DSpace
 

EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5708

Title: Green Practices: The Experiences of Guests in EcoCentric Hotels in the UK
Authors: Araslı, Hüseyin
Olorunsola, Victor Oluwafemi
Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism.
Keywords: Green Tourism-Sustainable Tourism
Tourism-Environmental Aspects
Green Hotels
Green practises
Content analysis
Green hotel
Value for money
Service quality User generated content
Issue Date: Jan-2020
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Olorunsola, Victor Oluwafemi. (2020).Green Practices: The Experiences of Guests in EcoCentric Hotels in the UK . Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Faculty of Tourism, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: Researchers in the past has concentrated on hotel guests’ attitude and behavioural intention to adopt green practices, yet not many investigations have looked into guest perception. Also, despite the fact that researchers directed exploratory examinations about guest’s preference, the actual opinion from a green hotel guest has been rarely being investigated. In lieu of that the main purpose of this study is to identify how guests perceive quality of green service practices implemented by green hotels in the United Kingdom, and identifying which of these themes were linked with higher and lower value for money ratings. This research examines 10 eco-centric Hotel in UK from the perspective of the 1, 202 guests via mix content analysing of online review from TripAdvisor. The analyses were done using Leximancer 4.5. The result generated from the analyses reveal 7 themes which are: “Hotel Amenities”, “Services”, “Location”, “staff”, “Eco” (centric activities), “Value”, and “recommend/revisit” (intentions). Concepts related to high value for money rating are food, room, friendly and helpful while concept related to low value for money rating includes bathroom, water, mattress, bed, room, comfort, Wi-Fi, shower, light, clean, facilities (for disable) and attentive (staff). This research gave an in-depth perceptive to the experience of guest’s in green hotel, more also the research reveals the linkage of the main concept with guests’ value for money ratings and also recommendation and revisit intention. Keywords: Green practises, Content analysis, Green hotel, Value for money, Service quality User generated content.
ÖZ:Geçmişte araştırmacılar, otel misafirlerinin çevre dostu ve sürdürülebilir uygulamaları ile ilgili olarak gelecek niyetlerine odaklanmışlardı, ancak pek çok çalışma özellikle çevre dostu otellerde konaklayan misafir algısına gereken önemi vermemiştir. Bu çalışmanın temel amacı, konukların Birleşik Krallık'taki yeşil oteller tarafından uygulanan çevre dostu uygulamalarının kalitesini nasıl algıladıklarını belirlemek ve bu temalardan hangilerinin para değerleri için daha yüksek ve düşük değerle bağlantılı olduğunu belirlemektir. Bu araştırma, İngilterede bulunan 10 yeşil oteli, toplamda, 1, 202 konuk perspektifinden değerlendirerek, TripAdvisor'daki çevrimiçi incelemelerin karma içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Analizler, Leximancer 4.5 yazılımı kullanılarak yapılmıştır. Analizlerden elde edilen sonuçlar yeşil otellerle alakalı konuk perspektifinden yola çıkarak toplamda yedi temayı ortaya koymuştur. Bunlar sırasıyla; “Otel Olanakları”, “Hizmetler”, “Konum”, “personel”, “Eko” (merkezî faaliyetler), “Değer” ve “tavsiye / tekrar ziyaret etme” (niyetler). Ödedikleri paranın karşılığı olarak yüksek değere eş değer olan konseptler; oda, arkadaş canlısı ve yardımsever (personel) olup, ödedikleri paranın düşük değere eş değer olan konseptler banyo, su, yatak, yatak odası, konfor, Wi-Fi, duş, ışık, temiz, tesisler (engelli konuklar için) ve özenli personel. Bu araştırma, konukların yeşil otel deneyimine ve yeşil otellerle ilgili olarak konukların online incelemerin sonucunda en çok bahsettiği kelimeleri ana tema olarak görselleştirmiştir. Buradan yola çıkarak çalışmadaki konseptlerin hangilerinin para değerine karşılık olarak düşük ve yüksek değer taşıdığı bulunmuştur. Çalışmada ayrıca, bulunan konseptlerin hangilerinin konukların öneri niyetinde ve oteli tekrar ziyaret etme niyetlerinde rol oynadığı bulunmuştur. Anahtar kelimeler: Yeşil uygulamalar, İçerik analizi, Yeşil otel, Fiyat karşılığı değer, Hizmet kalitesi, Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik.
Description: Master of Science in Tourism Management. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.S.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2020. Supervisor: Prof. Dr. Hüseyin Araslı.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5708
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Tourism

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Olorunsolavictor.pdfThesis, Master1.92 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback