|
EMU I-REP >
06 Sağlık Bilimleri Fakültesi (Faculty of Health Sciences) >
Tez Koleksiyonu (Master ve Doktora) – Sağlık Bilimleri / Theses (Master’s and Ph.D.) – Health Sciences >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/5678
|
Title: | Okul Öncesi Çocuklarda Pilates Topuyla Yapılan Egzersizlerin Denge, Reaksiyon Zamanı, Yaşam Kalitesi ve Davranışa Etkileri |
Authors: | Topçu, Zehra Güçhan Obuz, Tuğba Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü, |
Keywords: | Çocuklar-Spor-Egzersiz Okul Öncesi Çocuklar Pilates Topu Egzersiz Fiziksel Aktivite |
Issue Date: | Sep-2020 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Obuz, Tuğba. (2020).Okul Öncesi Çocuklarda Pilates Topuyla Yapılan Egzersizlerin Denge, Reaksiyon Zamanı, Yaşam Kalitesi ve Davranışa Etkileri . Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. |
Abstract: | ÖZ:
Bu çalışmanın amacı okul öncesi çocuklarda pilates topu ile yapılan
egzersizlerin denge, reaksiyon zamanı, yaşam kalitesi ve davranışa olan etkilerini
araştırmaktır.
Çalışmada kreşe devam eden 4 ve 5 yaşlarındaki 62 gönüllü birey çalışma
grubu (ÇG) (n=30) ve kontrol grubu (KG) (n=32) olarak randomize bir şekilde ikiye
ayrıldı. ÇG bireylere, haftada 2 gün 40 dakika olacak şekilde 6 hafta boyunca pilates
topuyla egzersizler uygulandı. KG ise 6 hafta boyunca normal günlük rutinlerine
devam ettiler.
Tüm bireylerin ebeveynleri bilgilendirilmiş onam formunu imzaladıktan
sonra bireylerin sosyodemografik bilgileri kaydedildi. Statik denge için Tek Ayak
Üzerinde Durma Testi (gözler açık ve kapalı), dinamik denge için Fonksiyonel
Uzanma Testi (FUT) ve Süreli Kalk ve Yürü Testi (SKYT), reaksiyon zamanı için
Cetvel Bırakma Testi, SKYT esnasında ikili görev performans yöntemleri, yaşam
kalitesi için Kiddy KİNDL Yaşam Kalitesi Ölçeği, davranış için ise Anaokulu ve
Anasınıfı Davranış Ölçeği kullanıldı.
Bulgulara göre her iki grupta da gözler açık ve kapalı Tek Ayak Statik Denge
testlerinin ve ikili görev performanslarının grup içinde anlamlı düzeyde geliştiği
bulundu (p<0,05). Gruplararası farka göre ÇG’da daha fazla gelişme olduğu görüldü
(p<0,05). 6 hafta sonunda FUT, SKYT ve reaksiyon zamanı sonuçlarında gruplar
arasında anlamlı farklar saptanmadı (p>0,05). İlk ölçüm puanlarına göre kontrol
grubunun yaşam kalitesi puanlarının daha yüksek olduğu belirlenirken (p<0,05), 6
hafta sonunda gruplararası anlamlı fark bulunmadı (p>0,05). Davranış ölçeği
problem çözme alt başlığında ÇG’da ve sosyal beceri alt başlığında iki grupta
anlamlı gelişmeler görüldü (p<0,05). Davranış Ölçeği’nde gruplar arası anlamlı
farklılıklar bulunmadı (p>0,05).
Sonuç olarak okul öncesi çocuklarda statik denge ve ikili görev
performansının arttırılmasında pilates topuyla yapılan egzersizlerin etkili olduğu
görülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Çocuklar, Pilates Topu, Egzersiz, Fiziksel
Aktivite The aim of this study is to investigate the effects of exercises conducted with
pilates ball on balance, reaction time, quality of life, and behavior among preschool
children.
62 volunteers, aged 4 and 5 years old, who continued kindergartens were
randomly grouped into two as study group (SG) (n=30) and control group (CG)
(n=32). Exercises including pilates ball were applied to SG people for 40 minutes,
twice a week, 6 weeks. CG continued normal daily routines for 6 weeks.
Sociodemographic information of all people was recorded after their parents
signed informed consent form. Single Leg Standing (eyes open and close) for static
balance, Functional Reach Test (FRT) and Timed-Up and Go (TUG) test for
dynamic balance, Ruler Drop Test for reaction time, dual task performance methods
during TUG test, Kiddy Kindl Quality of Life Scale, and Preschool and
Kindergarten Behaviour Scale were used.
According to the findings, Single Leg Standing test in both eyes close and
open conditions and dual task performance were found to be improved significantly
within the groups (p<0.05). According to the differences between groups, more
significant improvement was observed in the SG (p<0.05). No significant differences
were determined in the results of FRT, TUG test and reaction time between the
groups after 6 weeks (p>0.05). According to the first assessment points, it was
specified that the control group had higher points in quality of life (p<0.05), whereas
no significant difference was found between the groups after 6 weeks (p>0.05).
Significant improvements were seen in the Behavior Scale problem solving
subheading within the SG and social skill subheading within both groups (p<0.05).
No significant difference was found in Behavior Scale between the groups (p>0.05).
As a result, exercises with pilates ball were found to be effective on static
balance and dual task performance among preschool children.
Keywords: Preschool Children, Pilates Ball, Exercise, Physical Activity |
Description: | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü, 2020. Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Zehra Güçhan Topçu. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/5678 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu (Master ve Doktora) – Sağlık Bilimleri / Theses (Master’s and Ph.D.) – Health Sciences
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|