|
EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/5585
|
Title: | The Impact of COVID-19 on the Hotel Industry and How Owners-Managers are Preparing for a Post COVID-19 Economy in Morocco |
Authors: | Haktanır, Mine Haddar, Manal Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism |
Keywords: | Tourism COVID 19 Pandemic-Crisis-Tourism-Travel Effects of COVID 19-Hotel Industry-Hotels-Morocco COVID-19-Economic aspects-Morocco COVID-19 Pandemic, 2020- Covid-19 pandemic Post-covid-19 Crisis management Morocco Hospitality industry |
Issue Date: | Feb-2021 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Haddar, Manal. (2021).The Impact of COVID-19 on the Hotel Industry and How Owners-Managers are Preparing for a Post COVID-19 Economy in Morocco . Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Faculty of Tourism, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | This thesis aims to identify the impact of the COVID-19 on the hospitality industry
in Morocco, and how the managers and decision makers are willing to cope with it.
The primary objectif of this study is to undertand the impacts of this crisis and
thereofore provide recommendations related to sustainable strategic solutions to be
applied in Morocco since the primarysource of income in Morocco is the hospitality
industry.
This study has been conducted in Morocco having owner-managers and decision
makers of hotels in Morocco as respondents. A purposeful sampling method was
utilized and the distribution network was done via emails, social networking sites and
text messages.
The results of the analysis revealed that the major challenges confronting the
hospitality industry due to COVID-19 are; health and safety concerns, challenges in
getting customers, and travel restrictions. According to the results, top management
of hotels are preparing for a post pandemic period of operations by providing
innovative new products to clients, stressing digitalisations, and by offering reduced
rates for attracting more customers.
Keywords: Covid-19 pandemic, Post-covid-19, Crisis management, Morocco,
Hospitality industry. ÖZ:
Bu tez, COVID-19'un Fas'taki konaklama endüstrisi üzerindeki etkisini ve
yöneticilerin bu süreçle nasıl başa çıktıklarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu
çalışmanın temel amacı, Fas ekonomisinin önde gelen gelir kaynağı olan konaklama
sektörünün bu krize nasıl tepki verdıği ve çözümler ürettiğini bulmaktır. Bu çalışma,
Fas’taki konaklama sektötünde uygulanabilecek sürdürülebilir stratejik çözümlerle
ilgili değerli öneriler de sunmaktadır.
Araştırmanın alan çalışması Fas'ta gerçekleştirilmiştir, katılımcılar Fas'taki otellerin
sahipleri, üst yöneticileri ve departman yöneticileridir. Kullanılan örnekleme yöntemi
amaçlı örneklemedir ve dağıtım ağı e-postalar, sosyal ağ siteleri ve metin mesajları
yoluyla yapılmıştır.
Analizin sonuçları, COVID-19 nedeniyle konaklama endüstrisinin karşı karşıya
olduğu başlıca zorlukların; sağlık ve güvenlik endişeleri, müşteri edinmedeki
zorluklar ve seyahat kısıtlamaları olduğunu belirlemiştir. Araştırmanın sonuçları,üst
yönetime göre salgın sonrası bir döneme hazırlanmak için en etkili çözümlerin;
fiyatları düşürmek, yeni ürünler geliştirmek ve dijitalleşmeye hazırlıklı olmak oalrak
belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Covid-19 pandemisi, Post-covid-19, Kriz yönetimi, Fas,
Konaklama endüstrisi. |
Description: | Master of Science in Tourism Management. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.S.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2021. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Mine Haktanır. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/5585 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Tourism
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|