|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/5628
|
Title: | Üniversite Öğrencilerinin TA Ego Durumları ile Gestalt Temas Biçimleri ve Young Şemaları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi |
Authors: | Kağan, Sertan Uzun, Fatma Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü |
Keywords: | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Empati Kişilik Tipleri Ego Benlik Transaksiyonel Analiz Ego Durumları Gestalt Temas Biçimleri Young Şemaları |
Issue Date: | Jan-2020 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Uzun, Fatma. (2020). Üniversite Öğrencilerinin TA Ego Durumları ile Gestalt Temas Biçimleri ve Young Şemaları Arasındaki İlişkinin, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Educational Sciences, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | We have targeted to determine the tie among the points of the Young
schemes, TA ego states and the Gestalt touch forms of the students who are attending
the Faculty of Education, the Faculty of Health Science, the Faculty of
Communication and the Faculty of Civil Engineering of the Eastern Mediterranean
University. 221 female and 164 male students with a total number of 385 who are
attending four seperate faculties of the Eastern Mediterranean University have
volunteered to take part in this study. The data of the study has been gathered within
the preinformed approval form,demographic knowledge form,the scale of self states,
the scale of Gestalt touch forms, the regulated form (GCSQ-R), the scale of young
schemes - 3(YSÖ-KF3) and then the data has been analized by a statistical package
of social affairs science - (SPSS)22. To determine the figuring power of BDO sub
scale points,GCSQR and YSO-KF3 sub scale of the university students we have
noticed some important relations on Gestalt touch forms and some of the young
schematics have effect on TA Ego states according to the results of reression
analyses. We have studied the relation among the TA ego states and Gestalt touch
forms,and young schemes by Pearson Moments Correlation Coefficient Analysis.
According to the fesult of this study, the analyses has proved some meaningful
statistical relation among TA ego states and Gestalt touch forms along with young
schemes sub points of the unuiversity students. We have applied T-test determine
that the BDO,GCSQ-R and YSO sub scale points of the students do not differ related
with socio-demographic varieties, but we have found out some meaningful
differences.
Keywords: Transactional Analysis, Ego States, Gestalt Contact Forms, Young
Schemes ÖZ:
Bu araştırmada, Doğu Akdeniz Üniversitesi’nin dört farklı
fakültesinde(Eğitim Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, İletişim Fakültesi ve
Mühendislik Fakültesi) öğrenim görmekte olan üniversite öğrencilerinin TA Ego
Durumları ile Gestalt Temas Biçimleri ve Young Şemaları arasındaki ilişki puanları
arasındaki bağlantıyı ortaya koymak amaçlanmıştır.
Bu araştırmanın örneklemini Doğu Akdeniz Üniversitesi’nin dört farklı
fakültesinde okuyan 221 kadın, 164 erkek üniversite öğrencisi olmak üzere toplamda
385 gönüllü katılımcı oluşturmaktadır. Araştırma verileri Bilgilendirilmiş Onay
Formu, Demografik Bilgi Formu, Ben Durumları Ölçeği(BDÖ), Gestalt Temas
Biçimleri Ölçeği Yeniden Düzenlenmiş Form(GCSQ-R) ve Young Şema Ölçeği Kısa
Form-3(YŞÖ-KF3) veri toplama araçları ile toplanmış olup, elde edilen veriler
Sosyal Bilimler İstatistik Paket Programı(SPSS) 22.0 ile analiz edilmiştir.
Üniversite öğrencilerinin BDÖ alt ölçek puanlarının, GCSQ-R ve YŞÖ-KF3
alt ölçek puanlarını yordama gücünü belirlemek için Çoklu Doğrusal Regresyon
Analizi sonucunda, Gestalt temas biçimlerinin ve Young şemalarının bazılarının TA
ego durumları üzerinde anlamlı yordayıcılar olduğu görülmüştür.
Üniversite öğrencilerinin TA ego durumları ile Gestalt Temas Biçimleri ve
Young Şemaları arasındaki ilişki Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı
Analizi ile incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; TA ego durumları ile
Gestalt temas biçimleri ve Young şemaları alt ölçek puanları arasındaki ilişkilerin
belirlenmesi amacıyla yapılan analizde, istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler
bulunmuştur. Üniversite öğrencilerinin BDÖ, GCSQ-R ve YŞÖ-KF3 alt ölçek
puanlarının sosyo-demografik değişkenlere göre farklılık göstermediğine yönelik T-
test uygulanmış ve anlamlı bir fark olduğu görülmüştür.
Üniversite öğrencilerinin BDÖ, GCSQ-R ve YŞÖ-KF3 alt ölçek puanlarının
öğrenim görülen fakülte değişkenine göre farklılık gösterip göstermediğine yönelik
Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) uygulanmış ve TA ego durumları puan
ortalamaları arasında, fakültelerde okuyan öğrencilerin ortalamalarına göre istatiksel
olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Gestalt Temas Biçimleri ve Young Şemaları
alt ölçek puanlarının ortalamaları ile fakültelerde okuyan öğrencilerin ortalamaları
arasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Bu farklılıkların hangi
fakültelerden kaynaklandığını belirlemek amacıyla Tukey Testi yapılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Transaksiyonel Analiz, Ego Durumları, Gestalt Temas
Biçimleri, Young Şemaları |
Description: | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 2020. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Sertan Kağan. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/5628 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|