|  | 
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
 Theses (Master's and Ph.D) – Education >
 
        
            | Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5579 |  
 
| Title: | Parental Beliefs Regarding Children’s Native and English Language Acquisition: The Case of Northern Nigeria as a Multilingual Context |  | Authors: | Kunt, Naciye Abbas, Shehu Yahuza
 Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Foreign Language Education
 |  | Keywords: | English Language Teaching (ELT) English Language--Study and Teaching
 English and indigenous language acquisition
 Attitudes
 Multilingualism
 Bilingualism
 |  | Issue Date: | Jan-2019 |  | Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |  | Citation: | Abbas, Shehu Yahuza. (2019). Parental Beliefs Regarding Children’s Native and English Language Acquisition: The Case of Northern Nigeria as a Multilingual Context. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. |  | Abstract: | The research attempted to investigate the parental beliefs regarding their children’s 
native and English language acquisition in the context of multilingual Northern 
Nigeria. The study was conducted in Northern Nigeria involving 104 participants
from Nasarawa State Polytechnic, Lafia Nasarawa State, Nigeria. The study used the 
mixed methods research where both quantitative and qualitative data were gathered 
through the use of Beliefs about Language Learning Inventory (BALLI) 
questionnaire and semi-structured interview. Out of the total sample, 18 participants 
were randomly selected for the interview. Findings of this present study reveal that 
parental beliefs on their education and attitudes enhance their children’s English 
language acquisition. This research acquaints parents with information to adjust to 
their children’s native and English language acquisition and, would provide 
government with relevant knowledge to be used in adopting and implementing useful 
educational policies on children’s native and English language acquisition in the 
context of multilingual Northern Nigeria. Considering the coverage of this study 
conducted within just an institution, similar studies could be replicated in other parts 
of Northern Nigeria with more number of institutions at having greater number of 
participants.
Keywords: English and indigenous language acquisition, Attitudes, Multilingualism, 
Bilingualism. ÖZ:
Araştırma, ebeveynlerinin çocuklarının anadil ve İngilizcelerini edinme konusundaki 
inançlarını çok dilli Kuzey Nijerya bağlamında incelemeye çalışmıştır. Çalışma 
Kuzey Nijerya'da, Nasiawa Eyaleti Politeknik, Lafia Nasarawa Eyaleti, Nijerya'dan 
104 katılımcıyla yapıldı. Araştırmada, Dil Öğrenme Envanteri (BALLI-Beliefs about 
Language Learning Inventory) anketi ve yarı yapılandırılmış görüşme ile ilgili 
inançlar kullanılarak hem nicel hem de nitel verilerin toplandığı karma yöntemler 
araştırması kullanılmıştır. Toplam örneklem arasından, 18 katılımcı rastgele 
seçilmiştir. Bu çalışmanın bulguları, ebeveynlerin eğitimlerine ve tutumlarına 
inancının çocuklarının İngilizce dil edinimini artırdığını ortaya koymaktadır. Bu 
araştırma, ebeveynleri, çocuklarının anadili ve İngilizce dili edinimine uyarlama 
konusunda bilgi edinir ve hükümete, çok dilli Kuzey Nijerya bağlamında çocukların 
ana dili ve İngilizce dili edinimi ile ilgili faydalı eğitim politikalarını benimseme ve 
uygulamada kullanılacak bilgiyi sağlar. Sadece bir kurumda yürütülen bu çalışmanın 
kapsamı göz önüne alındığında, benzer çalışmalar Kuzey Nijerya'nın diğer 
bölgelerinde daha fazla sayıda katılımcıya sahip daha fazla sayıda kurumla 
çoğaltılabilir.
Anahtar Kelimeler: İngilizce ve yerli dil edinimi, Tutumlar, Çok dillilik, Iki dillilik.
 |  | Description: | Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Foreign Language Education, 2019. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Naciye Kunt. |  | URI: | http://hdl.handle.net/11129/5579 |  | Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education 
 |  
 
 
 
| This item is protected by original copyright | 
 Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.   |