DSpace
 

EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5736

Title: Edu-Tourist’s Perception of University Servqual and its Impact on Intention to Stay and Continuance Intention
Authors: Avcı, Turgay
Itopa, Raphael Eshovo
Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism
Keywords: Tourism
Tourism--Educational Tourism--Famagusta--Cyprus (Turkish Republic of Northern Cyprus, 1983-)
Foreign Study--International educationzCyprus (Turkish Republic of Northern Cyprus, 1983-)
Students--Travel--Foreign study--Tourism
Tourism--Study and teaching (Higher)--Cyprus, North
University Servqual--Edu-Tourism
Perceived Service Quality
Level of Satisfaction
Student Perceived Performance
Behavioral Intention of Further Study
Issue Date: Aug-2020
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Itopa, Raphael Eshovo. (2020). Edu-Tourist’s Perception of University Servqual and its Impact on Intention to Stay and Continuance Intention. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Faculty of Tourism, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: One of the key reasons Turkish Republic of Northern Cyprus has become an educational hub is due to the quality of university services that they deliver mainly to foreign students which happens to be their primary customers. In other to test those variables that brings about continuance intention of further studies in this region, several variables such as: perceived service quality, level of satisfaction, and student perceived performance were adopted to examine their impact on continuance intention of further study in six universities such as: Cyprus international university, Eastern Mediterranean university, Cyprus west university, Near East university, Girne American university and European university of Lefke. Quantitative approach was used in our study and a total number of (N305) online questionnaires were collected from the aforementioned universities. Confirmatory factor Analyzes was conducted using partial-least square structural equation modeling (PLS-SEM) approach, SPSS and ADANCO 2.11 software to test data adequacy. The findings from these universities indicates that there is a connection between service quality, level of satisfaction, student perceived performance and continuance intention of further study. Moreover, continuance intention was seen as a result of student perceived performance and level of satisfaction. The study also proposes that, if those antecedents of service quality are met then, there will be a win-win situation that is; it would give those universities a competitive edge over their competitors. The first chapter includes Introduction, Significance of the study, objectives and priorities of this research project. In addition, information on methodology, data collection and analysis and the research organization are provided. Keywords: Perceived Service Quality, Level of Satisfaction, Student Perceived Performance, Behavioral Intention of Further Study
ÖZ: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin bir eğitim merkezi haline gelmesinin en önemli nedenlerinden biri, yabancı öğrencilere sundukları hizmetlerin kalitesidir. Ek olarak, algılanan hizmet kalitesi, öğrenci memnuniyet düzeyi ve algılanan performans düzeyinini, üniversitede devam etme niyeti üzerine olan etkileri incelenmiştir. Buna gore, Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Kıbrıs batı üniversitesi, Yakın Doğu Üniversitesi, Girne Amerikan Üniversitesi ve Lefke Avrupa Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrencilerden veri toplanmıştır. Çalışmada, araştırma metodlarından nicel yaklaşım tekniği kullanılmış ve söz konusu üniversitelerden toplam 305 kişiden çevrimiçi anket toplanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizleri, veri yeterliliğini test etmek için kısmi-en küçük kare yapısal eşitlik modellemesi (PLS SEM), SPSS ve ADANCO 2.11 yazılımı kullanılarak analizler yapılmıştır. Bu üniversitelerden elde edilen bulgular, hizmet kalitesi, memnuniyet düzeyi, öğrencinin algıladığı performans ve devam etme niyeti arasında bir bağlantı olduğunu göstermektedir. Ayrıca devam etme niyeti, öğrencinin algıladığı performans ve memnuniyet düzeyinin bir sonucu olarak görülmüştür. Çalışma ayrıca, hizmet kalitesinin bu öncülleri karşılanırsa, bir kazan-kazan durumu olacağını önermektedir; bu üniversitelere rakiplerine göre rekabet üstünlüğü sağlayacaktır. Çalışmanın ilk bölümü; Giriş, Çalışmanın Önemi, hedefleri ve kapsamını içermektedir. Ek olarak, araştırma metodları kısmında, veri toplama, analizler ve araştırma hakkında hakkında bilgi verilmektedir. Anahtar kelimeler: Algılanan Hizmet Kalitesi, Memnuniyet Seviyesi, Algılanan Ogrenci Performansı, Gelecekte Devam Etme Niyeti
Description: Master of Science in Tourism Management. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.S.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2020. Supervisor: Prof. Dr. Turgay Avcı.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5736
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Tourism

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Itoparaphael.pdfThesis, Master1.04 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback