|
EMU I-REP >
10 Faculty of Communication and Media Studies >
Faculty of Communication and Media Studies - Thesis Colection >
Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/5434
|
Title: | Kent Markalaşmasının Ülke Turizmindeki Önemi: Gazimağusa Şehri Alan Çalışması |
Authors: | Ayman, Umut Canaltay, Resmiye Eroğlu Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi |
Keywords: | Markalaşma--Şehir--Kent--Kimşiği--Gazimağusa--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) Yerel yönetim--Belediye--Şehir Tanıtım--Pazarlama--Turizm--Gazimağusa--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) Marka Şehir--Marka Kent--Gazimağusa--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) Marka Kent Kimliği Gazimağusa Markalaşma Kuzey Kıbrıs |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Canaltay, Resmiye Eroğlu. (2020). Kent Markalaşmasının Ülke Turizmindeki Önemi: Gazimağusa Şehri Alan Çalışması. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | Famagusta is an important tourism destination with its cultural heritage and historical riches. It is an internationally important city with its thousands of years of history, natural beauties and its geopolitical position, but it has not yet achieved the perception of the city it deserves. In this thesis, the main purpose is provide a competitive position to the city of Famagusta by enhancing brand city identity with its features. At this point, the perception of a positive brand will make significant contributions to the TRNC in both national and international platforms.
In this study through 390 questionnaires quantitative research method is used to identify the attitudes, uses and gratifications of tourists visiting North Cyprus. In this manner, surveys in Turkish, English, German, and Polishare conducted conducted among tourists to identify the views of tourist about the Famagusta city regarding its positions for being a global brand city competitively.
Keywords: City Brand Identity, Famagusta, Branding, North Cyprus ÖZ:
Gazimağusa kenti sahip olduğu kültürel miras ve tarihi zenginlikleri ile önemli bir turizm destinasyonudur. Binlerce yıllık geçmişi, tarihi ve doğal güzellikleri ve jeopolitik konumu itibariyle uluslararası alanda önemli bir yere sahip olan bir kenttir. Ancak henüz hak ettiği kent algısını yakalayamamış bir konumdadır. Günümüzde, marka kent olabilmiş şehirlerin diğer şehirlere nazaran daha avantajlı olduğu ve rekebet edebildiği ölçüde başarılı olduğu bilinmektedir. Bu tezde, Gazimağusa kentinin rekabetçi bir konum elde edebilmesi ve sahip olduğu özellikler ile dünya genelinde marka şehir olabilmesi adına katkı sağlanması amaçlanmıştır. Bu noktada, olumlu bir marka şehir algısı, hem ulusal hem de uluslararası platformlarda Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC)’ye önemli katkılar sağlayacaktır.
Bu çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılarak turistlerle yüzyüze 390 anket yapılarak farklı ülkelerden Kuzey Kıbrıs’a gelen turistlerin tutumlarının, kullanım ve doyumlarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu bağlamda Gazimağusa kentinin rekabetçi bir konum elde ederek dünya nezdinde marka şehir olabilmesi adına Türkçe, İngilizce, Almanca ve Lehçe yapılan anket ve toplanan veriler ışığında, turistlerin gözüyle sahip olduğu özellikleri de ortaya koymaktadır.
Anahtar Kelimeler: Marka Kent Kimliği, Gazimağusa, Markalaşma, Kuzey Kıbrıs |
Description: | İletişim ve Medya Çalışmaları - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2020. Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Umut Ayman. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/5434 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|