|  | 
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
 Theses (Master's and Ph.D) – Education >
 
        
            | Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5604 |  
 
| Title: | Using Storybooks to Teach English to Young Learners |  | Authors: | Kunt, Naciye Sacir, Selin
 Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Foreign Language Education
 |  | Keywords: | English Language Teaching (ELT) English Language--Study and Teaching
 Stories
 motivation
 young learners
 motivation
 cultural variances
 |  | Issue Date: | Feb-2021 |  | Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |  | Citation: | Sacir, Selin. (2021). Using Storybooks to Teach English to Young Learners. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. |  | Abstract: | This thesis would try to analyze and understand whether or not the use of 
stories will be beneficial to the children. The findings tried to help us to understand if 
the use of stories stimulated the children to learn the English language, and would
stories increase the perception of the students towards the English language. The 
study was conducted at Alasya Primary School in Northern Cyprus, in total thirty two primary children aged between ten and eleven which contributed to the study. 
The participants were surveyed during interview with observation in the classroom,
questionnaire. The researcher’s field notes were also included in the study. The 
questionnaire and interview questions were adapted from Gardner (2004). The 
interviews and questionnaire had been held one by one and due to the age of the 
participants. The method of analysis was statistical and Descriptive. The interviews 
were taped, copied and converted into English by the investigator. Using the 
statistical package 22 the findings were implemented. 
The overall results showed that the stories had a positive impact on the 
learners and that they motivated towards the lesson.
According to the outcomes of the study, some implications for teaching and 
further research are suggested.
Keywords: stories, motivation, young learners, motivation, cultural variances ÖZ:
Bu tez, hikâye kullanımının çocuklara faydalı olup olmayacağını analiz 
etmeye ve anlamaya çalışacaktır. Bulgular, öykü kullanımının çocukları İngilizce 
öğrenmeye teşvik edip etmediğini anlamamıza yardımcı olmaya çalıştı ve öyküler 
öğrencilerin İngilizceye yönelik algılarını artıracak mı? Çalışma, Kuzey Kıbrıs 
Alasya İlköğretim Okulu'nda gerçekleştirildi ve araştırmaya katkı sağlayan 10 ile 11 
yaşları arasında toplam otuz iki ilkokul çocuğu oldu. Katılımcılarla görüşme 
sırasında sınıfta gözlem, anket formu ile anket yapılmıştır. Araştırmacının alan 
notları da çalışmaya dahil edildi. Anket ve görüşme soruları Gardner (2004) 'den 
uyarlanmıştır. Görüşmeler ve anket, katılımcıların yaşı nedeniyle tek tek yapılmıştır. 
Analiz yöntemi istatistiksel ve açıklayıcıydı. Görüşmeler, araştırmacı tarafından 
bantlandı, kopyalandı ve İngilizceye çevrildi. İstatistik paketi 22 kullanılarak 
bulgular uygulandı.
Genel sonuçlar, hikayelerin öğrenciler üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu ve 
derse doğru motive olduklarını gösterdi.
Çalışmanın sonuçlarına göre, öğretim ve daha fazla araştırma için bazı 
çıkarımlar önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: hikayeler, motivasyon, genç öğrenciler, motivasyon, kültürel 
farklılıklar
 |  | Description: | Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Foreign Language Education, 2021. Supervisor: Prof. Dr. Naciye Kunt. |  | URI: | http://hdl.handle.net/11129/5604 |  | Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education 
 |  
 
 
 
| This item is protected by original copyright | 
 Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.   |