|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/5604
|
Title: | Using Storybooks to Teach English to Young Learners |
Authors: | Kunt, Naciye Sacir, Selin Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Foreign Language Education |
Keywords: | English Language Teaching (ELT) English Language--Study and Teaching Stories motivation young learners motivation cultural variances |
Issue Date: | Feb-2021 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Sacir, Selin. (2021). Using Storybooks to Teach English to Young Learners. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | This thesis would try to analyze and understand whether or not the use of
stories will be beneficial to the children. The findings tried to help us to understand if
the use of stories stimulated the children to learn the English language, and would
stories increase the perception of the students towards the English language. The
study was conducted at Alasya Primary School in Northern Cyprus, in total thirty two primary children aged between ten and eleven which contributed to the study.
The participants were surveyed during interview with observation in the classroom,
questionnaire. The researcher’s field notes were also included in the study. The
questionnaire and interview questions were adapted from Gardner (2004). The
interviews and questionnaire had been held one by one and due to the age of the
participants. The method of analysis was statistical and Descriptive. The interviews
were taped, copied and converted into English by the investigator. Using the
statistical package 22 the findings were implemented.
The overall results showed that the stories had a positive impact on the
learners and that they motivated towards the lesson.
According to the outcomes of the study, some implications for teaching and
further research are suggested.
Keywords: stories, motivation, young learners, motivation, cultural variances ÖZ:
Bu tez, hikâye kullanımının çocuklara faydalı olup olmayacağını analiz
etmeye ve anlamaya çalışacaktır. Bulgular, öykü kullanımının çocukları İngilizce
öğrenmeye teşvik edip etmediğini anlamamıza yardımcı olmaya çalıştı ve öyküler
öğrencilerin İngilizceye yönelik algılarını artıracak mı? Çalışma, Kuzey Kıbrıs
Alasya İlköğretim Okulu'nda gerçekleştirildi ve araştırmaya katkı sağlayan 10 ile 11
yaşları arasında toplam otuz iki ilkokul çocuğu oldu. Katılımcılarla görüşme
sırasında sınıfta gözlem, anket formu ile anket yapılmıştır. Araştırmacının alan
notları da çalışmaya dahil edildi. Anket ve görüşme soruları Gardner (2004) 'den
uyarlanmıştır. Görüşmeler ve anket, katılımcıların yaşı nedeniyle tek tek yapılmıştır.
Analiz yöntemi istatistiksel ve açıklayıcıydı. Görüşmeler, araştırmacı tarafından
bantlandı, kopyalandı ve İngilizceye çevrildi. İstatistik paketi 22 kullanılarak
bulgular uygulandı.
Genel sonuçlar, hikayelerin öğrenciler üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu ve
derse doğru motive olduklarını gösterdi.
Çalışmanın sonuçlarına göre, öğretim ve daha fazla araştırma için bazı
çıkarımlar önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: hikayeler, motivasyon, genç öğrenciler, motivasyon, kültürel
farklılıklar |
Description: | Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Foreign Language Education, 2021. Supervisor: Prof. Dr. Naciye Kunt. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/5604 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|