|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/5639
|
Title: | Öğretim Elemanlarının İş Doyumunun Yönetsel Etkililikle İlişkisi |
Authors: | Karslı, Mehmet Durdu Subaşı, Nurgül Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü |
Keywords: | Eğitim Yönetimi İş Tatmini-İş Doyumu-Öğretim Elemanları-Üniversite İş Doyumu Etkililik Yönetsel Etkililik |
Issue Date: | Feb-2021 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University - Doğu Akdeniz Üniversitesi |
Citation: | Subaşı, Nurgül.(2021).Öğretim Elemanlarının İş Doyumunun Yönetsel Etkililikle İlişkisi.Tez (Yüksek Lisans).Doğu Akdeniz Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Eğitim Bilimleri, Mağusa:Kıbrıs |
Abstract: | ÖZ:Bu çalışmanın amacı; öğretim elemanlarının iş doyumu ve yönetsel etkililik
düzeylerinin bağımsız değişkenlere göre incelenmesi ve aralarındaki ilişkinin
değerlendirilmesidir. Bu amaçla kişisel bilgi formu, Minnesota İş Doyum Ölçeği ve
Yönetsel Etkililik Ölçeği’nden oluşan anket formu Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde
görev yapmakta olan 145 öğretim elemanına uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS
22 programında analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırmada katılımcıların
bağımsız değişkenlere göre (MİDÖ) genel ortalaması ve alt boyutlarında farklılaşma
olup olmadığını incelemek için Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis Analizi
kullanılmıştır. Araştırmada öğretim elemanlarının yönetsel etkililik ve iş doyumları
arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını anlamak için Spearman korelasyon analizi
yapılmış ve son olarak iş doyumu yönetsel etkililiği ne derece yordamakta olduğunu
anlamak için Regresyon analizi yapılmıştır.
Çalışmada sonuç olarak öğretim elemanlarının yaş, cinsiyet, medeni durum,
akademik unvan ve deneyimlerinin iş doyumu alt boyutlarının tümünde anlamlı
farklılığa rastlanılmamıştır. Diğer yandan öğretim elemanlarının medeni durum ve
deneyimlerinin yönetsel etkililik alt boyutlarında anlamlı farklılık saptanmıştır.
Elde edilen bulgulara göre öğretim elemanlarının iş doyumu ve yönetsel
etkililikleri arasında pozitif anlamlı ilişki saptanmıştır. Öğretim elemanlarının iş
doyumu yönetsel etkililiği yordamakta ve iş doyumunun artmasıyla yönetsel etkililiğin
artacağı değerlendirilmesi yapılmıştır. Araştırmaya katılan öğretim elemanlarının
şimdiki işlerinde yaptıkları iş karşılığında başardıkları hissini duyduklarından
memnun oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan öğretim elemanlarının
şimdiki işlerinde yaptıkları iş ve karşılığında aldıkları ücretten memnun olma
iv
düzeylerinin düşük olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmaya katılan öğretim
elemanlarının çoğunluğunun diğer öğretim elemanlarına karşı kibar olduklarını ifade
ettikleri ve üniversitenin program geliştirmede başarısızlık derecesini yüksek
buldukları sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler: İş Doyumu, Etkililik, Yönetsel Etkililik. The aim of this study is; It is to examine the job satisfaction and managerial
effectiveness of faculty members according to independent variables and to evaluate
the relationship between them. For this purpose, a questionnaire consisting of personal
information form, Minnesota Job Satisfaction Scale and Managerial Effectiveness
Scale was applied to 145 lecturers working at Eastern Mediterranean University. The
data obtained were analyzed and evaluated in the SPSS 22 program. In the study, Mann
Whitney U Test and Kruskal Wallis analysis were used to examine whether there was
a difference in the general average and sub-dimensions of the participants according
to the independent variables Minnesota Job Satisfaction Scale. In the study, Spearman
correlation analysis was performed to understand whether there was a significant
relationship between the managerial effectiveness and job satisfaction of the
instructors, and finally, regression analysis was conducted to understand to what extent
job satisfaction predicted managerial effectiveness.
As a result of the study, no significant difference was found in all the sub dimensions of job satisfaction of the faculty members' age, gender, marital status,
academic title and experience. On the other hand, a significant difference was found
in the administrative effectiveness sub-dimensions of the marital status and
experiences of the teaching staff.
According to the findings, a positive significant relationship was found
between the job satisfaction and managerial effectiveness of the teaching staff. Job
satisfaction of academic staff predicts managerial effectiveness, and it has been
evaluated that managerial effectiveness will increase with the increase of job
satisfaction. It was concluded that the faculty members participating in the research
vi
were satisfied that they felt that they had accomplished in return for their current job.
It was concluded that the level of satisfaction of the academic staff participating in the
study with their current job and the wages they receive in return is low. It was
concluded that the majority of the faculty members participating in the study stated
that they were kind to other faculty members and found the university's degree of
failure in developing the program high.
Keywords: Job Satisfaction, Effectiveness, Managerial Effectiveness. |
Description: | Eğitim Yönetimi ve Denetimi - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 2021. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Mehmet Durdu Karslı. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/5639 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|