|
EMU I-REP >
08 Faculty of Arts and Sciences >
Department of Psychology >
Theses (Master's and Ph.D) – Psychology >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/5559
|
Title: | Adlerian Yaklaşıma Dayalı Tükenmişlik ile Başa Çıkabilme Grupla Psikolojik Danışma Programı’nın Öğrencilerin Tükenmişliğine Etkisi |
Authors: | Kağan, Sertan Can, Viyan |
Keywords: | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü Tükenmişlik Sendromu - Psikoloji - Öğrenciler Üniversite Öğrencileri, Öğrenci Tükenmişliği, Adlerian Odaklı Grupla Psikolojik Danışma |
Issue Date: | Jun-2019 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Can, Viyan. (2019). Adlerian Yaklaşıma Dayalı Tükenmişlik ile Başa Çıkabilme Grupla Psikolojik Danışma Programı’nın Öğrencilerin Tükenmişliğine Etkisi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. |
Abstract: | ÖZ: ÖZ: Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin tükenmişlik düzeylerini belirlemek ve adlerian odaklı grupla psikolojik danışmanın öğrenci tükenmişliğine etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma grubunu Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Bölümü öğrencileri oluşturmuştur. 2018-2019 eğitim-öğretim yılında 2., 3. ve 4. sınıflarda okuyan 108’ i kız ve 111’ i erkek olmak üzere toplam 219 öğrenci araştırmaya katılmıştır. Araştırma verileri, Demografik Bilgi Formu ve Maslach Tükenmişlik Envanteri-Öğrenci Formu (MTE-ÖF) ile elde edilmiştir. İki aşamada gerçekleştirilen bu araştırma, iki farklı yöntem kullanılarak yapılmıştır. Öğrencilerin tükenmişlik düzeyini belirlemek için betimsel istatistikler kullanılmıştır. Öğrencilerin tükenmişlik düzeylerinin cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemede Bağımsız Örneklem T Testi, öğrencilerin tükenmişlik düzeylerinin sınıf değişkenine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymada Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve öğrencilerin genel akademik ortalamalarının tükenmişlik düzeylerinin bir yordayıcısı olup olmadığını belirlemede ise Basit Regresyon Analizi kullanılmıştır. Ayrıca Adlerian odaklı grupla psikolojik danışmanın öğrencilerin tükenmişlik düzeylerine etkisinin olup olmadığını belirlemek için kovaryans analizi (ANCOVA), verilerin normal dağılıp dağılmadığını belirlemek amacıyla Shapiro- Wilk testi; varyansların homojenliğini test etmek amacıyla Levene testi ve Bağımlı gruplar için T testi kullanılmıştır. Öğrencilerin tükenmişlik düzeyleri deneyin bağımlı değişkeni, adlerian odaklı grupla psikolojik danışma ise bağımsız değişkeni olarak alınmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, erkek öğrencilerin %58.5, kız öğrencilerin ise %28.7 oranında yüksek tükenmişlik yaşadığı bulunmuştur. Cinsiyet değişkeni öğrenci tükenmişliğinde etkileyici bir faktör olarak görülmemiştir. Sınıf düzeyi arttıkça öğrenci tükenmişliğinin arttığı görülmüştür. Öğrencilerin genel akademik ortalamalarının onların duygusal tükenme ve duyarsızlaşma düzeylerini yordamadığı, ancak yetkinlik düzeylerini yordadığı görülmüştür. Adlerian odaklı grupla psikolojik danışmanın tükenmişliğin üzerinde etkili bir işlem olduğu görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Üniversite Öğrencileri, Öğrenci Tükenmişliği, Adlerian Odaklı Grupla Psikolojik Danışma |
Description: | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 2019. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Sertan Kağan. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/5559 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Psychology
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|