|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/5579
|
Title: | Parental Beliefs Regarding Children’s Native and English Language Acquisition: The Case of Northern Nigeria as a Multilingual Context |
Authors: | Kunt, Naciye Abbas, Shehu Yahuza Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Foreign Language Education |
Keywords: | English Language Teaching (ELT) English Language--Study and Teaching English and indigenous language acquisition Attitudes Multilingualism Bilingualism |
Issue Date: | Jan-2019 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Abbas, Shehu Yahuza. (2019). Parental Beliefs Regarding Children’s Native and English Language Acquisition: The Case of Northern Nigeria as a Multilingual Context. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | The research attempted to investigate the parental beliefs regarding their children’s
native and English language acquisition in the context of multilingual Northern
Nigeria. The study was conducted in Northern Nigeria involving 104 participants
from Nasarawa State Polytechnic, Lafia Nasarawa State, Nigeria. The study used the
mixed methods research where both quantitative and qualitative data were gathered
through the use of Beliefs about Language Learning Inventory (BALLI)
questionnaire and semi-structured interview. Out of the total sample, 18 participants
were randomly selected for the interview. Findings of this present study reveal that
parental beliefs on their education and attitudes enhance their children’s English
language acquisition. This research acquaints parents with information to adjust to
their children’s native and English language acquisition and, would provide
government with relevant knowledge to be used in adopting and implementing useful
educational policies on children’s native and English language acquisition in the
context of multilingual Northern Nigeria. Considering the coverage of this study
conducted within just an institution, similar studies could be replicated in other parts
of Northern Nigeria with more number of institutions at having greater number of
participants.
Keywords: English and indigenous language acquisition, Attitudes, Multilingualism,
Bilingualism. ÖZ:
Araştırma, ebeveynlerinin çocuklarının anadil ve İngilizcelerini edinme konusundaki
inançlarını çok dilli Kuzey Nijerya bağlamında incelemeye çalışmıştır. Çalışma
Kuzey Nijerya'da, Nasiawa Eyaleti Politeknik, Lafia Nasarawa Eyaleti, Nijerya'dan
104 katılımcıyla yapıldı. Araştırmada, Dil Öğrenme Envanteri (BALLI-Beliefs about
Language Learning Inventory) anketi ve yarı yapılandırılmış görüşme ile ilgili
inançlar kullanılarak hem nicel hem de nitel verilerin toplandığı karma yöntemler
araştırması kullanılmıştır. Toplam örneklem arasından, 18 katılımcı rastgele
seçilmiştir. Bu çalışmanın bulguları, ebeveynlerin eğitimlerine ve tutumlarına
inancının çocuklarının İngilizce dil edinimini artırdığını ortaya koymaktadır. Bu
araştırma, ebeveynleri, çocuklarının anadili ve İngilizce dili edinimine uyarlama
konusunda bilgi edinir ve hükümete, çok dilli Kuzey Nijerya bağlamında çocukların
ana dili ve İngilizce dili edinimi ile ilgili faydalı eğitim politikalarını benimseme ve
uygulamada kullanılacak bilgiyi sağlar. Sadece bir kurumda yürütülen bu çalışmanın
kapsamı göz önüne alındığında, benzer çalışmalar Kuzey Nijerya'nın diğer
bölgelerinde daha fazla sayıda katılımcıya sahip daha fazla sayıda kurumla
çoğaltılabilir.
Anahtar Kelimeler: İngilizce ve yerli dil edinimi, Tutumlar, Çok dillilik, Iki dillilik. |
Description: | Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Foreign Language Education, 2019. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Naciye Kunt. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/5579 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|