DSpace
 

EMU I-REP >
11 Faculty of Tourism >
Theses (Master's and Ph.D) – Tourism >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11129/5884

Title: Gastronomi Turizmi Kapsamında Kuzey Kıbrıs Sokak Lezzetlerinin Tüketici Tercihleri Açısından Değerlendirilmesi
Authors: Ardahan, Mehmet Güven
Doğan, Ahmet
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi
Keywords: Turizm Fakültesi
Turizm--Gastronomi Turizmi--Kıbrıs, Kuzey
Yiyecek İçecek Turizmi--Sokak Lezzetleri--Kıbrıs Türk Mutfağı--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-)Subject term:Yerel Yiyecekler
K.K.T.C. Turizm
K.K.T.C. Gastronomi
Sokak Lezzetleri
Issue Date: Jul-2022
Publisher: Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi(DAÜ)
Citation: Doğan, Ahmet. (2022).Gastronomi Turizmi Kapsamında Kuzey Kıbrıs Sokak Lezzetlerinin Tüketici Tercihleri Açısından Değerlendirilmesi. Tez (Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Turizm Fakültesi, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs.
Abstract: ÖZ: Bu araştırma, gastronomi turizmi kapsamında Kuzey Kıbrıs sokak lezzetlerinin tüketici tercihleri açısından değerlendirilmesini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 20 Kasım 2021 ile 23 Şubat 2022 tarihleri arasında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde bulunan 6 ilçede yapılmıştır. Araştırma, pandemi dolayısı ile ilk olarak internet üzerinden yapılmış olup daha sonra pandemi kuralları çerçevesinde sokak lezzeti deneyimleyenler ve sokak lezzeti satışı yapan yerlerin olduğu noktalarda yapılmıştır. Çalışma 448 kişi ile anket çalışması şeklinde yapılmıştır. Araştırma sonuçları SPSS programı kullanılarak t testi ve anova kullanılarak yorumlanmıştır. Demografik değişkenlerde %61,8’inin erkek, %65’inin bekar ve çocuksuz, %49,8’inin lisans eğitimli, %29,9’unun 1800 TL ve daha az geliri olduğu ile %54,9’unun da öğrenci olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların çok büyük bir çoğunluğunun sokak lezzetlerini tüketmek ile ilgili sağlık sorunu olmadığı %96,2 görülmüştür. Bir ayda 1- 5 arası sokak lezzeti tüketenlerin sayısı 176 kişi ile %39,3 olduğu, 200-400 TL arasında bir ayda sokak lezzetleri için harcama yapanların sayısı ise 133 kişi ile %29,7 olmuştur. Mevsimlere göre sokak lezzeti tüketim sıklığı sorusuna katılımcılar kış ve sonbahar aylarında sokak lezzetlerini daha fazla tükettikleri belirlenmiştir. Öğünlere göre sokak lezzeti tüketim sıklığına katılımcılar, sabahları %47,8 ile hiç tercih etmediklerini akşamları ise %32,4 ile sıklıkla tercih ettikleri belirlenmiştir. Katılımcılar tüketim tutumuna ilişkin sorulara hijyen konusundaki değerlendirmeleri ortalamanın biraz üzerinde olduğu, hizmet kalitesi alt boyutunda ise sokak lezzeti tezgahlarında yemek sipariş etmek kolaydır sorusu en yüksek ortalamaya sahip olmuştur.
This research was carried out to determine the evaluation of Northern Cyprus street flavors in terms of consumer preferences within the scope of gastronomic tourism. The research was carried out in 6 districts in the Turkish Republic of Northern Cyprus between 20 November 2021 and 23 February 2022. The research was first conducted on the internet due to the pandemic, and then within the framework of the pandemic rules, it was carried out at the points where those who experience street flavors and places that sell street flavors. The study was conducted in the form of a questionnaire study with 448 people. The results of the research were interpreted by using SPSS program, t test and anova. In demographic variables, 61.8% are male, 65% are single and childless, 49.8% have undergraduate education, 29.9% have an income of 1800 TL or less, and 54.9% are students. determined. It was seen that the vast majority of the participants did not have any health problems related to consuming street delicacies, 96.2%. The number of people consuming 1-5 street foods in a month was 39.3% with 176 people, while the number of people spending 200-400 TL on street foods in a month was 29.7% with 133 people. It was determined that the participants consumed more street flavors in winter and autumn months when asked about the frequency of consumption of street flavors according to the seasons. According to the frequency of consumption of street flavors according to the meals, it was determined that the participants did not prefer it at all with 47.8% in the mornings and they preferred it frequently with 32.4% in the evenings. Participants were asked about their consumption attitude that their evaluations on hygiene were slightly above the average, and in the service quality sub-dimension, it is easy to order food from street food stalls had the highest average.
Description: Gastronomi - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, 2022. Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Mehmet Güven Ardahan.
URI: http://hdl.handle.net/11129/5884
Appears in Collections:Theses (Master's and Ph.D) – Tourism

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Doganahmet.pdfTez, Master 1.71 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

Recommend this item
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback