|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/5358
|
Title: | Kuzey Kıbrıs’ta İlk ve Orta Okul Müdürlerinin Müzik Eğitimine İlişkin Tutumları ve Müzik Öğretmenlerinin Algıları |
Authors: | Sancar, Mine Kamer, Turan Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü |
Keywords: | Eğitim Bilimleri Eğitim Yönetimi--Okul Müdürlüğü--Müzik Eğitimi--Müzik dersi--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) Müzik eğitimi Okul müdürü Müzik öğretmeni Bakış açısı Görüş Music education Principal Music teachers Attitude and perception |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Kamer, Turan. (2019). Kuzey Kıbrıs’ta İlk ve Orta Okul Müdürlerinin Müzik Eğitimine İlişkin Tutumları ve Müzik Öğretmenlerinin Algıları. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. |
Abstract: | The aim of this study is to determine how school principals working in primary and middle schools affiliated to TRNC Ministry of National Education and Culture express their attitudes towards music education and to compare how music teachers perceive their attitudes. For this purpose, “School Administrators Music Education Course Attitude Scale” developed by Gün (2009) was distributed to both music teachers and school principals, and the findings were compared. In the light of the results, recommendations were made to educational policy makers, school administrators and music teachers for more effective music education. The findings obtained from the qualitative research showed that, there are some problems and lack of resources in music education in primary and middle schools. The problem in the primary schools is that the music teachers are only class teachers; some of them are trained musical instrument players but have no training in music education. In primary and middle schools there are lack of resources, musical instruments and proper music rooms.
Keywords: Music education, Principal, Music teachers, Attitude and perception ÖZ:
Bu araştırmanın amacı, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı’na (MEB) bağlı ilk ve ortaokullarda görev yapan okul yöneticilerinin müzik eğitimine bakış açılarını tespit etmek ve onların ifade ettikleri görüşlerle, müzik öğretmenlerinin okul müdürlerinin müzik eğitimine bakış açılarını nasıl algıladıklarını karşılaştırmaktır. Veri toplama aracı olarak Gün (2009) tarafından geliştirilmiş olan ‘Okul Yöneticileri Müzik Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği’ (Ek 1) hem müzik öğretmenlerine, hem de okul müdürlerine uygulanmıştır. Ayrıca yarı yapılandırılmış mülakat soruları hazırlanarak müdürler ile ayrı ayrı mülakatlar yapılmıştır. Nitel veriler analiz edilerek elde edilen bulgular karşılaştırılmış ve ortaya çıkan sonuçlar ışığında, daha etkili müzik eğitimi için sorunlar ve çözüm önerileri irdelenmiş eğitim politikacılarına, okul müdürlerine ve müzik öğretmenlerine önerilerde bulunulmuştur.
Hem nicel hem de nitel araştırma ile elde edilen bulgular, KKTC’de ilk ve orta okullar da müzik eğitimine ilişkin eksiklikler ve problemlerin var olduğunu göstermiştir. Bu problemler ilkokullardaki öğretmenlerin branş öğretmeni olmaması ve kendini bu alanda geliştirmeyen öğretmenler bulunması olarak ortaya çıkarken, ortaokullarda kaynak, müzik aleti ve müzik odasının eksikliği ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler: Müzik eğitimi, Okul müdürü, Müzik öğretmeni, Bakış açısı, Görüş |
Description: | Eğitim Yönetimi ve Denetimi - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 2019. Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Mine Sancar. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/5358 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|