DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5780

Title: Okul Öncesi ve İlkokul Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Okul Öncesi Dönemde Yürütülen Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmaları İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
Authors: Gürşimşek, Ayşe Işık (Tez Danışmanı)
Minifoğlu, Şüküfe
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Keywords: İlköğretim
Okul Öncesi Eğitim
Okuma yazmaya hazırlık
Okul öncesi eğitim
Ana sınıf öğretmenleri
Birinci sınıf öğretmenleri
Öğretmen görüşleri
Okul Öncesi Eğitim Programı
KKTC
Issue Date: Jan-2020
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Minifoğlu, Şüküfe. (2022). Okul Öncesi ve İlkokul Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Okul Öncesi Dönemde Yürütülen Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmaları İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. Tez (Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Mağusa: Kıbrıs
Abstract: ÖZ: İnsan yaşamında önemli bir yere sahip olan okul öncesi eğitim, çok çeşitli deneyimlerin yanı sıra, çocuğun okuma yazma etkinlikleri ile tanıştığı ilk evreyi de kapsamaktadır. Okul öncesi dönemden ilköğretime geçişte çocukların bütüncül gelişiminin desteklenmesi ve özellikle ilköğretime uyumlarının hızlandırılması açısından, iki eğitim kademesi arasında bütünselliğin nasıl sağlanması, erken okuryazarlık ve ilköğretime hazırlık çalışmalarının nasıl yapılandırılması gerektiği, dünyada pek çok ülkede üzerinde önemle durulan konular arasındadır. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Temel Eğitimi Geliştirme Projesi kapsamında uygulanmakta olan MEB 2016 Okul Öncesi Eğitim Programı doğrultusunda yeniden yapılandırılan okuma – yazmaya hazırlık çalışmalarının, ana sınıf ve ilkokul birinci sınıf öğretmenlerince temel amacı, planlanması, değerlendirilmesi ve uygulanan/uygulanması gereken etkinlikler konusundaki görüşlerinin neler olduğunun belirlenmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. KKTC’de ilk kez gerçekleştirilen bu çalışma yoluyla, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Temel Eğitim Programı’nın yenilenmesi çalışmaları kapsamında yeniden düzenlenen Okul Öncesi Eğitim Programının çocuğun ilköğretime hazırbulunuşluğunu sağlamaya yönelik katkısı konusunda iki farklı öğretmen grubunun görüşleri çok yönlü olarak belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2018 – 2019 eğitim ve öğretim yılında Lefkoşa, Girne, Gazimağusa ve İskele ilçelerinde eğitim veren, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı’na bağlı devlet okullarında görev yapan 28 resmi okuldan çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 29 ana sınıf öğretmeni ve 26 ilkokul birinci sınıf öğretmenidir. Araştırmanın verilerinin toplanmasında ve çözümlenmesinde nitel çalışma kapsamında durum çalışması deseni kullanılmıştır. Öğretmenler ile yapılan görüşmelerden elde edilen ses kayıtları çözümlenerek temel kategoriler oluşturulmuş ve temalar şeklinde gruplanmıştır. Yapılan bu araştırma sonucunda, ana sınıf ve ilkokul birinci sınıf öğretmenlerinin okul öncesi dönemde yürütülen okuma yazmaya hazırlık çalışmalarının planlanması ve değerlendirilmesi sürecinde öğretmenler çocukların bireysel özelliklerini ve gereksinimlerini dikkate aldıklarını belirtmişlerdir. Anahtar Kelimeler: Okuma yazmaya hazırlık, Okul öncesi eğitim, Ana sınıf öğretmenleri, Birinci sınıf öğretmenleri, Öğretmen görüşleri, Okul Öncesi Eğitim Programı, KKTC.
Description: Okul Öncesi Eğitim - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Ayşe Işık Gürşimşek.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5780
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Minifoglusukufe.pdfTez, Master2 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback