|
EMU I-REP >
04 Faculty of Education >
Theses (Master's and Ph.D) – Education >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11129/5848
|
Title: | Üniversite Öğrencilerinin Flört Şiddetine Yönelik Tutumlarının Aile İşlevleri ve Bazı Demografik-Özlük Değişkenlere Göre İncelenmesi |
Authors: | Kaya, Alim (Danışmanı) Köşker, Feyzanur Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü |
Keywords: | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Üniversite Öğrencileri--Flört Flört Şiddet Flört Şiddeti Flört Şiddeti Tutumu Aile İşlevi |
Issue Date: | Aug-2021 |
Publisher: | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
Citation: | Köşker, Feyzanur. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Flört Şiddetine Yönelik Tutumlarının Aile İşlevleri ve Bazı Demografik-Özlük Değişkenlere Göre İncelenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. |
Abstract: | ÖZ:
Bu araştırma üniversite öğrencilerinde flört şiddetine yönelik tutumlarının
arkasındaki ailesel dinamikleri ortaya koyma amacını taşımaktadır. Araştırma 2020-
2021 eğitim öğretim yılında Doğu Akdeniz Üniversitesinde eğitim gören 179’u kadın
126’sı erkek toplam 305 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma
kapsamında veri toplama araçları Kişisel Bilgi Formu, Aile Değerlendirme Ölçeği
(ADÖ) ve Flört Şiddeti Tutum Ölçeği (FŞTÖ) kullanılmıştır. Bu araştırma betimsel
nitelikte bir nicel çalışma olarak tasarlanmıştır. Tüm veriler SPSS 22 paket
programına kaydedilerek analiz edilmiştir. Araştırmada sağlıksız aile işlevlerine
sahip bireylerin flört şiddetine yönelik daha destekleyici bir tutuma sahip olduğu
sonucu ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda aile işlevinin flört şiddetine yönelik tutumu
yordayıp yordamadığı incelendiğinde gereken ilgiyi gösterme ve iletişim alt
boyutlarının flört şiddetine yönelik tutumu %26 oranında yordadığı bulunmuş, ailesi
gereken ilgiyi gösterme ve iletişim işlevini yerine getiren bireylerin diğer bireylere
göre flört şiddetine yönelik tutumlarının, flört şiddetini desteklemediği sonucuna
ulaşılmıştır. Katılımcıların flört şiddetine yönelik tutum ölçeği puanları ile cinsiyet,
şu anki ilişkilerinde şiddete maruz kalma. şu anki ilişkilerinde şiddete başvurma,
geçmişteki ilişkilerinde şiddete maruz kalma, geçmişteki ilişkilerinde şiddete
başvurma, yaş, yerleşim yeri, anne-baba ilişki durumları, aile tipi, babanın anneye
şiddet gösterme durumu, annenin babaya şiddet gösterme durumu, aile huzuru algısı,
babanın aile üyelerine karşı tutumu, annenin aile üyelerine karşı tutumu, yaşanılan
bölge gibi demografik değişkenler arasında anlamlı bir fark bulunmuş; şu an ve daha
önce romantik ilişki içersinde bulunma, kardeş sayısı, kaçıncı çocuk oldukları gibi
demografik değişkenler arasında ise anlamlı bir fark bulunamamıştır. Tüm bulgular
değerlendirildiğinde öğrencilere akademik eğitimin yanında okullarda empati,
kişilerarası iletişim becerileri geliştirme, değerler, flört iletişimi, şiddet, akran
zorbalığı, hayır diyebilme, özgüven, cinsellik, yaşam doyumu, problem çözme
becerisi gibi konularda rehberlik hizmeti sunabilecek Okul psikolojik danışmanlarına
aktif çalışabilecekleri olanaklar sağlayarak öğrencilerin genç yetişkinlik dönemlerini
daha sağlıklı yaşayabilmelerine yardımcı olmak gerekmektedir. Bu tutum ve
davranışları kapsayan bir yönerge oluşturularak hem aileler hem de öğrenciler için
önleyici ve koruyucu rehberlik hizmetleri desteklenmeli ve özendirilmelidir. Ayrıca
gençlere hangi tutum ve davranışların flört şiddeti olduğu, bireylerin flört şiddetinden
kendilerini nasıl koruyabilecekleri, sağlıklı aile işlevlerinin önemi konularında
duyarlılık oluşturulmalıdır.
Anahtar Kelimeler: Flört, Şiddet, Flört Şiddeti, Flört Şiddeti Tutumu, Aile İşlevi |
Description: | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 2021. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Alim Kaya. |
URI: | http://hdl.handle.net/11129/5848 |
Appears in Collections: | Theses (Master's and Ph.D) – Education
|
This item is protected by original copyright
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|