DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5628

Title: Üniversite Öğrencilerinin TA Ego Durumları ile Gestalt Temas Biçimleri ve Young Şemaları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Authors: Kağan, Sertan
Uzun, Fatma
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Keywords: Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Empati
Kişilik Tipleri
Ego
Benlik
Transaksiyonel Analiz
Ego Durumları
Gestalt Temas Biçimleri
Young Şemaları
Issue Date: Jan-2020
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Uzun, Fatma. (2020). Üniversite Öğrencilerinin TA Ego Durumları ile Gestalt Temas Biçimleri ve Young Şemaları Arasındaki İlişkinin, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Educational Sciences, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: We have targeted to determine the tie among the points of the Young schemes, TA ego states and the Gestalt touch forms of the students who are attending the Faculty of Education, the Faculty of Health Science, the Faculty of Communication and the Faculty of Civil Engineering of the Eastern Mediterranean University. 221 female and 164 male students with a total number of 385 who are attending four seperate faculties of the Eastern Mediterranean University have volunteered to take part in this study. The data of the study has been gathered within the preinformed approval form,demographic knowledge form,the scale of self states, the scale of Gestalt touch forms, the regulated form (GCSQ-R), the scale of young schemes - 3(YSÖ-KF3) and then the data has been analized by a statistical package of social affairs science - (SPSS)22. To determine the figuring power of BDO sub scale points,GCSQR and YSO-KF3 sub scale of the university students we have noticed some important relations on Gestalt touch forms and some of the young schematics have effect on TA Ego states according to the results of reression analyses. We have studied the relation among the TA ego states and Gestalt touch forms,and young schemes by Pearson Moments Correlation Coefficient Analysis. According to the fesult of this study, the analyses has proved some meaningful statistical relation among TA ego states and Gestalt touch forms along with young schemes sub points of the unuiversity students. We have applied T-test determine that the BDO,GCSQ-R and YSO sub scale points of the students do not differ related with socio-demographic varieties, but we have found out some meaningful differences. Keywords: Transactional Analysis, Ego States, Gestalt Contact Forms, Young Schemes
ÖZ: Bu araştırmada, Doğu Akdeniz Üniversitesi’nin dört farklı fakültesinde(Eğitim Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, İletişim Fakültesi ve Mühendislik Fakültesi) öğrenim görmekte olan üniversite öğrencilerinin TA Ego Durumları ile Gestalt Temas Biçimleri ve Young Şemaları arasındaki ilişki puanları arasındaki bağlantıyı ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu araştırmanın örneklemini Doğu Akdeniz Üniversitesi’nin dört farklı fakültesinde okuyan 221 kadın, 164 erkek üniversite öğrencisi olmak üzere toplamda 385 gönüllü katılımcı oluşturmaktadır. Araştırma verileri Bilgilendirilmiş Onay Formu, Demografik Bilgi Formu, Ben Durumları Ölçeği(BDÖ), Gestalt Temas Biçimleri Ölçeği Yeniden Düzenlenmiş Form(GCSQ-R) ve Young Şema Ölçeği Kısa Form-3(YŞÖ-KF3) veri toplama araçları ile toplanmış olup, elde edilen veriler Sosyal Bilimler İstatistik Paket Programı(SPSS) 22.0 ile analiz edilmiştir. Üniversite öğrencilerinin BDÖ alt ölçek puanlarının, GCSQ-R ve YŞÖ-KF3 alt ölçek puanlarını yordama gücünü belirlemek için Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi sonucunda, Gestalt temas biçimlerinin ve Young şemalarının bazılarının TA ego durumları üzerinde anlamlı yordayıcılar olduğu görülmüştür. Üniversite öğrencilerinin TA ego durumları ile Gestalt Temas Biçimleri ve Young Şemaları arasındaki ilişki Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı Analizi ile incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; TA ego durumları ile Gestalt temas biçimleri ve Young şemaları alt ölçek puanları arasındaki ilişkilerin belirlenmesi amacıyla yapılan analizde, istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Üniversite öğrencilerinin BDÖ, GCSQ-R ve YŞÖ-KF3 alt ölçek puanlarının sosyo-demografik değişkenlere göre farklılık göstermediğine yönelik T- test uygulanmış ve anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Üniversite öğrencilerinin BDÖ, GCSQ-R ve YŞÖ-KF3 alt ölçek puanlarının öğrenim görülen fakülte değişkenine göre farklılık gösterip göstermediğine yönelik Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) uygulanmış ve TA ego durumları puan ortalamaları arasında, fakültelerde okuyan öğrencilerin ortalamalarına göre istatiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Gestalt Temas Biçimleri ve Young Şemaları alt ölçek puanlarının ortalamaları ile fakültelerde okuyan öğrencilerin ortalamaları arasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Bu farklılıkların hangi fakültelerden kaynaklandığını belirlemek amacıyla Tukey Testi yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Transaksiyonel Analiz, Ego Durumları, Gestalt Temas Biçimleri, Young Şemaları
Description: Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 2020. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Sertan Kağan.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5628
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Uzunfatma.pdfTez, Master2.2 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback