DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5604

Title: Using Storybooks to Teach English to Young Learners
Authors: Kunt, Naciye
Sacir, Selin
Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Foreign Language Education
Keywords: English Language Teaching (ELT)
English Language--Study and Teaching
Stories
motivation
young learners
motivation
cultural variances
Issue Date: Feb-2021
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Sacir, Selin. (2021). Using Storybooks to Teach English to Young Learners. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus.
Abstract: This thesis would try to analyze and understand whether or not the use of stories will be beneficial to the children. The findings tried to help us to understand if the use of stories stimulated the children to learn the English language, and would stories increase the perception of the students towards the English language. The study was conducted at Alasya Primary School in Northern Cyprus, in total thirty two primary children aged between ten and eleven which contributed to the study. The participants were surveyed during interview with observation in the classroom, questionnaire. The researcher’s field notes were also included in the study. The questionnaire and interview questions were adapted from Gardner (2004). The interviews and questionnaire had been held one by one and due to the age of the participants. The method of analysis was statistical and Descriptive. The interviews were taped, copied and converted into English by the investigator. Using the statistical package 22 the findings were implemented. The overall results showed that the stories had a positive impact on the learners and that they motivated towards the lesson. According to the outcomes of the study, some implications for teaching and further research are suggested. Keywords: stories, motivation, young learners, motivation, cultural variances
ÖZ: Bu tez, hikâye kullanımının çocuklara faydalı olup olmayacağını analiz etmeye ve anlamaya çalışacaktır. Bulgular, öykü kullanımının çocukları İngilizce öğrenmeye teşvik edip etmediğini anlamamıza yardımcı olmaya çalıştı ve öyküler öğrencilerin İngilizceye yönelik algılarını artıracak mı? Çalışma, Kuzey Kıbrıs Alasya İlköğretim Okulu'nda gerçekleştirildi ve araştırmaya katkı sağlayan 10 ile 11 yaşları arasında toplam otuz iki ilkokul çocuğu oldu. Katılımcılarla görüşme sırasında sınıfta gözlem, anket formu ile anket yapılmıştır. Araştırmacının alan notları da çalışmaya dahil edildi. Anket ve görüşme soruları Gardner (2004) 'den uyarlanmıştır. Görüşmeler ve anket, katılımcıların yaşı nedeniyle tek tek yapılmıştır. Analiz yöntemi istatistiksel ve açıklayıcıydı. Görüşmeler, araştırmacı tarafından bantlandı, kopyalandı ve İngilizceye çevrildi. İstatistik paketi 22 kullanılarak bulgular uygulandı. Genel sonuçlar, hikayelerin öğrenciler üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu ve derse doğru motive olduklarını gösterdi. Çalışmanın sonuçlarına göre, öğretim ve daha fazla araştırma için bazı çıkarımlar önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: hikayeler, motivasyon, genç öğrenciler, motivasyon, kültürel farklılıklar
Description: Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Foreign Language Education, 2021. Supervisor: Prof. Dr. Naciye Kunt.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5604
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sacirselin.pdfThesis, Master1.1 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback