DSpace
 

EMU I-REP >
10 Faculty of Communication and Media Studies >
Faculty of Communication and Media Studies - Thesis Colection >
Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5709

Title: Kurumsal İmaj ve İtibarda Uygulanan Stratejik İletişimin Sosyal Medyada Yansıması: Türk Hava Yolları
Authors: Kaya, Anıl Kemal
Kahveci, Sevinç
Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi
Keywords: Kurumsal İmaj-Sosyal Medya-Türk Hava Yolları
Kurumsal imaj
kurumsal itibar
sosyal medya
Türk Hava Yolları
Issue Date: Aug-2020
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Kahveci, Sevinç, (2020).Kurumsal İmaj ve İtibarda Uygulanan Stratejik İletişimin Sosyal Medyada Yansıması: Türk Hava Yolları .Tez (Yüksek Lisans).Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim,Öğretim ve Araştırma Enstitüsü,İletişim Fakültesi, Gazimağusa: Kıbrıs
Abstract: ÖZ:Günümüz dünyasında gelişen ve değişen teknoloji birçok alanı etkilediği gibi kurumların pazarlama stratejileri üzerinde de etkilerini göstermiştir. Teknolojinin gelişmesiyle paralel bir şekilde gelişim gösteren dijital mecralarda, kurumsal dünyada imaj ve itibar oluşturma niteliğinde varlığını sürdürmüştür. Kurumlar imaj ve itibarlarını oluşturmak ve yaşatmak adına dijital mecralardan yararlanmaya başlamıştır. Günümüzde kurumlar sosyal medya mecraları üzerinden rekabet etmekte, hizmet pazarlamakta ve imaj ve itibarlarını oluşturacak içerikler yayınlamaktadırlar. Küreselleşmeyle beraber ilerleme gösteren bu durum karşısında tüketicilerin de ihtiyaçlarında değişim yaratmış ve buna yönelik aksiyonlar geliştirilmeye başlanmıştır. Sosyal medyanın yaygınlaşması kurumların imaj ve itibarları açısından önem arz etmektedir ve dolayısıyla kurumlar artık stratejilerini uygularken sosyal medya mecralarına yönelmek durumunda kalmışlardır. Bu çalışmanın temel amacı, Türkiye’de bulunan havayolu sektöründeki Türk Hava Yolları’nın Facebook’ta kurumsal imaj ve itibarı adına ne gibi çalışmalar yaptığını araştırmaktadır. Bu şekilde bir araştırmanın daha önce olmaması durumu hem literatüre hem de sektöre katkı sağlamakta ve dolayısıyla araştırmaya önem kazandırmaktadır. Çalışmada kurumsal imaj ve itibar durumu baz alınarak nitel bir araştırma yöntemi kullanılarak yapılan ve içerik analizi de dahil edilerek gerçekleştirilen Türk Hava Yolları Facebook sayfası incelenmiş ve video ve fotoğraf paylaşımları baz alınmıştır. Bu inceleme aynı zamanda Sosyal Paydaş Teorisi, Rogers’in Yeniliklerin Yayılması ve Gruning ve Hunt’ın Halkla İlişkiler Modeli’ni kullanarak da ele alınmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre, paylaşılan gönderilerin sosyal paydaşı yüksek oranda müşteriler olduğu gözlenmiştir. Bununla beraber THY’nın Facebook paylaşımların ise bilgilendirme amaçlı olduğu görülürken gönderilerde tutundurma karması olarak genelde reklam ve CPR çalışmalarının gerçekleştiği görülmektedir. THY’nın Facebook’ta aylık bazda minimum 16, maksimum 24 gönderi paylaştığı ve hesabı aktif bir şekilde kullandığı görülmektedir. THY’nın Covid-19 dönemi öncesi olan Ocak ve Şubat ayında Facebook’u, Covid-19 dönemi sonrasına göre daha az aktif bir şekilde kullandığı da gözlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Kurumsal imaj, kurumsal itibar, sosyal medya, Türk Hava Yolları
Developing and changing technology has affected many areas and has shown its effects on the marketing strategies of institutions in today's world. Digital channels, which have been developing in parallel with the development of technology, have continued to exist in the institutional world in image and commercial standing. Institutions started to use digital channels in order to create and sustain their image and commercial standing. Institutions compete on social media channels, service marketing and publish content that will create their image and commercial standing at nowadays. In the face of this situation, they had also created a change in the needs of consumers and actions have been developed for this, which has progressed with globalization. Become widespread of social media be important for the image and commercial standing of the institutions, and therefore, institutions have to turn to social media channels while implementing their strategies. The main purpose of this exploration, what work is Turkish Airlines' for corporate image and commercial standing in the digital media on behalf of the airline industry in Turkey is exploring doing. In this way, the absence of a research earlier contributes to both the literature and the industry, and therefore gives importance to the research. In this exploration, the Turkish Airlines’s Facebook page, which was carried out by using a qualitative research method based on corporate image and commercial standing status and realized by including content analysis, was examined and video and photo sharing was taken as basis. This review was also tackle to using the Theory of Uses and Gratifications, the spread of Rogers innovation and the Public Relations Model of Gruning and Hunt. According to the findings obtained as a result of the study, it has been observed that the social stakeholders of the shared posts are high percentage of customers. On the other hand, it is seen that THY's Facebook posts are for informative purposes, and it is seen that advertising and CPR studies are generally carried out as a promotion mix in posts. It is seen that THY shares a minimum of 16 and a maximum of 24 posts on Facebook on a monthly basis and actively uses the account. It was also observed that THY used Facebook less actively in January and February, before the Covid-19 period, compared to after the Covid-19 period. Keywords: Corporate image, corporate reputation, social media, Turkish Airlines
Description: İletişim ve Medya Çalışmaları - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2020. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Anıl Kemal Kaya.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5709
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Communication and Media Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Kahvecisevinc.pdfTez, Master 1.61 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback