|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/5455
|
Title: | Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programında 2. Sınıf 'Okul Öncesi Eğitim Programları' Dersi Kapsamında Öğrenci Merkezli Öğretim Programına İlişkin Öğretim Elemanları ve Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi |
Authors: | Sonyel, Bengi Uzun, Buse Nur Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakultesi |
Keywords: | Eğitim Bilimleri Öğrenci Merkezli Eğitim Okul Öncesi Eğitim Programları Dersi Okul Öncesi Eğitim Programı Student Centered Education Preschool Education Programs Course Preschool Education Program |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Uzun, Buse Nur. (2020). Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programında 2. Sınıf 'Okul Öncesi Eğitim Programları' Dersi Kapsamında Öğrenci Merkezli Öğretim Programına İlişkin Öğretim Elemanları ve Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. |
Abstract: | In this study, it is aimed to examine the opinions of Eastern Mediterranean University (EMU) Primary Education Department Preschool Teacher Teachers and Instructors on the “Pre-School Education Programs” course OOEG 215. In the light of previous studies, it aims to contribute to the literature in terms of quality and quantity. In the quantitative part of the study, the 'Determination of Student-Centered Education Perception and Application Levels Scale of Faculty Members of Education Faculty' and semi-structured interview questions used in the study conducted by Mancır Habib (2014). In the qualitative part of the research, semi-structured interviews were used in order to elicit further details regarding their perceptions and attitudes towards student centered education. With this method, the instructor who gave the Preschool Education Programs course and the teacher candidates who took the course were taken as the whole population of this research study. The data obtained from the questionnaire was analyzed by using SPSS 24 program and the data gathered from the semi-structured interviews were analyzed by using the descriptive analysis.
Keywords: Student Centered Education, Preschool Education Programs Course, Preschool Education Program ÖZ:
Bu çalışmada, Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği öğretmen adaylarının ve öğretim elemanının “Okul Öncesi Eğitim Programları” dersine ilişkin görüşlerini incelemek ve tutumlarını ortaya koymaktır. Yapılan önceki çalışmalar ışığında nitelik ve nicelik bağlamında literatüre katkıda bulunmaktır. Araştırmanın nicel ayağında, Mancır Habib’in (2014) yılında yaptığı çalışmada kullanmış olduğu ‘Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Öğrenci Merkezli Eğitimi Algılama ve Uygulama Düzeylerinin Belirlenmesi Ölçeği’ ve yarı yapılandırılmış görüşme soruları uygulanmıştır. Araştırmanın nitel ayağında ise yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu yöntemle Okul Öncesi Eğitim Programları dersini veren öğretim elemanı ile dersi almış olan elli öğretmen adayıyla çalışılmıştır. Anketden elde edilen veriler SPSS 24 programı ile analiz edilmiştir ve yarı yapılandırılmış mülakatlardan elde edilen veriler ise betimsel analiz yöntemi ile araştırmacı tarafından analiz edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Öğrenci Merkezli Eğitim, Okul Öncesi Eğitim Programları Dersi, Okul Öncesi Eğitim Programı |
Description: | Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne Eğitim Programları ve Öğretim Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakultesi, 2020. Tez Danışmanı: Yard. Doç. Dr. Bengi Sonyel. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/5455 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|