DSpace
 

EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5470

Title: The Role of Identity Reconstruction in the Anglophone Crisis in Cameroon
Authors: Ibryamova, Nuray
Achu, Nancy Ngum
Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Political Science and International Relations
Keywords: Political Science and International Relations
Politics and government--Cameroon
Social conditions--Cameroon
Anglophone Identity
Ethno-regionalism
Marginalization
Francophone
Perception
Issue Date: 2018
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Achu, Nancy Ngum. (2018). The Role of Identity Reconstruction in the Anglophone Crisis in Cameroon. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of International Relations, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: Conventionally, the Anglophone problem in Cameroon is understood loosely as a language crisis, a situation whereby there is a forceful imposition of language upon a group of people against their will (Herbert 2004). An in-depth analysis reveals not just a language crisis but justifies, my hypothesis that this recent crisis is not only based on eliminating the marginalization of the Anglophone community but essentially reconstructing the Anglophone Identity in Cameroon termed as the Anglophone Problem. It has been described as “the emergence of an Anglophone consciousness derived from the feeling of being ‘marginalized’, ’exploited’ and ‘assimilated’ by the Francophone-dominated state in Cameroon (Konings & Nyamnjoh 1997). A vivid understanding of this crisis entails a portrayal of what it means to be an Anglophone in Cameroon. This identity was fabricated through colonial heritage based on the transfer of British culture, education, language and legal system. This perception is what formulated the Anglophone identity. This thesis examines how this crisis seeks to reconstruct the Anglophone Identity through the reformation of language, education, culture and the legal system. It examines the marginalization and exploitation of the Anglophone Community. This study employs both quantitative and qualitative measures. It is strictly a case study design but inferences have been drawn from external cases to support or challenge the arguments made in this research. Keywords: Anglophone Identity, Ethno-regionalism, Marginalization, Francophone, Perception.
ÖZ: Geleneksel olarak, Kamerun'daki Anglofon sorunu, gevşek bir dil krizi olarak anlaşılmıştı. Bu durum, bir gruba kendi iradelerine karşı kuvvetli dilde baskı uyguluyordu (Herbert 2004). Derinlemesine bir analiz, bir dil krizine sebebiyet vermemekle birlikte, yakın tarihli uyuşmazlıkların Anglofon topluluğunun marjinalleştirilmesinin sona ermesine değil, en önemlisi Kamerun'da Anglofon Kimliği'nin toplumsal yeniden inşasına dayandırıldığı konusundaki argümanımdır. Anglofon krizi genellikle "Kamerun'da Francophone egemen devlet tarafından" marjinalize "," sömürülen "ve" asimile "duygusundan türetilen Anglofon bilincinin ortaya çıkması olarak tanımlanır (Konings & Nyamnjoh 1997). Bu krizin canlı bir şekilde anlaşılması ancak Kamerun'da bir Anglofon olmanın ne anlama geldiğini canlandırabilir. Bu kimlik, İngiliz kültürünün, eğitimin, dilin ve hukuk sisteminin devri üzerine sömürge miras yoluyla üretildi. Anglikan kimliğini formüle eden bu algı. Bu tez, mevcut krizde bu faktörlerin oynadığı rolü analiz ederek, krizin dil, eğitim, kültür ve hukuk sisteminin yeniden yapılandırılması yoluyla Anglosfon Kimliği'ni nasıl yeniden yapılandırmaya çalışacağını inceleyecektir. Ayrıca, Anglosfon Topluluğu'nun marjinalleştirilmesi ve sömürülmesi yönlerini ağırlaştıran diğer faktörleri de inceleyecektir.Bu çalışma nicel ve nitel yöntemlerin bileşenleri kullanılacağı için karma bir araştırma metodu kullanacaktır. Kesinlikl bir vaka çalı. Anahtar Kelimeler: Anglofon Kimliği, Etno-bölgeselleşme, Marjinalleşme, Francophone, Algilama
Description: Master of Arts in International Relations. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Political Science and International Relations, 2018. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Nuray Ibryamova.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5470
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics

Files in This Item:

File Description SizeFormat
achunancy.pdfThesis, Master1.84 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback