DSpace
 

EMU I-REP >
03 Faculty of Business and Economics >
Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5851

Title: Determinants of Consumer Purchase Intentions of TRNC Students for Luxury Goods
Authors: Tümer, Mustafa (Supervisor)
Hussain, Atif
Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration
Keywords: Business Administration
Marketing Management
Consumer attitudes--Consumer preferences--Luxury Goods--North, Cyprus
Consumer profiling
Brand loyalty--Customer loyalty
Turkish Republic of Northern Cyprus
Purchase Intention
Luxury Goods
Brand Knowledge
Consumer Attitude
Luxury Social Value
Price
Quality
Issue Date: Jan-2020
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Hussain, Atif. (2020). Determinants of Consumer Purchase Intentions of TRNC Students for Luxury Goods. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus.
Abstract: Luxury Goods Purchase intention based on consumer’s behavior about the luxury goods. Luxury goods can be anything that is more desired than its necessity. Consequently, in order to investigate the determinants of consumer purchase intention of students for luxury goods, we have to know the behavior of consumers regarding the luxury goods. This thesis aims at investigating the determinants of consumer purchase intentions of TRNC students for luxury goods. The determinants we choose here are decided on reviewing the extensive literature review. One depended variable i.e. Purchase intention has five independent variables i.e. Brand Knowledge, Luxury Goods Price, Luxury Goods Quality, Luxury Goods Social Value and Consumer Attitude. Data has been gathered from Eastern Mediterranean University and Cyprus International University through a distributed questionnaire. Analysis has been carried out by using the SPSS 25. And AMOS 24 software’s and results reveal that four determinants have significantly influenced the consumer purchase intentions in the Turkish Republic of Northern Cyprus. Except Brand knowledge, all other determinants such as Luxury goods price, luxury goods quality, consumer attitude and Luxury goods social value has positive influence on the consumer’s purchase intention decisions. Discussion of the results and the limitations of the study are discussed and included. Keywords: Turkish Republic of Northern Cyprus, Purchase Intention, Luxury Goods, Brand Knowledge, Consumer Attitude, Luxury Social Value, Price, Quality
ÖZ: Tüketicilerin lüks ürünlere karşı davranışlarına bağlı olarak lüks ürün satın alma niyeti. Lüks ürün, gerekliliğinden çok arzulanan üründür. Sonuç olarak, öğrencilerin lüks ürün satın almasını etkileyen değişkenleri incelemek için, tüketicilerin lüks ürünlere karşı davranışları hakkında bilgi sahibi olmamız gerekir. Bu tez, KKTC’de eğitim gören öğrencilerin lüks ürünlere karşı satın alma niyetlerini etkileyen değişkenleri incelemeyi amaçlamamıştır. Burada seçtiğimiz değişkenler kapsamlı bir literatür araştırması sonucunda belirlermiştir. Bağımlı değişken olarak alınan “satın alma niyeti”, beş bağımız değişkene bağlıdır. Modelde ele alınan bağımsız değişkenlerimiz marka bilgisi, lüks ürünlerin kalitesi, lüks ürünlerin sosyal değerleri ve tüketici tutumudur. Veriler Doğu Akdeniz Üniversitesi ve Uluslararası Kıbrıs Üniversitesinde yürütülen anketler aracılığıyla toplanmıştır. Analizler SPSS 25 ve AMOS 24 programları kullanılarak yapılmış ve sonuçlarına göre dört adet değişken önemli derecede KKTC’deki tüketicilerin satın alma niyetlerini etkilediği tesbit edilmiştir. Marka bilgisi haricinde, lüks ürünlerin fiyatı, kalitesi, tüketici tutumları ve lüks ürünlerin sosyal değerleri değişkenleri, müşterilerin satın alma niyeti üzerinde olumlu etkileri olduğu görülmüştür. Anahtar kelimeler: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Lüks Ürün Satın alma niyeti, lüks ürünler, Marka bilgisi, Tüketici tutumu, Lüks ürünlerin sosyal değerleri.
Description: Master of Arts in Marketing Management. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2020. Supervisor: Prof. Dr. Mustafa Tümer.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5851
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Business and Economics

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Hussainatif.pdfThesis, Master840.11 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback