DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5639

Title: Öğretim Elemanlarının İş Doyumunun Yönetsel Etkililikle İlişkisi
Authors: Karslı, Mehmet Durdu
Subaşı, Nurgül
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Keywords: Eğitim Yönetimi
İş Tatmini-İş Doyumu-Öğretim Elemanları-Üniversite
İş Doyumu
Etkililik
Yönetsel Etkililik
Issue Date: Feb-2021
Publisher: Eastern Mediterranean University - Doğu Akdeniz Üniversitesi
Citation: Subaşı, Nurgül.(2021).Öğretim Elemanlarının İş Doyumunun Yönetsel Etkililikle İlişkisi.Tez (Yüksek Lisans).Doğu Akdeniz Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Eğitim Bilimleri, Mağusa:Kıbrıs
Abstract: ÖZ:Bu çalışmanın amacı; öğretim elemanlarının iş doyumu ve yönetsel etkililik düzeylerinin bağımsız değişkenlere göre incelenmesi ve aralarındaki ilişkinin değerlendirilmesidir. Bu amaçla kişisel bilgi formu, Minnesota İş Doyum Ölçeği ve Yönetsel Etkililik Ölçeği’nden oluşan anket formu Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde görev yapmakta olan 145 öğretim elemanına uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 programında analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırmada katılımcıların bağımsız değişkenlere göre (MİDÖ) genel ortalaması ve alt boyutlarında farklılaşma olup olmadığını incelemek için Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis Analizi kullanılmıştır. Araştırmada öğretim elemanlarının yönetsel etkililik ve iş doyumları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını anlamak için Spearman korelasyon analizi yapılmış ve son olarak iş doyumu yönetsel etkililiği ne derece yordamakta olduğunu anlamak için Regresyon analizi yapılmıştır. Çalışmada sonuç olarak öğretim elemanlarının yaş, cinsiyet, medeni durum, akademik unvan ve deneyimlerinin iş doyumu alt boyutlarının tümünde anlamlı farklılığa rastlanılmamıştır. Diğer yandan öğretim elemanlarının medeni durum ve deneyimlerinin yönetsel etkililik alt boyutlarında anlamlı farklılık saptanmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretim elemanlarının iş doyumu ve yönetsel etkililikleri arasında pozitif anlamlı ilişki saptanmıştır. Öğretim elemanlarının iş doyumu yönetsel etkililiği yordamakta ve iş doyumunun artmasıyla yönetsel etkililiğin artacağı değerlendirilmesi yapılmıştır. Araştırmaya katılan öğretim elemanlarının şimdiki işlerinde yaptıkları iş karşılığında başardıkları hissini duyduklarından memnun oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan öğretim elemanlarının şimdiki işlerinde yaptıkları iş ve karşılığında aldıkları ücretten memnun olma iv düzeylerinin düşük olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmaya katılan öğretim elemanlarının çoğunluğunun diğer öğretim elemanlarına karşı kibar olduklarını ifade ettikleri ve üniversitenin program geliştirmede başarısızlık derecesini yüksek buldukları sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: İş Doyumu, Etkililik, Yönetsel Etkililik.
The aim of this study is; It is to examine the job satisfaction and managerial effectiveness of faculty members according to independent variables and to evaluate the relationship between them. For this purpose, a questionnaire consisting of personal information form, Minnesota Job Satisfaction Scale and Managerial Effectiveness Scale was applied to 145 lecturers working at Eastern Mediterranean University. The data obtained were analyzed and evaluated in the SPSS 22 program. In the study, Mann Whitney U Test and Kruskal Wallis analysis were used to examine whether there was a difference in the general average and sub-dimensions of the participants according to the independent variables Minnesota Job Satisfaction Scale. In the study, Spearman correlation analysis was performed to understand whether there was a significant relationship between the managerial effectiveness and job satisfaction of the instructors, and finally, regression analysis was conducted to understand to what extent job satisfaction predicted managerial effectiveness. As a result of the study, no significant difference was found in all the sub dimensions of job satisfaction of the faculty members' age, gender, marital status, academic title and experience. On the other hand, a significant difference was found in the administrative effectiveness sub-dimensions of the marital status and experiences of the teaching staff. According to the findings, a positive significant relationship was found between the job satisfaction and managerial effectiveness of the teaching staff. Job satisfaction of academic staff predicts managerial effectiveness, and it has been evaluated that managerial effectiveness will increase with the increase of job satisfaction. It was concluded that the faculty members participating in the research vi were satisfied that they felt that they had accomplished in return for their current job. It was concluded that the level of satisfaction of the academic staff participating in the study with their current job and the wages they receive in return is low. It was concluded that the majority of the faculty members participating in the study stated that they were kind to other faculty members and found the university's degree of failure in developing the program high. Keywords: Job Satisfaction, Effectiveness, Managerial Effectiveness.
Description: Eğitim Yönetimi ve Denetimi - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 2021. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Mehmet Durdu Karslı.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5639
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
subasinurgul.pdfTez, Master1.73 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback