazlasını ihraç eden KOBİ'ler için ise aylık 736,26 Dolar olarak belirlenmiştir. KOBİ’lerin ödeme istekliğini tahmin etmek için sürekli değerlendirme yöntemi de kullanılmıştır. Ödeme istekliğini etkileyen şirket özelliklerini belirlemek için bir aralık regresyon modeli kullanılmıştır. Sonuçlar, internet bankacılık hizmeti için aylık ortalama 518.5 Dolar ödeme istekliliği olduğunu göstermektedir. Uluslararası ticaret yapan firmalar sadece yurt içinde faaliyet gösteren firmalara kıyasla internet bankacılık hizmetlerine en az % 10 daha fazla değer veriyor. Firmaların ödeme istekliliğini önemli ölçüde etkileyen diğer değişkenler çalışan sayısı ve geleneksel şube bankacılığını kullanmanın ulaşım maliyetidir. Anahtar Kelimeler: internet bankacılık hizmetleri, ödeme istekliliği, seçim deneyleri, karışık logit modeli, sürekli değerlendirme yöntemi, aralıklı regresyon.
Description: Doctor of Philosophy in Economics. Thesis (Ph.D.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Economics, 2019. Supervisor: Prof. Dr. Glenn P. Jenkins.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5207
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Shahnooriparvaneh.pdfThesis, Doctoral1.87 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback