|
EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/5213
|
Title: | The Usage of E-Commerce in North Cyprus; A Case Study of Famagusta |
Authors: | İşçioğlu, Deniz Audu, Faith Daniel Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration |
Keywords: | Business Administration Electronic commerce--Famagusta (Cyprus, North) E-Commerce - Internet Marketin--Cyprus (Turkish Republic of Northern Cyprus, 1983-) E-Commerce - Internet Marketing E-commerce Famagusta Opportunities Challenges and Business sector |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Audu, Faith Daniel. (2018). The Usage of E-Commerce in North Cyprus; A Case Study of Famagusta. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | The thesis examines the usage, opportunities, challenges and effect e-commerce has
on businesses in Famagusta. The study includes the identification of factors such as
e-commerce opportunities, its challenges, adoption of e-commerce and its effects on
business performance. A total of 49 businesses were sampled in the tourism and food
sector and questionnaires were distributed to these businesses with the aim of
investigating how e-commerce influences the businesses, the opportunities created
by e-commerce, the challenges of e-commerce to the businesses and also the
customers. The thesis also investigates the impact of e-commerce on the businesses,
the efficiency of the use of e-commerce applications such as Bookings.com, Trip
advisor and Airbnb for tourism industry, Feedme and Yemeksepeti for the
foodservice industry.
The thesis discovered that the efficiency of E-commerce process influences Ecommerce
applications in business in Famagusta to a great extent. It revealed that
service quality via e-commerce enables businesses in Famagusta to convert online
visitors to loyal customers and e-commerce made it possible to progressively tailor
offerings and products to a mass market in addition to making it possible to provide
information on consumer needs. The thesis recommends the e-commerce
applications should be adopted by the management of businesses in Famagusta in
order to shorten transaction time and improve customer service.
Keywords: E-commerce, Famagusta, Opportunities, Challenges and Business sector ÖZ:
Tez, e-ticaretin Gazimağusa'daki iş alanları üzerindeki kullanımını, fırsatlarını,
zorluklarını ve etkisini incelemektedir. Çalışma, e-ticaret fırsatları, zorluklar, eticaretin
kabulü ve iş performansı üzerindeki etkisi gibi faktörleri belirlemeyi
içeriyordu. E-ticaretin işletmeleri nasıl etkilediğini, e-ticaretin yarattığı fırsatları ve eticaretin
hem müşterilere hem de işletmelere yönelttiği zorlukları ölçmek için turizm
sektörü ve gıda sektörü de dahil olmak üzere 49 işletmeye anketler dağıtıldı. Eticaretin
işletmeler üzerindeki etkileri, bookings.com için airbnb gibi e-ticaret
uygulamalarının etkinliği, seyahat danışmanı ve turizm endüstrisi, gıda endüstrisi
için yem ve bakkaliye.
Tez, E-ticaret sürecinin etkinliğinin Mağusa'nın iş dünyasındaki e-ticaret
uygulamalarını büyük ölçüde etkilediğini tespit etti. E-ticaret yoluyla hizmet kalitesi,
Gazimağusa'daki işletmelerin çevrimiçi ziyaretçileri sadık müşterilere
dönüştürebileceğini ve tüketicileri kendi ihtiyaçları hakkında bilgilendirmek için eticaret
yapabilmelerinin yanı sıra, teklifleri ve ürünleri bir kitle pazarına sunmayı
mümkün kıldığını göstermiştir. Tez, Mağusa'daki yönetim ve e-ticaret
uygulamalarının, işlem süresini kısaltmak ve müşteri hizmetlerini iyileştirmek için
benimsenmesini tavsiye etmektedir.
Anahtar Kelimeler: E-ticaret, Mağusa, Fırsatlar, Zorluklar ve İş sektörü |
Description: | Master of Business Administration. Thesis (M.B.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2018. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Deniz İşçioğlu. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/5213 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|