DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5399

Title: Academic Discourse Socialization of Graduate PhD Students
Authors: Vefalı, Gülşen Musayeva
Hadizadeh, Abbas
Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching
Keywords: English Language Teaching (ELT)
English Language--Study and Teaching
Academic Discourse--Academic Language--Scholars--Language.
Oral academic discourse
participation
whole-class discussion
socialization
identity
novice/expert
intertextuality
stance
agency
Issue Date: 2020
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Hadizadeh, Abbas. (2020). Academic Discourse Socialization of Graduate PhD Students. Thesis (Ph.D.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus.
Abstract: The present study explored the graduate students’ socialization through and to the oral academic discourse in the Department of Foreign Language Education (former ELT Department) in Northern Cyprus. Through an ethnographic design (comprising micro- and macro-perspectives) it provided attested discourse evidence and interview insights to the socialization experiences of the culturally and linguistically diverse candidates in the space of a graduate classroom, as well as across various spaces in the academic context. The results indicated that the students’ participation in the wholeclass academic discussions as well as outside the classroom discursive activities and practices was conducive to their gradual socialization to and through the oral academic discourse. Specifically, the students accrued epistemic stance, employed intertextuality, and constructed intersecting identities in that they enacted various discourse and situated identities as well as transported unique personal, academic and professional identities. The findings revealed that the socialization experiences of the PhD students were challenging, however rewarding in that they learnt to cope with their advanced academic studies through exercising their agency and were constructing academic identity as a form of competence in the graduate community. Keywords: oral academic discourse, participation, whole-class discussion, socialization, identity, novice/expert, intertextuality, stance, agency.
ÖZ: Bu çalışma Kuzey Kıbrıs’ta eğitim dili İngilizce olan üniversitelerin birinde Yabancı Dil Eğitimi (eski adıyla İngilizce Dil Eğitimi) bölümünde okuyan doktora öğrencilerinin sözlü akademik söylemi hem amaç hem de araç olarak kullandığı sosyalleşme süreçlerini araştırmıştır. Çalışmada etnokrafik tasarım yönteminin kullanılması akademik söylemin içerdiği çeşitli alanların yanı sıra, lisansüstü sınıfındaki farklı kültür ve anadillere sahip doktora öğrencilerinin sosyalleşme deneyimlerine ilişkin bulgu ve içsel görüşlerin enine boyuna araştırılıp, detaylı bir şekilde incelenmesine olanak tanımıştır. Çalışma bulguları doktora öğrencilerinin sınıf içinde yürütülen akademik tartışmaların yanı sıra sınıf dışında söylemsel etkinlik ve uygulamalara katılımlarının onların sözlü akademik paylaşımlarını kademeli olarak artırdığını ve sosyalleşmelerine yardımcı olduğunu göstermiştir. Çalışma sonuçları özellikle öğrencilerin kaynakları referans olarak kullanarak çeşitli söylemler ve içinde bulundukları ortama uygun paylaşımlar yaptıklarını, epistemik duruş sergilediklerini ve kendilerine özgü akademik ve profesyonel kişiliklerini geliştirerek kesişen kimlikler oluşturduklarını ortaya çıkarmıştır. Bulgular ayrıca doktora öğrencilerinin sosyalleşme deneyimlerinin onlara oluşturdukları akademik kimlikler aracılığı ile akademik çalışmalarıyla başa çıkmayı öğrettiğini ve onları yetkin kıldıldığını göstermiştir. Bu bağlamda bu çalışma bulgularının doktora öğrencilerinin zorlayıcı bulduğu akademik sosyalleşme süreçlerinin aslında onlar için öğretici deneyimler olduğunu ortaya çıkardığını söylemek mümkündür. Anahtar kelimeler: sözlü akademik söylem, katılım, tüm sınıf tartışması, sosyalleşme, kimlik, yeni/tecrübeli, metinlerarasılık, duruş
Description: Doctor of Philosophy in English Language Teaching (ELT). Thesis (Ph.D.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2020. Supervisor: Prof. Dr. Gülşen Musayeva Vefalı.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5399
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Hadizadehabbas-Ph.D..pdfThesis, Doctoral1.31 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback