DSpace
 

EMU I-REP >
06 Sağlık Bilimleri Fakültesi (Faculty of Health Sciences) >
Tez Koleksiyonu (Master ve Doktora) – Sağlık Bilimleri / Theses (Master’s and Ph.D.) – Health Sciences >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5273

Title: Hemşirelik Öğrencilerinin Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Dersi Klinik Öğretimi İle İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi
Authors: Taştan, Sevinç
Yıldırım, Kübra
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü
Keywords: Hemşirelik
Hemşirelik Mesleği
Hemşirelik Öğrencileri
Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği
Klinik Öğretim
Nursing Students
Surgical Diseases Nursing
Clinical Education
Issue Date: 2019
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Yıldırım, Kübra. (2019). Hemşirelik Öğrencilerinin Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Dersi Klinik Öğretimi İle İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Hemşirelik Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs.
Abstract: This research; Eastern Mediterranean University Faculty of Health Sciences Nursing students' surgical diseases nursing course was conducted in accordance with descriptive research design in order to determine the views on clinical teaching. The universe of the research was 201 students who took Surgical Disease Nursing course in 2017-2018 and 2018-2019 education period and 151 students were sample. The data collection form consists of three parts. In the first part, introductory features and opinions about clinical teaching, in the second part, perioperative nursing observations and practices of the patient who underwent surgery, in the third part, there are Clinical Learning Environment Scale. The data of the study was collected by the researcher in the classroom after obtaining the necessary institutional and ethical committee permissions. SPSS 25.0 program was used for statistical analysis of data. In the study, the mean age of the students was found to be 21.91 ± 1.63. 76.82 of the students were nurses and 70.20% were positive attitudes of clinical teaching staff; 73.51% of the nurses, 69.54% stated that good communication with clinical teaching staff positively affected the clinical practice. The average achievement score of the students regarding the perceived clinical teaching is 7.17 ± 1.98. It was determined that the majority of the students performed all the pre-, intra- and post-operative care applications on the application checklist at the application or observation level. The mean total score of the Clinical Learning Environment Scale of the students was 73,70 ± 10,19. A very weak and positive correlation was found between the mean scores of clinical teaching achievement and the total score obtained from the Clinical Learning Environment Scale (r = 0.216; p <0.05). The results of the study revealed that the positive environment of the clinical learning environment positively affected the students' clinical teaching success. Keywords: Nursing Students, Surgical Diseases Nursing, Clinical Education.
ÖZ: Bu araştırma; Doğu Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik öğrencilerinin cerrahi hastalıkları hemşireliği dersi klinik öğretimleri ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı araştırma tasarımına uygun olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2017-2018 ve 2018-2019 Eğitim Öğretim döneminde Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği dersini alan 201, örneklemini ise 151 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada kullanılan veri toplama formu, üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde tanıtıcı özellikler ve klinik öğretimle ilgili görüşler, ikinci bölümde cerrahi geçiren hastanin perioperatif hemşirelik gözlem ve uygulamaları, üçüncü bölümde ise Klinik Öğrenim Çevresi Ölçeği bulunmaktadır. Araştırmanın verileri, gerekli kurum ve etik kurul izinleri alındıktan sonra, sınıf ortamında araştırmacı tarafından toplanmıştır. Araştırmada verilerin istatistiksel analizinde SPSS 25.0 programı kullanılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin yaş ortalaması 21,91±1,63 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin 76,82’si hemşirelerin, %70,20’si klinik öğretim elemanlarının olumlu tutumunun; %73,51’i hemşirelerin, %69,54’ü klinik öğretim elamanları ile iyi iletişim kurulmasının klinik uygulamayı olumlu etkilediğini belirtmişlerdir. Öğrencilerin, algıladıkları klinik öğretim ile ilgili başarı puan ortalaması 7,17±1,98’dir. Öğrencilerin çoğunluğunun uygulama kontrol listesinde yer alan ameliyat öncesi, sırası ve sonrası bakım uygulamaların tamamını uygulama ya da gözlem düzeyinde yaptıkları saptanmıştır. Öğrencilerin Klinik Öğrenim Çevresi Ölçeği toplam puan ortalaması 73,70±10,19’dur. Öğrencilerin klinik öğretim başarı puan ortalamaları ile Klinik Öğrenim Çevresi Ölçeği’nden aldıkları toplam puan ortalamaları arasında anlamlı ve pozitif yönde çok zayıf bir korelasyon saptanmıştır (r=0,216; p<0,05). Çalışma sonuçları, olumlu klinik öğrenme çevresi ortamının öğrencilerin klinik öğretim başarılarını olumlu yönde etkilediğini ortaya koymaktadır. Anahtar Kelimeler: Hemşirelik Öğrencileri, Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği, Klinik Öğretim.
Description: Hemşirelik Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, 2019. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Sevinç Taştan.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5273
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu (Master ve Doktora) – Sağlık Bilimleri / Theses (Master’s and Ph.D.) – Health Sciences

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Yildirimkubra.pdfThesis, Master1.82 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback