DSpace
 

EMU I-REP >
10 Faculty of Communication and Media Studies >
Faculty of Communication and Media Studies - Thesis Colection >
Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5502

Title: Çocuk Hikâye Kitaplarında Yansıtılan Şiddet: Türkiye Cumhuriyeti’nde En Çok Satan 6 Adet Resimli Hikâye Kitaplarındaki Şiddet Görsellerinin İncelenmesi
Authors: Arsoy, Aysu
Ateş, İrem
Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi
Keywords: Çocuk Edebiyatı--Çocuk Romanları--Şiddet Görselleri--Türkiye
Göstergebilim
Çocuk Kitapları
Korku
Şiddet
Issue Date: 2020
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Ateş, İrem. (2020). Çocuk Hikâye Kitaplarında Yansıtılan Şiddet: Türkiye Cumhuriyeti’nde En Çok Satan 6 Adet Resimli Hikâye Kitaplarındaki Şiddet Görsellerinin İncelenmesi. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: Story books are important tools in a childs education. Story books, one of the communication tools in the media, play an important role in the growing part of children life. Childs after they born are immediately builds a relationship with story books. Story books comes first in written and visual tools. That’s why they need to be examined well. In this research six of the most selled story books in Turkey are choosen to analyze. 80 visuals from choosen books has ben examined with Ronald Barthes’s semiotics approaches. In the analysis type of violence, attitudes and the words linked with the violence is detected. The result of research shows the common type of violence is psychological violence and the reason of the violence is desperateness, hopelessnes and the violent attitotes are intimidation and annoying other characters. Keywords: Semiotics, Children’s Books, Fearn, Violence
ÖZ: Hikâye kitapları, çocuk eğitiminde önemli bir yere sahip olan bir araçtır ve medyada yer alan iletişim araçlarından biri olan hikâye kitapları çocukların hayatında önemli bir rol üstlenmektedir. Çocuklar doğdukları andan itibaren medya ile ilişki içerisindedirler. Görsel ve yazılı araçların başında gelen bu hikâye kitapları, çocuk için örnek teşkil eder. Bu nedenle hikâye kitaplarının görsel ve yazılı mesajlarının incelenmesi çok önemlidir. Bu araştırmada, Türkiye’de en çok satılan altı hikâye kitabını örnek olarak seçilmiştir. Seçilen kitaplardaki görsel içeriklerde, Ronald Barthes’in göstergebilim yaklaşımlarından yan anlam ve düz anlam kullanılmıştır ve 80 görselin çözümlemesi yapılmıştır. Bu çözümleme sonucunda, incelenen kitaplardaki şiddetin nedeni, türü, davranış şekilleri ve şiddet ile ilgili kullanılan sözcükler tespit edilmiş ve araştırmanın sonucunda incelenen 6 kitapta geçen ortak şiddet türü olarak psikolojik şiddet, şiddet nedeni olarak çaresizlik ve umutsuzluk, şiddet içeren davranışlar ise korkutma ve rahatsız edici davranışlar olarak bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Göstergebilim, Çocuk Kitapları, Korku, Şiddet
Description: İletişim ve Medya Çalışmaları - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2020. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Aysu Arsoy.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5502
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Atesirem.pdfTez, Master 7.41 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback