DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5215

Title: Yükseköğretim Yayın Politikalarının Yayın Davranışları Yönünden İncelenmesi: Akademisyen Görüşleri
Authors: Mertkan, Şefika
Örü, Buğse
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Keywords: Eğitim Bilimleri
Yükseköğretim--Araştırma--Yayın--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-)
Eğitim Yönetimi, Araştırma Kapasitesi, Yükseköğretim
Yüksek Öğretim
Yayın Davranışı
Eğitim Yönetimi
Educational Management
Publication
Higher Education
Issue Date: 2019
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Örü, Buğse. (2019). Yükseköğretim Yayın Politikalarının Yayın Davranışları Yönünden İncelenmesi: Akademisyen Görüşleri. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs.
Abstract: The main purpose of this study is to examine the impact of university policies and the attitutes of university management on the publishing behavior of scholars based in the Turkish Republic of Northern Cyprus from the perspectives of academics. The study adopted a qualitative approach and was phenomenologically designed. 15 academicians from 5 faculties working at a university located within the borders of the Turkish Republic of Northern Cyprus selected through criterion sampling participatedi in the study. Data were collected in the participants' natural settings through face-to-face semi-structured interviews each lasting approximately 1 hour and were analyzed using thematic data analysis method. The findings indicate that university administrations in the TRNC are still at the very early stages of developing publishing policies. When examined from the viewpoint of academics, the publication policies of the university administrations in the TRNC and their attitudes towards publishing have negative impacts on the publication behaviors of scholars and the quality of publications. Keywords: Educational Management, Publication, Higher Education
ÖZ: Yükseköğretim politikaları ve üniversite yönetimlerinin yayın konusundaki tutumlarını inceleyen bu çalışmanın temel amacı, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti‘nde bulunan yükseköğretim kurumlarının yayın politikaları ve üniversite yönetiminin yayın konusundaki tutumlarının yayın davranışlarına olan etkisini akademisyenlerin perspektifinden derinlemesine incelenmesi ve bu konudaki önerilerin belirlenmesidir. Konu ile ilgili akademisyen algısı derinlemesine inceleneceğinden çalışmada nitel yaklaşım benimsenmiş, yoğun insan deneyimlerini ve bu deneyimlerin insan üzerinde oluşturduğu algıyı çalışmak amacıyla çalışma fenomenolojik olarak desenlendirilmiştir. Yapılan çalışma, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuryeti sınırları içerisinde bulunan bir üniversitede görev yapmakta olan 5 fakülteden, toplam 15 akademisyen ile sürdürülmüştür. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Veriler, katılımcıların doğal ortamlarında, yüz yüze ve ortalama 1 saat süren yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığı ile toplanmıştır. İlgili çalışmada elde edilen veriler tematik veri analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Tematik veri analizi sonucunda elde edilen bulgular, KKTC‘de bulunan üniversite yönetimlerinin yayın politikaları noktasında henüz yolun başında olduklarını ve üniversite yönetimlerinin yayın noktasındaki tutumlarının yükselme kriterleri, teşvikler ve doktora mezuniyet koşulu gibi politikalardan etkilendiğini işaret etmektedir. Akademisyenlerin perspektifinden incelendiğinde, KKTC‘de bulunan üniversite yönetimlerinin yayın politikaları ve yayın konusundaki tutumları, akademisyenlerin yayın davranışlarını olumsuz yönde etkilediği görülmektedir. Ayrıca üniversite yönetimlerinin yayın politikaları ve yayın konusundaki tutumları karşısında kurumların, bilimsel araştırma ve akademik yayınların da nitelik açısından zayıf kaldığı da ilgili çalışmanın bulguları arasında yer almaktadır. Anahtar Kelimeler: Yüksek Öğretim, Yayın Davranışı, Eğitim Yönetimi
Description: Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne Eğitim Yönetimi ve Denetimi Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2019. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Şefika Mertkan.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5215
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Orubugse.pdfTez, Master913.78 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback