DSpace
 

EMU I-REP >
10 Faculty of Communication and Media Studies >
Faculty of Communication and Media Studies - Thesis Colection >
Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5271

Title: The Impact of Colour on Print Advertising among the Different Culture in EMU
Authors: Gümüş, Agah
Eghdami, Shirin
Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication, Dept. of Communication and Media Studies
Keywords: Communication and Media Studies
Adevertisements
Print Advertising
Colour
Different Culture
Issue Date: 2019
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Eghdami, Shirin. (2019). The Impact of Colour on Print Advertising among the Different Culture in EMU. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: Print advertising was designed for the local target market and primarily focuses on the local language to communicate with the customer. However, immigration and education in international universities such as Eastern Mediterranean University influences the rise in diversity of cultures. The diversity of international students inhabiting one area proliferate the need to use specific design elements of advertising such as visual and colour to appeal to every individual cultural background. Therefore, the use of appropriate colours in advertising can greatly affect the success of the advertised product. The aim of this study is to examine the impact of colour on print advertising amongst 350 students from different cultural ethnicities who study in the Eastern Mediterranean University. The methodology to carry out this study was quantitative, and random sampling method was used in order to collect data. After collecting data, the SPSS software was used to analyse it. In data analysis, descriptive statistics were based on the demographic information of questionnaires, and therefore, T-TEST and ANOVA methods were conducted to test the research questions. Findings of the study show that amongst all the colours studied in this research, red colour attracted the most attention among respondents in the print advertising. However, gender and cultural differences in the choice of colour were not effective elements. Keywords: Print Advertising, Colour, Different Culture
ÖZ: Basılı reklamcılık yerel pazarı hedef alarak tasarlanmıştır ve temelde müşteriler ile iletişim kurmak için yerel dile odaklanmaktadır. Ancak, Doğu Akdeniz Üniversitesi gibi uluslararası üniversitelerde, göç ve eğitim, kültürel çeşitlilikteki artışı etkilemektedir. Bir alanda yaşayan uluslararası öğrencilerin çeşitliliği, her bir kültürel geçmişe hitap etmek için görsel ve renk gibi reklamın belirli tasarım öğelerini kullanma ihtiyacını arttırmaktadır. Bu nedenle, reklamlarda uygun renklerin kullanılması, reklamı yapılan ürünün başarısını büyük ölçüde etkileyebilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Doğu Akdeniz Üniversitesi'nde öğrenim görmekte olan farklı kültürel etnik kökenlerden gelen 350 öğrenci arasında, basılı reklamcılığın üzerindeki etkisini incelemektir. Bu çalışmayı yürütmek için kullanılan yöntem niceldi ve veri toplamak için rastgele örnekleme yöntemi kullanıldı. Veri toplandıktan sonra, analiz etmek için SPSS yazılımı kullanıldı. Veri analizinde, tanımlayıcı istatistikler anketlerin demografik bilgilerine dayandırılmıştır ve bu nedenle araştırma sorularını test etmek için T-TEST ve ANOVA yöntemleri uygulanmıştır. Çalışmanın bulguları, bu araştırmada incelenen tüm renkler arasında, kırmızı rengin basılı reklamcılıkta katılımcılar arasında en fazla dikkat çektiğini göstermektedir. Ancak, renk seçiminde cinsiyet ve kültürel farklılıklar etkili unsurlar değildi. Anahtar kelimeler: Basılı Reklamcılık, Renk, Farklı Kültürler
Description: Master of Arts in Communication and Media Studies. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication, Dept. of Communication and Media Studies, 2019. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Agah Gümüş.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5271
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Eghdamishirin.pdfThesis, Master1.54 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback