DSpace
 

EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5848

Title: Üniversite Öğrencilerinin Flört Şiddetine Yönelik Tutumlarının Aile İşlevleri ve Bazı Demografik-Özlük Değişkenlere Göre İncelenmesi
Authors: Kaya, Alim (Danışmanı)
Köşker, Feyzanur
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Keywords: Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Üniversite Öğrencileri--Flört
Flört
Şiddet
Flört Şiddeti
Flört Şiddeti Tutumu
Aile İşlevi
Issue Date: Aug-2021
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Köşker, Feyzanur. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Flört Şiddetine Yönelik Tutumlarının Aile İşlevleri ve Bazı Demografik-Özlük Değişkenlere Göre İncelenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs.
Abstract: ÖZ: Bu araştırma üniversite öğrencilerinde flört şiddetine yönelik tutumlarının arkasındaki ailesel dinamikleri ortaya koyma amacını taşımaktadır. Araştırma 2020- 2021 eğitim öğretim yılında Doğu Akdeniz Üniversitesinde eğitim gören 179’u kadın 126’sı erkek toplam 305 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında veri toplama araçları Kişisel Bilgi Formu, Aile Değerlendirme Ölçeği (ADÖ) ve Flört Şiddeti Tutum Ölçeği (FŞTÖ) kullanılmıştır. Bu araştırma betimsel nitelikte bir nicel çalışma olarak tasarlanmıştır. Tüm veriler SPSS 22 paket programına kaydedilerek analiz edilmiştir. Araştırmada sağlıksız aile işlevlerine sahip bireylerin flört şiddetine yönelik daha destekleyici bir tutuma sahip olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda aile işlevinin flört şiddetine yönelik tutumu yordayıp yordamadığı incelendiğinde gereken ilgiyi gösterme ve iletişim alt boyutlarının flört şiddetine yönelik tutumu %26 oranında yordadığı bulunmuş, ailesi gereken ilgiyi gösterme ve iletişim işlevini yerine getiren bireylerin diğer bireylere göre flört şiddetine yönelik tutumlarının, flört şiddetini desteklemediği sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların flört şiddetine yönelik tutum ölçeği puanları ile cinsiyet, şu anki ilişkilerinde şiddete maruz kalma. şu anki ilişkilerinde şiddete başvurma, geçmişteki ilişkilerinde şiddete maruz kalma, geçmişteki ilişkilerinde şiddete başvurma, yaş, yerleşim yeri, anne-baba ilişki durumları, aile tipi, babanın anneye şiddet gösterme durumu, annenin babaya şiddet gösterme durumu, aile huzuru algısı, babanın aile üyelerine karşı tutumu, annenin aile üyelerine karşı tutumu, yaşanılan bölge gibi demografik değişkenler arasında anlamlı bir fark bulunmuş; şu an ve daha önce romantik ilişki içersinde bulunma, kardeş sayısı, kaçıncı çocuk oldukları gibi demografik değişkenler arasında ise anlamlı bir fark bulunamamıştır. Tüm bulgular değerlendirildiğinde öğrencilere akademik eğitimin yanında okullarda empati, kişilerarası iletişim becerileri geliştirme, değerler, flört iletişimi, şiddet, akran zorbalığı, hayır diyebilme, özgüven, cinsellik, yaşam doyumu, problem çözme becerisi gibi konularda rehberlik hizmeti sunabilecek Okul psikolojik danışmanlarına aktif çalışabilecekleri olanaklar sağlayarak öğrencilerin genç yetişkinlik dönemlerini daha sağlıklı yaşayabilmelerine yardımcı olmak gerekmektedir. Bu tutum ve davranışları kapsayan bir yönerge oluşturularak hem aileler hem de öğrenciler için önleyici ve koruyucu rehberlik hizmetleri desteklenmeli ve özendirilmelidir. Ayrıca gençlere hangi tutum ve davranışların flört şiddeti olduğu, bireylerin flört şiddetinden kendilerini nasıl koruyabilecekleri, sağlıklı aile işlevlerinin önemi konularında duyarlılık oluşturulmalıdır. Anahtar Kelimeler: Flört, Şiddet, Flört Şiddeti, Flört Şiddeti Tutumu, Aile İşlevi
Description: Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 2021. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Alim Kaya.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5848
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Education

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Koskerfeyzanur.pdfTez, Master1.9 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback