|
EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/5708
|
Title: | Green Practices: The Experiences of Guests in EcoCentric Hotels in the UK |
Authors: | Araslı, Hüseyin Olorunsola, Victor Oluwafemi Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism. |
Keywords: | Green Tourism-Sustainable Tourism Tourism-Environmental Aspects Green Hotels Green practises Content analysis Green hotel Value for money Service quality User generated content |
Issue Date: | Jan-2020 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Olorunsola, Victor Oluwafemi. (2020).Green Practices: The Experiences of Guests in EcoCentric Hotels in the UK . Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Faculty of Tourism, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | Researchers in the past has concentrated on hotel guests’ attitude and behavioural
intention to adopt green practices, yet not many investigations have looked into guest
perception. Also, despite the fact that researchers directed exploratory examinations
about guest’s preference, the actual opinion from a green hotel guest has been rarely
being investigated. In lieu of that the main purpose of this study is to identify how
guests perceive quality of green service practices implemented by green hotels in the
United Kingdom, and identifying which of these themes were linked with higher and
lower value for money ratings.
This research examines 10 eco-centric Hotel in UK from the perspective of the 1, 202
guests via mix content analysing of online review from TripAdvisor. The analyses
were done using Leximancer 4.5. The result generated from the analyses reveal 7
themes which are: “Hotel Amenities”, “Services”, “Location”, “staff”, “Eco” (centric
activities), “Value”, and “recommend/revisit” (intentions). Concepts related to high
value for money rating are food, room, friendly and helpful while concept related to
low value for money rating includes bathroom, water, mattress, bed, room, comfort,
Wi-Fi, shower, light, clean, facilities (for disable) and attentive (staff).
This research gave an in-depth perceptive to the experience of guest’s in green hotel,
more also the research reveals the linkage of the main concept with guests’ value for
money ratings and also recommendation and revisit intention.
Keywords: Green practises, Content analysis, Green hotel, Value for money, Service
quality User generated content. ÖZ:Geçmişte araştırmacılar, otel misafirlerinin çevre dostu ve sürdürülebilir uygulamaları
ile ilgili olarak gelecek niyetlerine odaklanmışlardı, ancak pek çok çalışma özellikle
çevre dostu otellerde konaklayan misafir algısına gereken önemi vermemiştir. Bu
çalışmanın temel amacı, konukların Birleşik Krallık'taki yeşil oteller tarafından
uygulanan çevre dostu uygulamalarının kalitesini nasıl algıladıklarını belirlemek ve bu
temalardan hangilerinin para değerleri için daha yüksek ve düşük değerle bağlantılı
olduğunu belirlemektir.
Bu araştırma, İngilterede bulunan 10 yeşil oteli, toplamda, 1, 202 konuk
perspektifinden değerlendirerek, TripAdvisor'daki çevrimiçi incelemelerin karma
içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Analizler, Leximancer 4.5 yazılımı kullanılarak
yapılmıştır. Analizlerden elde edilen sonuçlar yeşil otellerle alakalı konuk
perspektifinden yola çıkarak toplamda yedi temayı ortaya koymuştur. Bunlar sırasıyla;
“Otel Olanakları”, “Hizmetler”, “Konum”, “personel”, “Eko” (merkezî faaliyetler),
“Değer” ve “tavsiye / tekrar ziyaret etme” (niyetler). Ödedikleri paranın karşılığı
olarak yüksek değere eş değer olan konseptler; oda, arkadaş canlısı ve yardımsever
(personel) olup, ödedikleri paranın düşük değere eş değer olan konseptler banyo, su,
yatak, yatak odası, konfor, Wi-Fi, duş, ışık, temiz, tesisler (engelli konuklar için) ve
özenli personel.
Bu araştırma, konukların yeşil otel deneyimine ve yeşil otellerle ilgili olarak
konukların online incelemerin sonucunda en çok bahsettiği kelimeleri ana tema olarak
görselleştirmiştir. Buradan yola çıkarak çalışmadaki konseptlerin hangilerinin para
değerine karşılık olarak düşük ve yüksek değer taşıdığı bulunmuştur. Çalışmada
ayrıca, bulunan konseptlerin hangilerinin konukların öneri niyetinde ve oteli tekrar
ziyaret etme niyetlerinde rol oynadığı bulunmuştur.
Anahtar kelimeler: Yeşil uygulamalar, İçerik analizi, Yeşil otel, Fiyat karşılığı değer,
Hizmet kalitesi, Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik. |
Description: | Master of Science in Tourism Management. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.S.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2020. Supervisor: Prof. Dr. Hüseyin Araslı. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/5708 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Tourism
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|