|
EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/5777
|
Title: | The Perception of Technology Development on Purchasing Behavior in Some Selected Regions in Russia |
Authors: | Aker, Melek Şule (Supervisor) Ignatyuk, Valeriya Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration |
Keywords: | Business Administration Technology--Russia Technological development purchasing behavior Russia |
Issue Date: | Jan-2022 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi(DAÜ) |
Citation: | Ignatyuk, Valeriya. (2022). The Perception of Technology Development on Purchasing Behavior in Some Selected Regions in Russia. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. |
Abstract: | Today, the modern world is impossible to follow without technology. Technology
has been introduced into every corner of our life, whether inside the house, at work,
at school, or vacation. It is especially important to develop technology in the field of
business and service sectors to improve product quality and reduce the cost of the
product, which will ultimately lead to increased customer satisfaction and loyalty.
Technological progress, playing such an important role in the lives of the majority of
the world's population, will also affect purchasing behavior.
This study will show how technological developments affect purchasing behavior in
several regions of Russia, both in the service sector and in the manufacturing sector.
The survey will help us find answers to questions such as how the development of
technology has influenced the preferences of customers in choosing the process of
purchasing goods, communication with workers, as well as preferences in the
production of goods. This survey is conducted in Russia among peoples of different
ages, occupations, gender, and marital status. The sample groups are interviewed to
obtain the correct and accurate information about the above question. After the
survey, this information will be analyzed using the SPSS software.
In the last chapter of this study, the possible consequences of technological
developments on purchasing behavior are presented.
Keywords: Technological development, purchasing behavior, Russia. ÖZ:
Bugün modern dünyada, teknoloji olmadan verimli bir üretim yapmak imkansızdır.
Evde, işte, okulda, tatilde vb. hayatımızın her köşesine teknoloji girmiştir. Özellikle
iş ve hizmet sektöründe teknolojiyi geliştirmek, ürün kalitesini iyileştirmek ve ürün
maliyetini düşürmek için önemlidir, bu da sonuçta müşteri memnuniyetinin ve
bağlılığının artmasına yol açacaktır. Dünya nüfusunun çoğunluğunun hayatında
böylesine önemli bir rol oynayan teknolojik ilerleme, satın alma davranışını da
etkileyecektir.
Bu çalışma, teknolojik gelişmelerin Rusya'nın çeşitli bölgelerinde hem hizmet, hem
de imalat sektörlerinde satın alma davranışını nasıl etkilediğini gösterecektir. Anket,
teknolojik gelişmelerin müşterilerin mal satın alma sürecindeki tercihlerini nasıl
etkilediği, işçilerle iletişim, mal üretimindeki tercihler gibi sorulara yanıt bulmamıza
yardımcı oldu. Bu anket Rusya'da gerçekleştirildı; daha doğru bilgi almak için farklı
yaş, meslek, cinsiyet ve medeni durumdaki kişilerle görüşüldü. Anket sonrasında bu
bilgiler SPSS yazılımı kullanılarak analiz edildi.
Bu çalışmanın son bölümünde teknolojik gelişmelerin satın alma davranışı
üzerindeki olası sonuçları sunulmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Teknolojik geliştirme, satın alma davranışı, Rusya. |
Description: | Master of Business Administration. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.B.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2022. Supervisor: Prof. Dr. Melek Şule Aker |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/5777 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|