|  | 
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
 Theses (Master's and Ph.D) – Education >
 
        
            | Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5639 |  
 
| Title: | Öğretim Elemanlarının İş Doyumunun Yönetsel Etkililikle İlişkisi |  | Authors: | Karslı, Mehmet Durdu Subaşı, Nurgül
 Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
 |  | Keywords: | Eğitim Yönetimi İş Tatmini-İş Doyumu-Öğretim Elemanları-Üniversite
 İş Doyumu
 Etkililik
 Yönetsel Etkililik
 |  | Issue Date: | Feb-2021 |  | Publisher: | Eastern Mediterranean University - Doğu Akdeniz Üniversitesi |  | Citation: | Subaşı, Nurgül.(2021).Öğretim Elemanlarının İş Doyumunun Yönetsel Etkililikle İlişkisi.Tez (Yüksek Lisans).Doğu Akdeniz Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Araştırma Enstitüsü  Eğitim Bilimleri, Mağusa:Kıbrıs |  | Abstract: | ÖZ:Bu çalışmanın amacı; öğretim elemanlarının iş doyumu ve yönetsel etkililik 
düzeylerinin bağımsız değişkenlere göre incelenmesi ve aralarındaki ilişkinin 
değerlendirilmesidir. Bu amaçla kişisel bilgi formu, Minnesota İş Doyum Ölçeği ve 
Yönetsel Etkililik Ölçeği’nden oluşan anket formu Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde 
görev yapmakta olan 145 öğretim elemanına uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 
22 programında analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırmada katılımcıların 
bağımsız değişkenlere göre (MİDÖ) genel ortalaması ve alt boyutlarında farklılaşma 
olup olmadığını incelemek için Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis Analizi 
kullanılmıştır. Araştırmada öğretim elemanlarının yönetsel etkililik ve iş doyumları 
arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını anlamak için Spearman korelasyon analizi 
yapılmış ve son olarak iş doyumu yönetsel etkililiği ne derece yordamakta olduğunu 
anlamak için Regresyon analizi yapılmıştır.
Çalışmada sonuç olarak öğretim elemanlarının yaş, cinsiyet, medeni durum, 
akademik unvan ve deneyimlerinin iş doyumu alt boyutlarının tümünde anlamlı 
farklılığa rastlanılmamıştır. Diğer yandan öğretim elemanlarının medeni durum ve 
deneyimlerinin yönetsel etkililik alt boyutlarında anlamlı farklılık saptanmıştır.
Elde edilen bulgulara göre öğretim elemanlarının iş doyumu ve yönetsel 
etkililikleri arasında pozitif anlamlı ilişki saptanmıştır. Öğretim elemanlarının iş 
doyumu yönetsel etkililiği yordamakta ve iş doyumunun artmasıyla yönetsel etkililiğin 
artacağı değerlendirilmesi yapılmıştır. Araştırmaya katılan öğretim elemanlarının 
şimdiki işlerinde yaptıkları iş karşılığında başardıkları hissini duyduklarından 
memnun oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan öğretim elemanlarının 
şimdiki işlerinde yaptıkları iş ve karşılığında aldıkları ücretten memnun olma 
iv
düzeylerinin düşük olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmaya katılan öğretim 
elemanlarının çoğunluğunun diğer öğretim elemanlarına karşı kibar olduklarını ifade 
ettikleri ve üniversitenin program geliştirmede başarısızlık derecesini yüksek 
buldukları sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler: İş Doyumu, Etkililik, Yönetsel Etkililik. The aim of this study is; It is to examine the job satisfaction and managerial 
effectiveness of faculty members according to independent variables and to evaluate 
the relationship between them. For this purpose, a questionnaire consisting of personal 
information form, Minnesota Job Satisfaction Scale and Managerial Effectiveness 
Scale was applied to 145 lecturers working at Eastern Mediterranean University. The 
data obtained were analyzed and evaluated in the SPSS 22 program. In the study, Mann 
Whitney U Test and Kruskal Wallis analysis were used to examine whether there was 
a difference in the general average and sub-dimensions of the participants according 
to the independent variables Minnesota Job Satisfaction Scale. In the study, Spearman 
correlation analysis was performed to understand whether there was a significant 
relationship between the managerial effectiveness and job satisfaction of the 
instructors, and finally, regression analysis was conducted to understand to what extent 
job satisfaction predicted managerial effectiveness.
As a result of the study, no significant difference was found in all the sub dimensions of job satisfaction of the faculty members' age, gender, marital status, 
academic title and experience. On the other hand, a significant difference was found 
in the administrative effectiveness sub-dimensions of the marital status and 
experiences of the teaching staff.
According to the findings, a positive significant relationship was found 
between the job satisfaction and managerial effectiveness of the teaching staff. Job 
satisfaction of academic staff predicts managerial effectiveness, and it has been 
evaluated that managerial effectiveness will increase with the increase of job 
satisfaction. It was concluded that the faculty members participating in the research 
vi
were satisfied that they felt that they had accomplished in return for their current job. 
It was concluded that the level of satisfaction of the academic staff participating in the 
study with their current job and the wages they receive in return is low. It was 
concluded that the majority of the faculty members participating in the study stated 
that they were kind to other faculty members and found the university's degree of 
failure in developing the program high.
Keywords: Job Satisfaction, Effectiveness, Managerial Effectiveness.
 |  | Description: | Eğitim Yönetimi ve Denetimi - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 2021. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Mehmet Durdu Karslı. |  | URI: | http://hdl.handle.net/11129/5639 |  | Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education 
 |  
 
 
 
| This item is protected by original copyright | 
 Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.   |