DSpace
 

EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5869

Title: Yolcuların Düşük Maliyetli Havayolları Üzerine Hizmet Kalitesi Algısı: Tripadvisor’dan Toplanan Yorumların Analizi
Authors: Kılıç, Hasan (Tez Danışmanı)
Araslı, Hüseyin (Eş-Tez Danışmanı)
Baş, Resul
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi
Keywords: Turizm
Tourism--Information technology
Hizmet Kalitesi
İçerik Analizi
Havayolları
Para Değeri
TripAdvisor
Issue Date: Jan-2020
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)
Citation: Baş, Resul. (2020). Yolcuların Düşük Maliyetli Havayolları Üzerine Hizmet Kalitesi Algısı: Tripadvisor’dan Toplanan Yorumların Analizi . Tez (Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Turizm Fakültesi, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs.
Abstract: ÖZ: Bu çalışma, havayolu yolcuları tarafından yapılan incelemelerde paylaşılan ana temaları belirlemeyi amaçlamaktadır. Buna ek olarak, temaların bulunmasının ardından, hangi temanın para karşılığı açısından yüksek ve düşük değerle bağlantılı olduğunu belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada, Amerikan seyahat web sitesi olan TripAdvisor’daki yolcular tarafından paylaşılan üç havayolu şirketinin toplamda 600 yorum incelenerek içerik analizi (nitel) kullanılmıştır. Bu çalışmada, Norwegian Airlines, EasyJet ve AirAsia havayolları ile ilgili incelemeler analiz için toplanmıştır. Çalışma için toplanan incelemeler, Leximancer 4.5 yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, havayolu yolcularının deneyimlerinin tanımlarında yedi tema üzerine yoğunlaştığını göstermiştir. Bunlar “zaman", "uçuş", "personel", "koltuklar," bagaj "," havaalanı "ve" eğlence "olarak ön plana çıkmıştır. Bu temalardan düşük para değerine eş değer olan temalar “havaalanı "," eğlence "ve" “bagaj” olarak bulunmuştur. Buna karşın, zaman, uçuş, koltuk ve personel yüksek para değerine eş değer olduğu görülmüştür. Sonuçlar, havayolu hizmeti alan yolcularının sosyal medya bilgilerine dayanarak tecrübe ettikleri deneyimler hakkında faydalı bilgiler sunmakla birlikte, paralarının karşılığı olarak hangi temanın düşük ve yüksek değerlerle ilgili olduğunu belirlemektedir. Anahtar Kelimeler: Hizmet Kalitesi, İçerik Analizi, Havayolları, Para Değeri, TripAdvisor
Description: Turizm İşletmeciliği - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, 2020. Eş-Tez: Prof. Dr. Hüseyin Araslı ve Tez Danışmanı: Prof. Dr. Hasan Kılıç
URI: http://hdl.handle.net/11129/5869
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Tourism

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Basresul.pdfTez, Master1.22 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback