DSpace
 

EMU I-REP >
10 Faculty of Communication and Media Studies >
Faculty of Communication and Media Studies - Thesis Colection >
Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5644

Title: Mobil Oyun İçerisinde Metalaşan Kültür; ‘PUBG Mobile’ Üzerine Bir Çalışma
Authors: Arsoy, Aysu
Akkaya, Mert
Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültes
Keywords: Video Oyunları-PUBG Mobile
Oyun
Homo Ludens
PUBG Mobile
Kültür
Etkinlik
Issue Date: Feb-2021
Publisher: Eastern Mediterranean University - Doğu Akdeniz Üniversitesi
Citation: Akkaya, Mert. (2021). Mobil Oyun İçerisinde Metalaşan Kültür; ‘PUBG MOBILE’ Üzerine Bir Çalışma.Tez (Yüksek Lisans).Doğu Akdeniz Üniversitesi,Lisansüstü Eğitim,Öğretim ve Araştırma Enstitüsü,Eğitim ve Medya Çalışmaları,Gazimağusa:Kıbrıs
Abstract: ÖZ: Oyun kavramının tarihine bakıldığında yazılı olarak bilinen insan tarihinden de geriye gittiği görülmektedir. Oyun kültürü, dijital platformlarda boy göstermeye başladığı ilk günden itibaren endüstrinin bir parçası haline gelmeye başladı. Bunun sonucu olarak ise bir kültür endüstrisi ürünü olarak önümüze çıktı. Bu araştırma, dijital bir oyun olan PUBG Mobile özelinde olacaktır. İlk olarak oyunun iç dinamikleri ve kurguladığı sistem üzerinde durularak oyun içi sistem ve oyunculara/tüketiciye sundukları incelenecektir. Aynı zamanda oyuncuların/tüketicilerin, oyun içerisindeki alışkanlıkları ve farkındalıkları üzerinden inceleme yapmaktadır. Oyuncuların neden bu oyunu oynadığı, oyuncuların oyun içerisindeki tüketim alışkanlıkları ve içeriği nasıl kullandıklarına odaklanılacaktır. Bu çalışma nitel araştırma yöntemiyle yapılmıştır. Çalışmanın literatür taraması sonrasında sekiz kişiyle yapılan odak grup çalışması ve katılımcı gözlem sonucunda veriler toplanmıştır. Oyun içerisindeki oyuncu/tüketici tavırları ve alışkanlıkları göz önünde bulundurularak, oyun içerisindeki tüketimi ve beklentileri incelenmiştir. Oyuncuların kazanma ve tüketme odaklı oyun oynadıkları gözlemlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Oyun, Homo Ludens, PUBG Mobile, Kültür, Etkinlik.
Considering the history of gaming concept, it is seen that it goes beyond the known written history of mankind. Game culture has become a part of the industry from the first day it started to appear on digital platforms. As a result, it emerged as a cultural industry product. This research will be specific to PUBG Mobile, a digital game. First of all, the internal dynamics of the game and the system it has built will be examined and the in game system and what it offers to players/consumers will be examined. At the same time, it examines the habits and awareness of the players/consumers in the game. The main focus will include why players play this game, their consumption habits and how they use content within the game. This study done with qualitative research method. After the literature review of the study, the data was collected through focus group study with eight participants and participant observation results. Based on the attitudes and habits of the players/consumers within the game, their consumption and expectations were examined. It has been observed that the players play games focused on winning and consuming. Keywords: Game, Homo Ludens, PUBG Mobile, Culture, Event.
Description: İletişim ve Medya Çalışmaları - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2021. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Aysu Arsoy.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5644
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
akkayamert.pdfTez, Master2.29 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback