|
EMU I-REP >
10 Faculty of Communication and Media Studies >
Faculty of Communication and Media Studies - Thesis Colection >
Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/5644
|
Title: | Mobil Oyun İçerisinde Metalaşan Kültür; ‘PUBG Mobile’ Üzerine Bir Çalışma |
Authors: | Arsoy, Aysu Akkaya, Mert Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültes |
Keywords: | Video Oyunları-PUBG Mobile Oyun Homo Ludens PUBG Mobile Kültür Etkinlik |
Issue Date: | Feb-2021 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University - Doğu Akdeniz Üniversitesi |
Citation: | Akkaya, Mert. (2021). Mobil Oyun İçerisinde Metalaşan Kültür; ‘PUBG MOBILE’ Üzerine Bir Çalışma.Tez (Yüksek Lisans).Doğu Akdeniz Üniversitesi,Lisansüstü Eğitim,Öğretim ve Araştırma Enstitüsü,Eğitim ve Medya Çalışmaları,Gazimağusa:Kıbrıs |
Abstract: | ÖZ: Oyun kavramının tarihine bakıldığında yazılı olarak bilinen insan tarihinden de
geriye gittiği görülmektedir. Oyun kültürü, dijital platformlarda boy göstermeye
başladığı ilk günden itibaren endüstrinin bir parçası haline gelmeye başladı. Bunun
sonucu olarak ise bir kültür endüstrisi ürünü olarak önümüze çıktı.
Bu araştırma, dijital bir oyun olan PUBG Mobile özelinde olacaktır. İlk olarak
oyunun iç dinamikleri ve kurguladığı sistem üzerinde durularak oyun içi sistem ve
oyunculara/tüketiciye sundukları incelenecektir. Aynı zamanda
oyuncuların/tüketicilerin, oyun içerisindeki alışkanlıkları ve farkındalıkları üzerinden
inceleme yapmaktadır. Oyuncuların neden bu oyunu oynadığı, oyuncuların oyun
içerisindeki tüketim alışkanlıkları ve içeriği nasıl kullandıklarına odaklanılacaktır.
Bu çalışma nitel araştırma yöntemiyle yapılmıştır. Çalışmanın literatür
taraması sonrasında sekiz kişiyle yapılan odak grup çalışması ve katılımcı gözlem
sonucunda veriler toplanmıştır. Oyun içerisindeki oyuncu/tüketici tavırları ve
alışkanlıkları göz önünde bulundurularak, oyun içerisindeki tüketimi ve beklentileri
incelenmiştir. Oyuncuların kazanma ve tüketme odaklı oyun oynadıkları
gözlemlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Oyun, Homo Ludens, PUBG Mobile, Kültür, Etkinlik. Considering the history of gaming concept, it is seen that it goes beyond the
known written history of mankind. Game culture has become a part of the industry
from the first day it started to appear on digital platforms. As a result, it emerged as a
cultural industry product.
This research will be specific to PUBG Mobile, a digital game. First of all, the
internal dynamics of the game and the system it has built will be examined and the in game system and what it offers to players/consumers will be examined. At the same
time, it examines the habits and awareness of the players/consumers in the game. The
main focus will include why players play this game, their consumption habits and how
they use content within the game.
This study done with qualitative research method. After the literature review
of the study, the data was collected through focus group study with eight participants
and participant observation results. Based on the attitudes and habits of the
players/consumers within the game, their consumption and expectations were
examined. It has been observed that the players play games focused on winning and
consuming.
Keywords: Game, Homo Ludens, PUBG Mobile, Culture, Event. |
Description: | İletişim ve Medya Çalışmaları - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2021. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Aysu Arsoy. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/5644 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|