DSpace
 

EMU I-REP >
07 Faculty of Architecture >
Theses (Master's and Ph.D) – Architecture >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5719

Title: Curriculum Analysis of Architecture Programs: Standard Curriculum of Iran and Architecture Program at EMU as Case Studies
Authors: Hassanpour, Badlossadat
Dabagh, Mahshid Modabber
Eastern Mediterranean University, Faculty of Architecture, Dept. of Architecture,
Keywords: Architecture-Education-Universities-Iran-Cyprus, North-Eastern Mediterranean University
Architecture-Study and teaching-Eastern Mediterranean University
Architectural Education, Higher-Iran-Cyprus, North-Eastern Mediterranean University
Architectural education
the concept of education
curriculum
evidence-based methodolog
Issue Date: Jan-2019
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Dabagh, Mahshid Modabber. (2019).Curriculum Analysis of Architecture Programs: Standard Curriculum of Iran and Architecture Program at EMU as Case Studies . Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Architecture, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: Architectural education has the responsibility of preparing university students for unknown situations in their professional context. Therefore skills learned from design studios, studio-oriented courses, technological course and elective course have to go beyond cultivation of the mind, transmission of basic ideas and concepts. Increasing population, environmental threats and social concerns as part of the architect’s decision making is demanding intellectual curiosity inspiration from architecture schools. Iran is a country with a high rate of population and high rate of interest in construction and building market. Studying architecture is an increasing passion among the current generation. Eastern Mediterranean University is among one of those popular educational destinations out of the country. Analyzing all curriculum components of the architecture program in EMU and standard curriculum approved by Iran’s ministry of higher education can provide new visions and insight both for students and related authorities. The major findings of this study through evidence-based research method reveal that both case studies are sharing fully integrated architectural program and axiology concept (intercultural understanding based on motivation and desired outcome) more than EMU while in case of EMU‘s curriculum more ontology and epistemology concept is more paramount. Keywords: Architectural education, the concept of education, curriculum, evidence based methodology.
ÖZ:Mimarlık eğitimi, üniversite öğrencilerinin mesleği bağlamındaki bilinmeyen durumlar için hazırlık yapma sorumluluğuna sahiptir. Bu nedenle tasarım stüdyolarından, stüdyoya yönelik derslerden, teknolojik ve seçmeli derslerden öğrenilen beceriler, zihnin geliştirilmesinin, temel fikir ve kavramların aktarılmasının ötesine geçmek zorundadır. Mimarın karar almasının bir parçası olarak nüfusu, çevresel tehlikeleri ve sosyal kaygıları artırmak, mimarlık okullarından entelektüel merak uyandırmayı talep ediyor. Nüfusu arttırmak, çevresel tehlikeler, mimarların karar vermesinin bir parçası olarak sosyal kaygılar mimarlık okullarından entelektüel merak ve ilham talep ediyor. İran, yüksek nüfus oranlı, yapı ve inşaat pazarında yüksek faizlerin bulunduğu bir ülkedir. Mimarlık okumak, şimdiki nesil arasında artan bir tutkudur. Doğu Akdeniz Üniversitesi, ülke dışındaki popüler eğitim merkezlerinden biridir. DAÜ'deki mimarlık programının tüm müfredat bileşenlerinin ve İran Yüksek Öğretim Bakanlığı tarafından onaylanan standart müfredatın incelenmesi hem öğrenciler hem de ilgili makamlar için yeni vizyonlar ve iç görü sağlayabilir. Kanıta dayalı araştırma yöntemiyle oluşan bu çalışmanın ana bulguları, her iki vaka çalışmasının da DAÜ’den daha fazla entegre mimari program ve aksiyoloji kavramını (motivasyona dayalı ve istenen sonucu temel alan kültürlerarası anlayış) paylaştığını, DAÜ müfredatında ontoloji ve epistemoloji kavramının daha önemli olduğunu ortaya koymaktadır. Anahtar Kelimeler: Mimari eğitim, eğitim kavramı, müfredat, kanıta dayalı metodoloji.
Description: Master of Science in Architecture. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.S.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Architecture, Dept. of Architecture, 2019. Supervisor: Asst. Prof. Dr. Badlossadat Hassanpour.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5719
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Architecture

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Dabaghmahshid.pdfThesis, Master3.65 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback